2 kwi 2014

Przegląd Miesiąca Tematycznego - Marzec

Kochani, drugi Miesiąc Tematyczny za nami, a co z tym się wiążę, pora na drugi Przegląd MT. Motywem przewodnim prac była kategoria Manga / Anime, zgłosiło się 9 blogów, z czego 7 umieściło prace.
Linki do notek tematycznych: wonder-templatessanctuary-of-badgesimpossible-graphic (niestety został ograniczony dostęp)moon-templateszatracone-duszeimagined-paradiseimaginaria-luna.
Wraz z moim gościem wybrałam najciekawsze prace z podanych wyżej notek. Nie z wszystkich blogów prace ukażą się w tym przeglądzie, ale mam nadzieje, że nie będziecie mili nam tego za złe. Przy przeglądzie pomaga mi dzisiaj... Misao z natt-liv.blogspot.com.
Mamy kilka kategorii, z których wybrałyśmy prace.
Sygnatury:
Kass: W tej pracy podoba mi się łączenie postaci z tłem. Wszystko jest spójne. Kolorystyka idealnie tutaj pasuje. Jedynym minusem jest zapis pracy w formacie .jpg.

Misao: Po pierwsze: Shaman King, po drugie: niebieski (♥). Ładne, estetyczne wykonanie i w ogóle mi się podoba. :D
Kass: No tutaj to bardzo zgadzam się z Misao. Shaman King! I ten niebieski odcień, tak bardzo pasujący do tej pracy. No po prostu świetne. Kurcze... Odzywa się moja słabość do tego anime.

Nagłówki:
Misao: Bo mi się podoba ;__;
Podobają mi się kolory i sposób łączenia stocków/tekstur(?) tak, że nie widać krawędzi. Wszystko jest spójne no i no... Nie wiem co napisać ;-;
Kass: Mi się ten nagłówek podoba z powodu... Kurcze... Hm.m... A no tak. Bardzo ciekawe ukazanie postaci. :D Do tego fajna kolorystyka. I na prawdę ciekawe włączenie stocków/textur.

Misao: Podoba mi się technika, pomysł i wykonanie. Ten taki jakby trójwymiarowy napis, yay!

Kass: Ogromnie podoba mi się kolorystyka i wykonanie tego nagłówka. Do tego prostota i minimalizm. Po prostu boska praca. Lizz... Po proszę na nią jakiś tutorial. ;)

Misao: Jak mogłam tego nie wybrać, skoro to z dedykacją dla mnie? :D No i ta golonka na nagłówku... (Lizz, ty doskonale wiesz o co chodzi XD). Nie no, ale praca jest świetna, podoba mi się.
Kass: Lizz... Boska kolorystyka i finezyjne łączenie tych wszystkich warstw. Do tego skromny, lekko ustrojony napis. No genialne.

Kass: Sasame zrobiłaś tutaj bardzo fajny nagłówek. Proste łączenia textur (tak mi się wydaje). Do tego idealnie dopasowana kolorystyka. I napis... No tutaj tą ozdobną czcionkę bym zmieniła, no ale to tylko moje zdanie. :)

Szablony:
Misao: Podobają mi się jasne kolory i ta "żaluzyjka" ze statystyki :D
Kass: Anaya... Mam ochotę nazwać Cię teraz Boginią kombinatoryki :P Na prawdę fajny szablon. Jak zwykle Css wydaję się prosty, ale taki nie jest. Wystarczy popatrzeć na te statystyki! Do tego nagłówek z Naruto! Po prostu kupiłaś mnie tym.

Kass: Ładny szablon z prostym Css'em i delikatną kolorystyką. Plusem jest też tutaj ten prosty nagłówek. :)

Kass: Ahhh... Po prostu zakochałam się w tym nagłówku. A Css tylko dodaje mu uroku. Do tego ta kolorystyka, która nadaję pewnej tajemniczości. No padam... :)

Kass: A na sam koniec... Praca wspólna Lizz i bleachowej. Dziewczyny stworzyłyście cudo. Koloryzacja podkreślająca ten mrok... I Css, posty, a jednak ma coś w sobie. No po prostu gratulacje.


Robienie prac z postaciami z mangi/anime jest trudne, sama próbowałam i zawaliłam. Także pokłony dla osób, którym udało się coś w miarę przyzwoitego zrobić! Tak btw, nie umiem oceniać prac. Kaśka mnie zmusiła. Zua kobieta.

Chciałabym wam bardzo serdecznie podziękować za udział, bo wiem, że tematyk Mangi i Anime jest ciężka, dlatego też cieszę się, że chociaż te 7 blogów dodało notki związane z tą kategorią. Podziękowania lecą również do Misao, która pomogła mi przy dzisiejszym przeglądzie.

Jak już zauważyliście pewnie, jest nowa sonda na MT - Maj, także głosujcie i wybierajcie kolejną kategorię.

Całuski :*


31 komentarzy:

  1. przegląd się wam udał :D Ciekawe prace wybrałyście. A moje faworyty? Wiadomo, że LizzKaviste i widać, że to jej żywioł :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny przegląd! Cieszę się strasznie, że ukazały się, aż dwie moje prace! Dziękuje bardzo <3
    Wszystkie prace są naprawdę cudowne *__* jednak mój faworyt ro chyba "Tonight" Lizz Kaviste. Jest nieziemski *^*

    OdpowiedzUsuń
  3. Trochę to niesprawiedliwe, że prawie tylko pokazałyście prace Lizz. A co z szansą dla innych???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zerknij proszę na linki... Jest raptem 7 notek, z czego jeden blog ma ograniczony dostęp, więc z niego nie mogłyśmy nic wybrać. Chociaż pamiętam, że były dosyć ciekawe prace na początku miesiąca. A pozostali dodali bardzo mało.
      W przeglądzie znalazły się naszym zdaniem najlepsze prace z tych notek. A linki dostępne są dla wszystkich.

      Usuń
    2. Wybierałyśmy to co nam się podoba. Prace z postaciami rysunkowymi wbrew pozorom są trudne do zrobienia i nie wszystkim wychodzą. Każdy ma inne gusta, każdy wybiera jak chce. Gdy się robi przegląd to się liczy z tym, że to nie jest opinia obiektywna, tylko subiektywna.

      Takie życie, anonimie. : )))

      Usuń
  4. Szczerze mówiąc jestem bardzo rozczarowana tym przeglądem. Osobiście uwielbiam prace Lizz i się nimi często inspiruję, a widziałam, że jej notka była obszerna, więc byłam pewna, że pojawi się tutaj jej wiele prac. Jednak w tej notce to 90% pracy Lizz, a resztę innych szabloniarz(czy graficzek jak to tam woli). Moim zdaniem, miesiące tematyczne powinny też dawać szanse tym mniej znanym grafikom, bo od tego, aby wybierać najlepsze prace - są przeglądy tygodnia oraz przeglądy danego bloga. Jest to po prostu niesprawiedliwe względem innych, poświęcili również swój czas, aby coś przygotować na tę akcję, którą to Wy organizujecie.
    Rozumiem, że do niektórych blogów nie było dostępu, ale np. na Wonder Templates było sporo prac o tej tematyce, tak samo jak na blogu Imaginiarnia Luna, czy kilku innych.
    Prace Lizz są piękne i jest na czym zawiesić oko, ale bardzo mi przykro, że innych potraktowaliście po macoszemu.
    Pozdrawiam! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muszę zgodzić się z Sasame, a nawet jeżeli było te 7 notek - na pewno dało się z nich wybrać coś ciekawego oprócz Lizz :)

      Usuń
    2. Sasame zauważ, że serio zgłosiło się mało blogów... A linki do wszystkich notek są na samym początku postu.
      W przeglądzie miały się znaleźć najlepsze prace. I sądzę, że tak też się stało.
      Każdy ma inny gust... W następnym przeglądzie będzie na pewno więcej prac... bo ogólnie już się zgłosiło 15 blogów bodajże.

      Usuń
    3. Zauważyłam, lecz na tych blogach też nie było tylko jednej pracy, a dużo więcej, bo przeglądałam wszystkie i więcej prac było(przepraszam, za takie nieładne powtórzenie) godnych uwagi. Najlepsze prace, to tylko prace Lizz i po jednej pracy z innych blogów (nie licząc ZD, bo tutaj pojawiła się i moja praca i Anayi), ale np. u Kaeru było więcej dobrych prac, a pojawiła się tylko jedna.
      A co ma piernik do wiatraka jeśli chodzi o te linki? Co daje to grafikom, że są podane linki do ich notek, skoro nie ma ich prac w przeglądzie?

      Usuń
    4. Najlepsze prace, to tylko prace Lizz i po jednej pracy z innych blogów (nie licząc ZD, bo tutaj pojawiła się i moja praca i Anayi)? - to miało być pytanie.

      Usuń
    5. Zgadzam się z Sasame :) We wszystkim xD

      I żeby nie było, nie robimy żadnej afery, a jedynie wyrażamy swoje zdanie. ._.

      Usuń
    6. Dobrze dziewczyny. A ja chciałam wam tylko wyjaśnić dlaczego tak wyszło.
      Bo np. gdy zobaczyłam prace z impossible-graphic na początku miesiąca, gdy notka została dodana, to podobały mi się szalenie, ale niestety nie mogłam żadnej dodać, bo nie mam zaproszenia do bloga :/
      Więc cóż... każdy ma inny gust. I jak już wspomniałam. Prace z Mangą / Anime jest bardzo trudno zrobić.
      A linki są po to, aby każdy mógł wejść i zobaczyć też inne prace. Wiadomo, że każdemu podoba się co innego.

      Usuń
    7. Osobiście uwielbiam prace Lizz, jak już pisałam, ale chyba nie zdajecie sobie sprawy z tego, że osoba, która robi szablony od kilku miesięcy/roku - nie ma takiego doświadczenia jak Lizz czy wielu innych znanych grafików, którzy robią to od kilku lat, a nawet zaczynali na onecie.
      Są osoby, które naprawdę robią złe prace, które aż męczą oczy, ale na tych blogach co się zgłosiły na MT na marzec takich nie zauważyłam. Ja wiem, że każdy ma inny gust, ale biorąc po jednej pracy z notki, gdzie było ich wiele i ktoś się starał... To jest takie traktowanie na odwal się. Powinniście raczej pomagać blogom graficznym się rozwijać i ukazywać ich prace innym, a nie podcinać skrzydła, tylko dlatego, że macie inny gust.

      Usuń
    8. Dobra to i tak nie ma sensu, wasz przegląd, wasz wybór, pozdrawiam i życzę miłego wieczoru ;)

      Usuń
    9. Sasame, bardzo mądrze piszesz. Popieram Cię!

      Usuń
  5. A co, Lizz ma urodziny, że są tu prawie wszystkie jej prace? A może przegląd jej bloga? Nie żeby coś, szablony (nagłówki i sygnatury) na serio urzekają, ale bez przesady. W końcu można dać innym szansę.

    No dobra, kłócić się nie będę. Wy robiłyście przegląd.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie są to jej urodziny... Ale jak już wyjaśniałam... Linki do wszystkich notek są na początku postu. Natomiast w przeglądzie znalazły się te najlepsze Misao i moim zdaniem...
      Każdy ma inny gust. A zrobić prace z Mangą / Anime jest bardzo trudno.
      To tak tylko w kwestii wyjaśnienia.

      Usuń
    2. Podobają nam się jej prace.
      Wybieramy to, co się nam podoba, każdy ma inne gusta, tak?

      Takiś ty odważny, ANONIMIE. : ))))))

      Usuń
  6. Nie no zawiodłam się... co z tego, że są linki? Pewnie połowa czytelników nawet na nie zważa na nie...

    OdpowiedzUsuń
  7. Nawet ja - wielka fanka Lizz twierdzę, że to nie w porządku szczerze mówiąc. Bo to chyba nie jest przegląd jednej notki, a notek z kilku blogów, prawda? :)
    Nie żebym coś do Was miała - jesteście krytyczne, więc chyba również otwarte na krytykę, prawda? :D Tylko jeśli mam być szczera.. Nie jestem zdziwiona.
    Zwłaszcza dlatego, że jeden komentarz - zdaje się od kass - bardzo rzucił mi się w oczy.

    "kassfelis Mar 26, 2014
    Kochana... Znowu będę mieć problem z wybraniem prac do przeglądu.
    Szablon wyszedł Ci świetnie :D"

    Brzmi stronniczo. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kociaku faktycznie komentarz ode mnie z dA. Ale podobnie napisałam o szablonie Anayi na jej dA, bo po prostu wpadł mi wtedy w oko od razu. Wyróżnił się. I kurczę znowu się powtórzę.
      Żałuję bardzo, że nie mogłam dodać niczego z impossible-graphic, ale cóż... nie zdążyłam wtedy prac zapisać, bo nie sądziłam, że blog zostanie otwarty tylko dla nielicznych.
      I możliwe, że wygląda to trochę stronniczo, jednak sama stwierdzisz, że trudno jest czasem wybrać coś konkretnego.
      Jednak obiecuję... Obiecuję! Że przy kolejnym przeglądzie MT postaram się wybrać przynajmniej po jednej pracy z każdego bloga, wraz z moim gościem oczywiście... A będzie to trudne, bo już do tej pory zgłosiło się 15 blogów.
      W każdym razie... Obiecuję poprawę :) Mam nadzieje, że mi się uda.

      Usuń
    2. Trzymam w takim razie kciuki za kolejne przeglądy - zarówno tygodniowe, jak i te MT!
      Robicie kawał dobrej roboty i wspieram Was całym serduszkiem. :D
      Fajnie czasem pooglądać takie perełki (a u Was chyba innych nie ma) w przeglądach.
      Pozdrawiam!

      Usuń
  8. Nie będę się powtarzać i pisać tego samego co Kociak czy Sasame z załogą. Ale przyznaję im rację. Stąd też chciałabym podsunąć pewne rozwiązanie. Kas s, kochana, napisałaś, że chciałabyś w kolejnym przeglądzie umieścić prace z każdego bloga (oczywiście wraz ze swoim gościem). Pomysł jest fajny i to bardzo, ale pokusiłabym się o takie rozwiązanie - wystawić po jednej pracy każdego, kto brał udział. Czy to sygnatura, czy szablon, obojętnie. Do pomocy zatrudniłabym dodatkowo dwóch pomocników. Jeśli będę miała w danym dniu chwilę, sama chętnie pomogę.

    Prawda jest też taka, że niestety tym postem niektórzy się zniechęcili i miesiące tematyczne są tematem zamkniętym. A przecież nie o to chodzi! Osobiście uważam to za świetną zabawę, ale dla niektórych jest to dobra reklama i możliwość pokazania się. Większość graficzek pragnie znaleźć się w przeglądzie, ale niestety im się to nie udaje, bo jak wiemy gusta są różne i o nich się nie dyskutuje. Miesiąc Tematyczny jest zabawą, w której mogą się wykazać, mogą się zaprezentować, zareklamować i zaistnieć. Dajmy więc szansę wszystkim chętnym :)

    Oczywiście na koniec serdecznie dziękuję za umieszczenie mojej pracy. Określenie "Bogini kombinatoryki" łechta moje ego :D Prace Lizz oczywiście biją na kolana, chociaż nie ma tutaj mojej ulubionej pracy z tej notki :D

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anaya o ile nie będziesz brała udziału w MT - Kwietnia, to z chęcią przyjmę Twoją pomoc przy przeglądzie. Ale to dam Ci jeszcze znać jak coś.
      Co do reszty komentarza... Wyjaśnienie dałam w nowym poście informacyjnym. ;)

      Usuń
    2. Nie będę brała udziału :)

      Usuń
  9. Eh... zwykle nie biorę udziału w dyskusjach w komentarzach, ale stwierdziłam, że jako że w tym wypadku sprawa dotyczy po części moich prac, warto byłoby się wypowiedzieć.
    Ogólnie zaczęłabym od tego, że podziękowałabym za tak miłą ocenę moich prac w przeglądzie i na tym skończył by się mój komentarz, jednak zważając na wypowiedzi powyżej stwierdzam, że nie mogę tak zakończyć. Rozumiem to, o czym Kas s wspomniała już na początku posta - że nie umieściła prac ze wszystkich blogów, że przegląd - jak każdy inny - jest w pełni subiektywny. Rozumiem to, chociaż myślę, że na miejscu autorów blogów, które brały udział w MT i których prace nie znalazły się w przeglądzie na pewno byłoby mi przykro.
    Wychodzi na to, że teraz nie powinno się robić tego, co się chce, ale to, co czytelnikom się spodoba. Tak to chyba powinno wyglądać, prawda? Chodzi mi o to, że - zdaniem czytelników - autorki nie powinny wybierać prac, które im się podobają, ale te, które czytelnicy chcieliby zobaczyć, prawda? Ja tam nie wiem, w końcu zwykle się nie udzielam...
    Reasumując, sądzę, że faktycznie dobrze by było, gdyby np. pojawiła się równa ilość prac z każdego bloga, albo przynajmniej żaden (poza tym z ograniczonym dostępem) nie zostałby pominięty, ale z drugiej strony subiektywne przeglądy mają to do siebie, że są robione w całości na podstawie opinii autorek. Chyba nie da się zrobić tak, aby i autorki, i każdy z czytelników był zadowolony :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, dobrze mówisz Lizz.
      Tylko szkoda, że np. niektórym inne tematyki nie pasują i nie zgłoszą się do innych. Dla mnie była to jedyna szansa, aby ktoś w końcu się dowiedział o istnieniu mojego bloga.... Nie zmienia to faktu, że dalej jest innym przykro.

      Usuń
    2. A nie pomyślałaś może o tym że nikt nie wie o istnieniu twojego bloga, bo robisz beznadziejną grafikę? Wybacz ale taka jest prawda, że graficy którzy świetnie tworzą nie muszą się starać o uwagę w takich akcjach. Czy widziałaś by najsławniejsze blogi dodawały coś co nie zbierze pochwał? Nauczcie się tworzyć a potem twórzcie blogi. 3 lata nauki i dopiero wtedy publikujcie, a nie macie pretensje że wasze prace się nie podobają. Bo czy obecność tych prac w przeglądzie by coś zmieniła? Moim zdaniem utwierdziłoby to tylko czytelników w przekonaniu że nie warto do was zaglądać.

      Usuń
    3. Zgadzam się z powyższymi komentarzami od Lizz i Anonimka :D

      Usuń

^
Rinne Tworzy
Strona główna
Dodaj bloga
Regulamin
1. Katalog Graficzny jest miejscem gromadzącym linki do blogów związanych z grafiką.
2. Przed zgłoszeniem do katalogu należy umieścić link lub button Katalogu na stronie głównej swojego bloga. Jeśli umiejscowienie na stronie głównej zaburza estetykę szablonu, dopuszczalne jest umieszczenie go w wybranej zakładce.
3. Wszystkim blogom zapisanym do Katalogu przysługuje prawo do dodawania ogłoszeń dotyczących imprez graficznych, specjalnych notek itp. Pełną treść ogłoszenia należy umieścić w komentarzu pod najnowszym postem.
4. Do obowiązków administratora zgłoszonego bloga należy informowanie załogi Katalogu o istotnych zmianach, które zachodzą na blogu (np. zamknięcie naboru, usunięcie, zmiana kategorii). Informację taką należy umieścić pod najnowszym postem.
5. Blogi nieaktywne dłużej niż 6 miesięcy zostają usunięte ze spisu.
6. Katalog Graficzny zastrzega, że w razie potrzeby będzie wprowadzał ograniczenia dla użytkowników niekulturalnych lub łamiących regulamin (przez użytkownika rozumie się właściciela/współwłaściciela bloga figurującego w spisie).
akceptuje x
Nabór
Nabór
Potrzebujemy osób, które wykażą się kreatywnością oraz mają w zapasie trochę wolnego czasu. Chętnie przyjmiemy kogoś, kto zaproponuję jakiś ciekawy pomysł na urozmaicenie Katalogu. Wysyłając zgłoszenie do naboru musisz zawrzeć poniższe informacje:

1. Nick jakim posługujesz się w blogosferze.
2. Pomysły, bądź też plany związane z tym co chciałbyś/chciałabyś robić na Katalogu. Możesz zaproponować własny projekt lub wybrać któryś z wolnych, znajdujących się w zakładce Projekty.
3. Przykładowy tekst, jaki zamieściłbyś/zamieściłabyś na KG.
4. Wiek (nie będzie mieć on wpływu na przyjęcie na staż).
5. Jeśli posiadasz blog, podaj również jego adres, abyśmy mogły zobaczyć kto chce dokładnie do nas dołączyć.

Jeśli jesteś zainteresowany/a zgłoszeniem pisz na ten adres email: kassfelis@gmail.com
x
Ogłoszenia
Chcąc dodać ogłoszenie należy napisać jego treść (bez obrazków) pod najnowszym postem.
Graficzna Przystań ogłasza nabór na swoim blogu! >>
Szabloniarnia w Łatki otwiera nabór! Tak naprawdę wymagamy tylko chęci do pracy i entuzjazmu, a we wszystkim innym chętnie pomożemy, jeśli będzie taka potrzeba. Zapraszamy do zakładki "rekrutacja". >>
All of me organizuje nabór! Szukamy nowych duszyczek. Zapraszamy tych, którzy w świecie grafiki są nowi, jak i tych, którzy już w tej grafikosferze siedzą jakiś czas. Więcej informacji w zakładce nabór. >>
7 tygodni. 28 notek. 7 tematów. 4 dziewczyny. 1 blog. Start: 20.05.2016r Miejsce: Szablono-Sfera Zapraszamy! >>
Serdecznie zapraszam na imprezę graficzną, z okazji drugich urodzin bloga, która odbędzie się 08 sierpnia o godzinie 18:00. Postaram się aby w tej notce znalazło się bogactwo prac oraz dodatków. Oczywiście dla osób, które wstawią button, będzie czekał miły upominek. :D >>
Spis blogów

Poniżej znajduje się lista blogów, które są uporządkowane alfabetycznie w kategoriach. Po kliknięciu na kategorię pojawi się lista blogów.
Anime/Manga
5 blogów
Anime/Manga
Jeżeli chcesz zmienić kategorię napisz w zakładce "Dodaj bloga"
Fantazja Graphics Idk-p Lunedolly Panda Graphics Rinne Tworzy x
Azjaci
8 blogów
Azjaci
Jeżeli chcesz zmienić kategorię napisz w zakładce "Dodaj bloga"
AB City Graficzna Przystań Lunedolly nattliv Panda Graphics Rosalainess Shandie Life Unique Graphic x
Celebryci
19 blogów
Dodatki
41 blogów
Fanfiction
19 blogów
Fantasy
5 blogów
Fantasy
Jeżeli chcesz zmienić kategorię napisz w zakładce "Dodaj bloga"
Bajkowe Szablony Graphic Harmony Larwiasta Tapeciarnia Rinne Tworzy Wioska Szablonów x
Minimalistyczne
26 blogów
Tutoriale
11 blogów
Inne
26 blogów
» Jak zdobyć dodatkowe punkty?
Jak zdobyć dodatkowe punkty?
Możesz zdobyć dodatkowe punkty będąc aktywnym na Katalogu Graficznym. Poniżej znajduje się lista punktowanych rzeczy.

- zajęcie 1 miejsca w konkursie - 10pkt
- zajęcie 2 miejsca w konkursie - 8pkt.
- zajęcie 3 miejsca w konkursie - 6pkt.
- udział w artykule Taka sytuacja - 5pkt.
- udział w nie-wywiadzie 5pkt.
- udział w Tak zaczynała 5pkt.
- udział w konkursie - 4pkt.
- wygrana w puzzlach 4pkt.
- użyczenie swojej pracy w puzzlach - 3pkt.
- wyróżnienie w przeglądzie - 2pkt.
- przegląd bloga - 2pkt.
- komentarz - 1pkt.
x
» Zasady
Zasady
Każdy blog należący do Katalogu przynależy do rankingu. Ranking aktualizowany jest na bieżąco. Zabrania się wstawiania linku do sondy na blogi, portale społecznościowe itd., można jednak dodawać informacje o rankingu z dołączonym linkiem do KG. Karą za oszustwo jest wykluczenie z rangingu. Jeden głos w sondzie równa się jednemu punktowi. Punktowany zostaje tylko jeden sensowny komentarz na jeden post, blog może otrzymać maksymalnie jeden punkt na post. Jesteśmy zmuszeni do zastosowania tej metody, by wyrównać szanse między blogami grupowymi a prywatnymi. Osoby ubiegające się o punkty dodatkowe mają obowiązek informowania z jakiego są bloga, osoby będące na wielu blogach muszą wybrać, na którego z nich przeznaczone zostaną dane punkty. Zasady mogą ulec zmianie.
x
Najpopularniejsze blogi
Ranking pokazuje sześć blogów, które zdobyły największą ilość punktów. Najwięcej punktów można zdobyć za pomocą sondy, jednak przyznawane są również pkt. dodatkowe, za poszczegółne osiągnięcia.
GŁOSUJ!
1
71pkt
2
48pkt
zobacz wszystkie »