11 wrz 2014

Wywiad z Dunst

Cudowna karta postaci by Dunst 

Witam! Na dzisiaj przygotowałam wraz z małą pomocą Kas wywiad z Dunst. Owa graficzka prowadzi bloga Graficzny Gwiazdozbiór. Jakby ktoś nie kojarzył dodam, że stworzyła cudowny szablon, który teraz widzicie na KG. Zapraszam do lektury!



A: Na sam początek mam do Ciebie podstawowe pytanie: od kiedy zajmujesz się grafiką?
O kurczę… to chyba najtrudniejsze pytanie, jakie można mi zadać, bo zwyczajnie tego nie pamiętam. Gdybym miała strzelać, pewnie byłby to rok 2006. Z tym, że to nie jest tak, że te kilka ładnych lat zajmuję się grafiką non stop – miałam spore przerwy. Poza tym, początkowo wykonywałam szablony tylko dla siebie, później jedynie dla bliższych znajomych z sieci, więc też nie można powiedzieć, żeby był to okres bardzo intensywnej pracy nad moim warsztatem.
A: Co lub kto Cię wtedy do tego skłonił? A może to była twoja własna inicjatywa?
Do samego zajęcia się grafiką nie skłonił mnie nikt – zaczęłam pisywać opowiadania w sieci i ciężko było mi znaleźć dobry szablon na bloga, więc… zaczęłam szukać, co i jak zrobić, żeby stworzyć własny. Po jakimś czasie okazało się, że złapałam bakcyla. I wciągnęło mnie na dobre. Z tym, że - tak jak już pisałam wcześniej - były to szablony tylko na moje blogi lub dla znajomych. Krokiem milowym w kierunku posiadania własnego graficznego zakątka był moment, w którym poznałam wanilijową – to właśnie z nią stawiałyśmy pierwsze kroki w świecie „pań od szablonów”.
A: Tworzysz niesamowite oraz przeróżne szablony skąd czerpiesz na nie inspiracje?
Hmmm… sezon ciężkich pytań widzę. Nie potrafię jednoznacznie stwierdzić, skąd czerpię inspiracje, ale myślę, że największą z nich może być matematyka. Dziedzina ta – a przynajmniej pewne jej obszary – były mi zawsze bardzo bliskie. Symetria, proporcje, geometria – to chyba baza, na której zawsze pracuję, więc można też poniekąd nazwać je moimi inspiracjami. Sam pomysł na szablon rodzi się zwykle z czegoś małego – i często zaczyna się właśnie od prostego kształtu.
A: Co Ci sprawia więcej trudności: zakodowanie szablonu czy wykonywanie grafiki?
To zależy od szablonu – czasami zupełnie nie mogę sobie poradzić z ułożeniem takiej koncepcji grafiki, jaka by mi całkowicie odpowiadała, a czasami zrobię to w przysłowiowe pięć minut, a nad kodem będę siedzieć pół dnia. Ta druga sytuacja zdarza się częściej, ale to dlatego, że za każdym razem staram się spróbować czegoś nowego. Projektując jakiś „większy” szablon, zwykle też zakładam sobie, że wykonam jakiś element, którego z marszu zakodować nie potrafię – to zmusza mnie do szukania różnych rozwiązań, próbowania, zmieniania i wielogodzinnych starań, żeby wyglądało to tak, jakbym znała ten sposób od lat, chociaż w rzeczywistości jeszcze dwa dni temu nie miałam pojęcia o jego istnieniu.
A: Należałaś wcześniej do jakiejś szabloniarnii?
No i tu się pewnie zdziwisz, bo należałam i to do trzech. Pierwsza z nich była jeszcze na Onecie – prowadziłam ją właśnie z wanilijową. Była to szabloniarnia poświęcona jednej z tematyk, w których pisałyśmy wtedy opowiadania, więc bardzo kierunkowa. Kolejna odsłona naszej wspólnej szabloniarni pojawiła się na blogspocie, ale nie przetrwała jakoś szalenie długo – a przynajmniej moja kariera tam nie była zbyt długa. Między czasie zahaczyłam też o jedną z bardziej popularnych blogspotowych szabloniarni i mimo, że tam też szalenie długo miejsca nie zagrzałam, to jednak wspominam ją bardzo miło. Zaczarowane to w końcu Zaczarowane, trzymam za dziewczyny kciuki i mam nadzieję, że wkrótce zrobi się u nich znów trochę głośniej.
A: A może myślałaś kiedyś o założeniu własnej, typowej szabloniarnii?
Pewnie, że myślałam – w końcu jestem specem od szalonych pomysłów. Kto mnie zna trochę dłużej, ten wie, że wszędzie mnie pełno i zawsze angażuję się w masę pomysłów. Byłam współwłaścicielką dwóch szabloniarni, ale właściwie trafniej można by je chyba nazwać blogami grupowymi – tylko ja i wanilijowa, jak zwykle na wspólnych śmieciach. Do prowadzenia typowej, opasłej szabloniarni na dłuższą metę chyba bym się nie nadawała – to naprawdę masa, masa pracy, której z perspektywy czytelnika nie widać. Poza tym, prawda jest taka, że choć uwielbiam pracę w grupie, tak większe znaczenie ma dla mnie ostatnio porządek i harmonia na blogu. Odpowiednie odstępy między publikacjami, sprecyzowana polityka bloga, cenzurowanie niektórych treści, uwypuklanie innych. Jako szefowa szabloniarni byłabym bardzo apodyktyczna – a to nie zawsze sprzyja kreatywności, szczególnie u początkujących osób. Pewnie od razu by mnie znienawidzili! Z drugiej strony jednak zawsze lubiłam pomagać innym, więc być może sprawdziłabym się w roli opiekuna stażystów – uwielbiam obserwować nowicjuszy, którzy, słuchając rad nieco bardziej doświadczonych kolegów, stają się lepsi i lepsi – a nie raz i przerastają swojego mistrza. Musiałabym jednak zatrudnić wanilijową do całej reszty prac organizacyjnych. No i dokupić sobie kilka godzin do każdej doby… ktoś poleci dobrego dilera?
A:  Dlaczego zrezygnowałaś z Villemo Evans?
To kolejna kwestia, wiążąca się mocno z moimi prywatnymi odczuciami. Jak rękawiczki zmieniam nie tylko szablony główne, ale i blogi, i nicki. Te dwa ostatnie idą zwykle w parze – nowy blog = nowy nick. Skórkę bloga zmieniam, gdy potrzebuję małej zmiany, bloga i nick – gdy większej. Jakby się zastanowić, każdy z moich nicków – a było ich sporo – jest swojego rodzaju etapem w moim życiu, zarówno tym blogowym, jak i prywatnym.
A: Co Cię dokładnie skłoniło do powrotu do nicku Dunst?
Idąc tokiem poprzedniego pytania, należałoby odpowiedzieć, że utożsamiam się teraz mocno z tym, kim byłam, gdy posługiwałam się tym nickiem. I tak faktycznie poniekąd jest, choć patrzę na ten etap swojego życia z perspektywy kilku lat i widzę go nieco inaczej. Pamiętam, jak strasznie drażniło mnie to, że jestem „panią od szablonów” i każdy pisze do mnie, kiedy ma jakiś interes. Teraz sprawia mi to przyjemność – cieszę się, że mogę podzielić się tym, czego się po drodze nauczyłam. Dunst, chociaż tak bardzo tego nie chciałam, utożsamiana była właśnie z tym, co tworzyłam w sferze graficznej – a teraz, wracając do tego nicku, dość szybko udało mi się odnaleźć w tym graficznym świecie, więc… chyba to przywiązanie do szablonów mu zostało i przyniósł mi szczęście.
A: Zdradzisz nam, czym zajmujesz się na co dzień?
Cóż, na co dzień jestem całkiem przeciętną dziewczyną, która z grafiką nie ma – miejmy nadzieje, że jeszcze nie! – styczności. Mam za sobą trzy lata studiów na kierunku: ekonomia, czekam z niecierpliwością na ustalenie ostatecznego terminu obrony pracy dyplomowej, pracuję i… cóż, w każdej wolnej chwili, staram się mieć w zasięgu wzroku komputer. Tak, tak, wiem, że to kiepskie dla zdrowia, ale poza namiętnym odpisywaniem na e-maile, piszę także powoli książkę i staram się dogadać z bohaterką opowiadania, które zaczęłam publikować w sieci. To pochłania większość czasu, którego nie spędzam na wykonywaniu obowiązków.
A: Masz jakieś hobby? Oprócz grafiki komputerowej i tworzenia szablonów, oczywiście.
Pisanie, pisanie i jeszcze raz pisanie. Nie wyobrażam sobie dnia bez napisania chociażby kilku zdań wyrwanych z jakiejś wymyślonej opowiastki. To taka codzienna dawka szczęścia, którą sobie aplikuję, mimo że nie zawsze jest kolorowo. Krzyczymy na siebie z bohaterami albo obrażamy się na długie tygodnie, ale i tak nie mogę się powstrzymać, żeby nie dźgnąć ich raz czy dwa kilkoma uderzeniami w klawiaturę, nawet jeśli ich poburkiwanie ma trafić zaraz do kosza. Nie wyobrażam sobie także, żebym kiedykolwiek mogła przestać to zrobić. Jest też fotografia – ale nie wiem czy można ją nazwać moim hobby. Nie latam z aparatem raz czy dwa razy w tygodniu po mieście, ba, nie robię tego nawet co miesiąc. Fotografia jest moim sposobem na gorsze dni – kiedy naprawdę dopada mnie koszmarny humor, lustrzanka, którą sprawiłam sobie na osiemnaste urodziny, potrafi zdziałać cuda. Wystarczy kilka zdjęć i świat jakoś zdaje się lekko do mnie uśmiechać.
A:  Dziękuję za poświęcenie czasu :)

To ja dziękuję za Twój czas na przygotowanie się do wywiadu – to była naprawdę przyjemność.

To tyle na dzisiaj!
Mam nadzieję, że podobał Wam się wywiad.
Z kim chcielibyście następny? Jakieś pomysły? Jestem na wszelkie otwarta :)
Do następnego czwartku <3

1 komentarz:

  1. Świetny wywiad - bo te dwa słowa oddają wszystkie moje wrażenia ;)

    OdpowiedzUsuń

^
Rinne Tworzy
Strona główna
Dodaj bloga
Regulamin
1. Katalog Graficzny jest miejscem gromadzącym linki do blogów związanych z grafiką.
2. Przed zgłoszeniem do katalogu należy umieścić link lub button Katalogu na stronie głównej swojego bloga. Jeśli umiejscowienie na stronie głównej zaburza estetykę szablonu, dopuszczalne jest umieszczenie go w wybranej zakładce.
3. Wszystkim blogom zapisanym do Katalogu przysługuje prawo do dodawania ogłoszeń dotyczących imprez graficznych, specjalnych notek itp. Pełną treść ogłoszenia należy umieścić w komentarzu pod najnowszym postem.
4. Do obowiązków administratora zgłoszonego bloga należy informowanie załogi Katalogu o istotnych zmianach, które zachodzą na blogu (np. zamknięcie naboru, usunięcie, zmiana kategorii). Informację taką należy umieścić pod najnowszym postem.
5. Blogi nieaktywne dłużej niż 6 miesięcy zostają usunięte ze spisu.
6. Katalog Graficzny zastrzega, że w razie potrzeby będzie wprowadzał ograniczenia dla użytkowników niekulturalnych lub łamiących regulamin (przez użytkownika rozumie się właściciela/współwłaściciela bloga figurującego w spisie).
akceptuje x
Nabór
Nabór
Potrzebujemy osób, które wykażą się kreatywnością oraz mają w zapasie trochę wolnego czasu. Chętnie przyjmiemy kogoś, kto zaproponuję jakiś ciekawy pomysł na urozmaicenie Katalogu. Wysyłając zgłoszenie do naboru musisz zawrzeć poniższe informacje:

1. Nick jakim posługujesz się w blogosferze.
2. Pomysły, bądź też plany związane z tym co chciałbyś/chciałabyś robić na Katalogu. Możesz zaproponować własny projekt lub wybrać któryś z wolnych, znajdujących się w zakładce Projekty.
3. Przykładowy tekst, jaki zamieściłbyś/zamieściłabyś na KG.
4. Wiek (nie będzie mieć on wpływu na przyjęcie na staż).
5. Jeśli posiadasz blog, podaj również jego adres, abyśmy mogły zobaczyć kto chce dokładnie do nas dołączyć.

Jeśli jesteś zainteresowany/a zgłoszeniem pisz na ten adres email: kassfelis@gmail.com
x
Ogłoszenia
Chcąc dodać ogłoszenie należy napisać jego treść (bez obrazków) pod najnowszym postem.
Graficzna Przystań ogłasza nabór na swoim blogu! >>
Szabloniarnia w Łatki otwiera nabór! Tak naprawdę wymagamy tylko chęci do pracy i entuzjazmu, a we wszystkim innym chętnie pomożemy, jeśli będzie taka potrzeba. Zapraszamy do zakładki "rekrutacja". >>
All of me organizuje nabór! Szukamy nowych duszyczek. Zapraszamy tych, którzy w świecie grafiki są nowi, jak i tych, którzy już w tej grafikosferze siedzą jakiś czas. Więcej informacji w zakładce nabór. >>
7 tygodni. 28 notek. 7 tematów. 4 dziewczyny. 1 blog. Start: 20.05.2016r Miejsce: Szablono-Sfera Zapraszamy! >>
Serdecznie zapraszam na imprezę graficzną, z okazji drugich urodzin bloga, która odbędzie się 08 sierpnia o godzinie 18:00. Postaram się aby w tej notce znalazło się bogactwo prac oraz dodatków. Oczywiście dla osób, które wstawią button, będzie czekał miły upominek. :D >>
Spis blogów

Poniżej znajduje się lista blogów, które są uporządkowane alfabetycznie w kategoriach. Po kliknięciu na kategorię pojawi się lista blogów.
Anime/Manga
5 blogów
Anime/Manga
Jeżeli chcesz zmienić kategorię napisz w zakładce "Dodaj bloga"
Fantazja Graphics Idk-p Lunedolly Panda Graphics Rinne Tworzy x
Azjaci
8 blogów
Azjaci
Jeżeli chcesz zmienić kategorię napisz w zakładce "Dodaj bloga"
AB City Graficzna Przystań Lunedolly nattliv Panda Graphics Rosalainess Shandie Life Unique Graphic x
Celebryci
19 blogów
Dodatki
41 blogów
Fanfiction
19 blogów
Fantasy
5 blogów
Fantasy
Jeżeli chcesz zmienić kategorię napisz w zakładce "Dodaj bloga"
Bajkowe Szablony Graphic Harmony Larwiasta Tapeciarnia Rinne Tworzy Wioska Szablonów x
Minimalistyczne
26 blogów
Tutoriale
11 blogów
Inne
26 blogów
» Jak zdobyć dodatkowe punkty?
Jak zdobyć dodatkowe punkty?
Możesz zdobyć dodatkowe punkty będąc aktywnym na Katalogu Graficznym. Poniżej znajduje się lista punktowanych rzeczy.

- zajęcie 1 miejsca w konkursie - 10pkt
- zajęcie 2 miejsca w konkursie - 8pkt.
- zajęcie 3 miejsca w konkursie - 6pkt.
- udział w artykule Taka sytuacja - 5pkt.
- udział w nie-wywiadzie 5pkt.
- udział w Tak zaczynała 5pkt.
- udział w konkursie - 4pkt.
- wygrana w puzzlach 4pkt.
- użyczenie swojej pracy w puzzlach - 3pkt.
- wyróżnienie w przeglądzie - 2pkt.
- przegląd bloga - 2pkt.
- komentarz - 1pkt.
x
» Zasady
Zasady
Każdy blog należący do Katalogu przynależy do rankingu. Ranking aktualizowany jest na bieżąco. Zabrania się wstawiania linku do sondy na blogi, portale społecznościowe itd., można jednak dodawać informacje o rankingu z dołączonym linkiem do KG. Karą za oszustwo jest wykluczenie z rangingu. Jeden głos w sondzie równa się jednemu punktowi. Punktowany zostaje tylko jeden sensowny komentarz na jeden post, blog może otrzymać maksymalnie jeden punkt na post. Jesteśmy zmuszeni do zastosowania tej metody, by wyrównać szanse między blogami grupowymi a prywatnymi. Osoby ubiegające się o punkty dodatkowe mają obowiązek informowania z jakiego są bloga, osoby będące na wielu blogach muszą wybrać, na którego z nich przeznaczone zostaną dane punkty. Zasady mogą ulec zmianie.
x
Najpopularniejsze blogi
Ranking pokazuje sześć blogów, które zdobyły największą ilość punktów. Najwięcej punktów można zdobyć za pomocą sondy, jednak przyznawane są również pkt. dodatkowe, za poszczegółne osiągnięcia.
GŁOSUJ!
1
71pkt
2
48pkt
zobacz wszystkie »