8 cze 2014

Przegląd Miesiąca Tematycznego - Maj

  
(c)Switch

Kochani, przed nami kolejny przegląd Miesiąca Tematycznego. Motywem przewodnim prac była kategoria Na podstawie ksiązki, zgłosiło się 21 blogów, z czego 14 zamieściło prace (ale nie wszyscy podali linki).
Linki do notek tematycznych: wonder-templatesswitchfinefabryka szablonówgrungeyouthdream--artunfaithful-heavenindiesynthpanda-graphicsgold-rushedsleepinrainclassical-graphicsgraphicsbyme4yourockmenowa, graphicpoison (proszę kogoś z ekipy o podesłanie linków do prac, wtedy dodam linki tutaj i może o kilka prac uzupełnię przegląd).
Wraz z moim gościem wybrałam najciekawsze prace z podanych wyżej notek. Prace pojawiły się z większości blogów. Przy przeglądzie pomaga mi dzisiaj... Lizz Kaviste z imagined-paradise.blogspot.com.
Prace ułożone są według tytułów książek, na podstawie których powstały. Ikony, podobnie jak poprzednio, są ozdobą dzisiejszego przeglądu.

  
(c)Effey

Harry Potter: 

Lizz Kaviste: Szablon naprawdę bardzo mi się podoba. Ma w sobie ten potterowski klimat, który bardzo lubię. Podoba mi się złotawa kolorystyka, jednak całość wydaje mi się odrobinę za ciemna - brakuje mi na nagłówku białych obszarów. CSS nie jest ani za prosty, ani zbyt skomplikowany i razem z nagłówkiem tworzy spójną całość. 


kass: Mój zdecydowany faworyt z Twojej notki. To chyba przez ten sentyment do Zgredka. Ogólnie sygnatura ma bardzo fajne kolorki, połączenie delikatnej zieleni (chyba morskiej) i odcieni jasnego brązu wpadającego w beż. Do tego fajnie dobrane stocki i textury, które całkiem nieźle ze sobą połączone. Jedynym mankamentem jest tutaj napis. Źle dobrałaś czcionkę i w dodatku jest ona za duża. Przy tak małym formacie napisy powinny być mniejsze.

Sherlock Holmes:

Lizz Kaviste: Nie mogłam oprzeć się pracy z Sherlockiem. Nagłówek Shandie wypadł naprawdę dobrze. Nie pasuje mi trochę układ stocków, ale za to podoba mi się kolorystyka.
kass: Shandie świetna kolorystyka, chociaż o tym już wiesz. Bardzo podoba mi się to wykonanie, jest tak od samego początku, gdy prace zobaczyłam po raz pierwszy.


Lizz Kaviste: Tym razem również nagłówek z Sherlockiem. Ten robi naprawdę dobrze wrażenie. Widać, że praca jest przemyślana. Przeszkadza mi trochę wycięcie postaci, ale ogólnie jestem zauroczona tą pracą.
kass: Ah Sherlock i te eksperymenty. No w każdym razie, bardzo ładna koloryzacja i wykonanie. Rzadko spotyka się prace tego typu.

  
(c)monika4451

Igrzyska śmierci:

Lizz Kaviste: Nagłówek może nie robi wielkiego wrażenia, jednak dużym plusem jest tu ciekawy CSS. Podoba mi się Menu na nagłówku i ciekawy kształt bocznej kolumny.

Hobbit:

Lizz Kaviste: Naprawdę ładna praca. Podoba mi się ciemna, szara kolorystyka z czerwonymi plamami. Całość ma naprawdę mroczny klimat, a to lubię w pracach. Jedynie nie podoba mi się umiejscowienie postaci, mogłaby być trochę bardziej  na środku nagłówka.
kass: Gandalf! Podobnie jak Lizz, podoba mi się tutaj kolorystyka jaką dobrałaś. Chociaż napis mógłby być nieco lepszy, no i postać mogłaby być jednak bardziej na środku. Wtedy byłoby już na prawdę ekstra.

  
(c)Switch

Szkoła Uczuć (Jesienna miłość):

kass: Moja kochana "Szkoła uczuć"! StrayHeart ogromny plus za to dla Ciebie. Śliczne wykonanie, no i to zdjęcie... Ahh.... Dobra, już jest ok.

Kamienie na szaniec:

Lizz Kaviste: Nagłówek royalrockin bardzo mi się podoba. Nie ma żadnych niedociągnięć, a pomimo tego, że posiada mało stocków, wszystkie elementy do siebie pasują. Napisy są delikatne, ale czytelne, dzięki czemu ładnie komponują się z całością. Szaro-czerwona kolorystyka przywodzi na myśl krew, co bardzo pasuje do tematyki. Podoba mi się też użycie stocka/tekstury z tym kawałkiem taśmy filmowej.
kass: royalrockin jak zwykle nas zachwyciła i wykonała, tematycznie, zaskakującą prace. Jest to chyba jedyna znana mi graficzka, która tworzy prace z Polskimi ekranizacjami. Ogromny plus za to dla Ciebie. No i jeszcze ta koloryzacja i idealny dobór zdjęć. Do tego ten cytat. No proszę, powiedzcie, że nie mamy z Lizz racji tutaj.

  
(c)monika4451

Pamiętniki Wampirów:

kass: Jestem strasznie wybredna, ale tutaj spodobała mi się przede wszystkim kolorystyka. Mocne, wyraziste kolory, to jest to co lubię. Jednak łączenie i dobór stocków oraz napis mają wiele do życzenia. Ale jest nadzieja, że z czasem będzie coraz lepiej.

Narnia:

Lizz Kaviste: Szablon naprawdę mnie urzekł. Pomijając jego różową kolorystykę, całość naprawdę mi się podoba. Podwójne linie użyte w CSS'ie nadają mu oryginalności. Na nagłówku trochę przeszkadza mi... nie wiem, czy to filtr, czy wyostrzenie, czy może jedno i drugie. Ostatecznie jednak to również nadaje pracy czegoś wyjątkowego, więc ogólnie praca bardzo mi się podoba.

  
(c)Switch

Gra o Tron:

kass: Switch zastosował tutaj bardzo ładną koloryzacje. Do tego ciekawie dobrał stocki. No i ten delikatny napis. Pięknie jest.


Lizz Kaviste: Ogromny plus za ciekawy układ szablonu, bardzo rzadko spotykam się z nagłówkiem na całej szerokości ekranu. Ba, chyba nigdy się z tym nie spotkałam. CSS jest prosty, ale pasujący. Obawiam się tylko, że ciężko może być odczytać jasny tekst w notce, ale to może być kwestia ustawień monitora. W samym nagłówku nie pasuje ten klucz, zielone tło pomiędzy rękoma i ciałem postaci, no i zdecydowanie zmieniłabym czarny kolor czcionki np. na granat albo ciemny niebieski.

Intruz:

Lizz Kaviste: Zamiast stocków autorka postawiła na tekstury, dzięki czemu przy użyciu niewielkiej ilości elementów uzyskała bardzo ładny i estetyczny nagłówek. CSS i gadżety wymagają odrobiny dopracowania, jednak całość jest estetyczna i trafia w mój gust. 
kass: Intruz i minimalizm. Bardzo ładna kolorystyka i ciekawe wykonanie nagłówka, który opiera się wyłącznie na texturach i postaci. Jednak jak już zauważyła Lizz, CSS wymaga jeszcze dopracowania, ale wszystko jest na dobrej drodze.

  
(c)Effey



Pozostałe (których tytułów niestety nie znam):

Lizz Kaviste: Ta praca prezentuje się bardzo dobrze. Alex x postawiła na minimalizm, jeśli chodzi o stocki, co dało bardzo dobry efekt. Jedynym mocniejszym akcentem na pracy są tekstury w postaci trójkątów, które ładnie komponują się z resztą. Jedyna rzecz, do jakiej mogłabym się przyczepić, to zbyt duże wyostrzenie i kontrast, widoczne przede wszystkim na twarzy postaci.
kass: Alex x zaskoczyłaś mnie tą pracą. Jest tu minimalizm, piękne kolory, które wszystko podkreślają, no i estetyka. Jedyne czego bym się mogła przyczepić to ten zielony napis "strong", ja bym wzięła na Twoim miejscu inną czcionkę i wybrała jeden z tych jasnych odcieni z nagłówka, coś w beżu może.


Lizz Kaviste: Niektórym osobom znudziły się już animowane prace, jednak ja wciąż mam do nich słabość. Sygnaturka wyszła naprawdę świetnie, jedynie napis w rogu mi nie pasuje.


Lizz Kaviste: Sygnaturka prezentuje się naprawdę ładnie. Lubię niebieski, a tu w tym przypadku bardzo dobrze wygląda. Dużym plusem jest napis, który pomimo użycia tylko jednej czcionki wygląda naprawdę dobrze.


kass: Ahhh... Switch wykorzystał dobrze znany wszystkim fanom książek znak rozjazdu: Hogwart, Nibylandia, Shire, Narnia, Obóz Półkrwi. Plusem jest tu zachowany minimalizm. Ale całość prezentuję się bardzo ładnie.


Lizz Kaviste: Może i szablon jest prosty, gdyż składa się tylko z jednego obrazka, napisu i CSS'a, ale czy trzeba mu czegoś więcej. Nastrój pracy jest naprawdę magiczny. CSS idealnie podkreśla kolory nagłówka, przez co wszystko tworzy spójną całość. 
kass: Vanes czy to... "Świat dysku"? Nie mylę się, prawda? Na prawdę fajny, minimalistyczny szablon. I w sumie nie mam co tu więcej dodawać, bo Lizz powiedziała wszystko co trzeba. :D

  
(c)monika4451

Bardzo przyjemnie robiło się ten przegląd. Prace są naprawdę ciekawe, no i bardzo lubię tematykę książek. Bardzo się cieszę, Kass, że mogłam trochę ci pomóc :D

Jak sami widzicie, przegląd mimo wszystko wyszedł dość spory i większy udział miała w nim Lizz niż ja. Mam jednak nadzieje, że wybrane przez nas prace przypadną wam do gustu.

xoxo
kass

11 komentarzy:

  1. Dzięki za umieszczenie mojej pracy oraz cenne uwagi :) Moje faworyty to prace royalrockin, Stray Heart, moniki4451 i Shandie ♥
    Pozdrawiam!
    Alex x

    OdpowiedzUsuń
  2. Trudno mi wybrać ulubioną pracę, ale chyba byłby to szablon Joan Marry. Te kolory są po prostu <3
    Tak, kas s, zrobiłam szablon ze Światem Dysku - jestem w trakcie czytania tej serii, więc tematyka sama się nasunęła :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Eeee. To jeszcze nie jest ze mną tak źle. :D Właśnie się zastanawiałam czy brać się za tą książkę. Warta jest zachodu?

      Usuń
    2. Jeśli lubisz fantastykę napisaną lekkim językiem, zabarwioną dużą dawką ironii i komiczności - Świat Dysku jest idealny. Sam opis świata przedstawionego jest genialny: Świat płaski jak dysk, oparty na czterech słoniach, które stoją na gigantycznym żółwiu :D

      Usuń
  3. Dziękuję bardzo za pokazanie również moich prac, bardzo mi miło. Nie będę wybierać faworytów, bo świetnej grafiki jest tu naprawdę sporo i wszystko zasługuje na poświęcenie temu czasu ;)
    Ponadto pragnę zgłosić zakończenie bloga dream--art. Nie wiem, czy przeniesiecie go do zawieszonych.. Zrobicie, jak trzeba ;)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Monika czemu zamykasz bloga?

      Usuń
    2. Zostaje przeniesiony na nowego bloga z powodów technicznych. Wszystko się rozsypało w panelu DArt. Nie cieszy mnie to, ale miałam dość męczenia się z tym. Zdecydowałam, że założę coś nowego. ;)

      Usuń
  4. Oh, ah. Moja praca! :D Dziękuję <3
    Teraz tak patrzę i rzeczywiście trochę inaczej bym rozmieściła te stocki, a nawet niektóre zastąpiła innymi.
    Pozdrawiam ^.^

    OdpowiedzUsuń
  5. Ojej! Nie spodziewałam się tylu miłych słów na temat mojej pracy. Cieszę się, że znalazła się w tym przeglądzie, dziękuję bardzo! :)
    Bardzo spodobała mi się praca Eveline Dee, choć nie przepadam za Harrym Potterem. Druga praca Eveline Dee też skradła mi serce. Moją uwagę przykuł\ również nagłówek Alex Russo.
    Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wow! Nie spodziewałam się, że spodobają wam się moje aż 2 prace. A do tego jeszcze kilka miłych słów i kilka uwag. Bardzo dziękuję :)
    Widzę, że nie tylko ja mam sentyment do Zgredka. On był cudowny <3
    Spodobała mi się praca Switcha (to się odmienia? xD) z Gry o tron, Alex x oraz Vanes.
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Witam! ^^ Dziękuję bardzo za umieszczenie aż dwóch moich prac w przeglądzie! I to do tego jedna z nich jest pierwsza w notce *.* Wow! Nigdy bym się czegoś takiego nie spodziewała :D
    Co do tego nagłówka z Sherlockiem, to był totalny spontan. Zaczęłam robić normalny nagłówek, ale dostrzegłam w mych zbiorach okrągłą teksturkę i inwencja obróciła się o 360 stopni. Strasznie się cieszę, że przypadł wam do gustu. Ja również uważam go za jednego z lepszych w moim katalogu prac ;)
    Ale dość o mnie! W przeglądzie pojawiło się naprawdę wiele pięknych prac. Postaram się jednak wybrać mych ulubieńców, a będą to Shandie, royalrockin (uwielbiam ten nagłówek! Aż budzi we mnie jakieś resztki patriotyzmu *.*) oraz niesamowita sygnatura moniki4451 :)
    Pozdrawiam całą załogę ^^
    Eve.

    OdpowiedzUsuń

^
Rinne Tworzy
Strona główna
Dodaj bloga
Regulamin
1. Katalog Graficzny jest miejscem gromadzącym linki do blogów związanych z grafiką.
2. Przed zgłoszeniem do katalogu należy umieścić link lub button Katalogu na stronie głównej swojego bloga. Jeśli umiejscowienie na stronie głównej zaburza estetykę szablonu, dopuszczalne jest umieszczenie go w wybranej zakładce.
3. Wszystkim blogom zapisanym do Katalogu przysługuje prawo do dodawania ogłoszeń dotyczących imprez graficznych, specjalnych notek itp. Pełną treść ogłoszenia należy umieścić w komentarzu pod najnowszym postem.
4. Do obowiązków administratora zgłoszonego bloga należy informowanie załogi Katalogu o istotnych zmianach, które zachodzą na blogu (np. zamknięcie naboru, usunięcie, zmiana kategorii). Informację taką należy umieścić pod najnowszym postem.
5. Blogi nieaktywne dłużej niż 6 miesięcy zostają usunięte ze spisu.
6. Katalog Graficzny zastrzega, że w razie potrzeby będzie wprowadzał ograniczenia dla użytkowników niekulturalnych lub łamiących regulamin (przez użytkownika rozumie się właściciela/współwłaściciela bloga figurującego w spisie).
akceptuje x
Nabór
Nabór
Potrzebujemy osób, które wykażą się kreatywnością oraz mają w zapasie trochę wolnego czasu. Chętnie przyjmiemy kogoś, kto zaproponuję jakiś ciekawy pomysł na urozmaicenie Katalogu. Wysyłając zgłoszenie do naboru musisz zawrzeć poniższe informacje:

1. Nick jakim posługujesz się w blogosferze.
2. Pomysły, bądź też plany związane z tym co chciałbyś/chciałabyś robić na Katalogu. Możesz zaproponować własny projekt lub wybrać któryś z wolnych, znajdujących się w zakładce Projekty.
3. Przykładowy tekst, jaki zamieściłbyś/zamieściłabyś na KG.
4. Wiek (nie będzie mieć on wpływu na przyjęcie na staż).
5. Jeśli posiadasz blog, podaj również jego adres, abyśmy mogły zobaczyć kto chce dokładnie do nas dołączyć.

Jeśli jesteś zainteresowany/a zgłoszeniem pisz na ten adres email: kassfelis@gmail.com
x
Ogłoszenia
Chcąc dodać ogłoszenie należy napisać jego treść (bez obrazków) pod najnowszym postem.
Graficzna Przystań ogłasza nabór na swoim blogu! >>
Szabloniarnia w Łatki otwiera nabór! Tak naprawdę wymagamy tylko chęci do pracy i entuzjazmu, a we wszystkim innym chętnie pomożemy, jeśli będzie taka potrzeba. Zapraszamy do zakładki "rekrutacja". >>
All of me organizuje nabór! Szukamy nowych duszyczek. Zapraszamy tych, którzy w świecie grafiki są nowi, jak i tych, którzy już w tej grafikosferze siedzą jakiś czas. Więcej informacji w zakładce nabór. >>
7 tygodni. 28 notek. 7 tematów. 4 dziewczyny. 1 blog. Start: 20.05.2016r Miejsce: Szablono-Sfera Zapraszamy! >>
Serdecznie zapraszam na imprezę graficzną, z okazji drugich urodzin bloga, która odbędzie się 08 sierpnia o godzinie 18:00. Postaram się aby w tej notce znalazło się bogactwo prac oraz dodatków. Oczywiście dla osób, które wstawią button, będzie czekał miły upominek. :D >>
Spis blogów

Poniżej znajduje się lista blogów, które są uporządkowane alfabetycznie w kategoriach. Po kliknięciu na kategorię pojawi się lista blogów.
Anime/Manga
5 blogów
Anime/Manga
Jeżeli chcesz zmienić kategorię napisz w zakładce "Dodaj bloga"
Fantazja Graphics Idk-p Lunedolly Panda Graphics Rinne Tworzy x
Azjaci
8 blogów
Azjaci
Jeżeli chcesz zmienić kategorię napisz w zakładce "Dodaj bloga"
AB City Graficzna Przystań Lunedolly nattliv Panda Graphics Rosalainess Shandie Life Unique Graphic x
Celebryci
19 blogów
Dodatki
41 blogów
Fanfiction
19 blogów
Fantasy
5 blogów
Fantasy
Jeżeli chcesz zmienić kategorię napisz w zakładce "Dodaj bloga"
Bajkowe Szablony Graphic Harmony Larwiasta Tapeciarnia Rinne Tworzy Wioska Szablonów x
Minimalistyczne
26 blogów
Tutoriale
11 blogów
Inne
26 blogów
» Jak zdobyć dodatkowe punkty?
Jak zdobyć dodatkowe punkty?
Możesz zdobyć dodatkowe punkty będąc aktywnym na Katalogu Graficznym. Poniżej znajduje się lista punktowanych rzeczy.

- zajęcie 1 miejsca w konkursie - 10pkt
- zajęcie 2 miejsca w konkursie - 8pkt.
- zajęcie 3 miejsca w konkursie - 6pkt.
- udział w artykule Taka sytuacja - 5pkt.
- udział w nie-wywiadzie 5pkt.
- udział w Tak zaczynała 5pkt.
- udział w konkursie - 4pkt.
- wygrana w puzzlach 4pkt.
- użyczenie swojej pracy w puzzlach - 3pkt.
- wyróżnienie w przeglądzie - 2pkt.
- przegląd bloga - 2pkt.
- komentarz - 1pkt.
x
» Zasady
Zasady
Każdy blog należący do Katalogu przynależy do rankingu. Ranking aktualizowany jest na bieżąco. Zabrania się wstawiania linku do sondy na blogi, portale społecznościowe itd., można jednak dodawać informacje o rankingu z dołączonym linkiem do KG. Karą za oszustwo jest wykluczenie z rangingu. Jeden głos w sondzie równa się jednemu punktowi. Punktowany zostaje tylko jeden sensowny komentarz na jeden post, blog może otrzymać maksymalnie jeden punkt na post. Jesteśmy zmuszeni do zastosowania tej metody, by wyrównać szanse między blogami grupowymi a prywatnymi. Osoby ubiegające się o punkty dodatkowe mają obowiązek informowania z jakiego są bloga, osoby będące na wielu blogach muszą wybrać, na którego z nich przeznaczone zostaną dane punkty. Zasady mogą ulec zmianie.
x
Najpopularniejsze blogi
Ranking pokazuje sześć blogów, które zdobyły największą ilość punktów. Najwięcej punktów można zdobyć za pomocą sondy, jednak przyznawane są również pkt. dodatkowe, za poszczegółne osiągnięcia.
GŁOSUJ!
1
71pkt
2
48pkt
zobacz wszystkie »