17 lis 2014

Wyniki Etapu II-iego NPG roku 2014



Etap II-gi konkursu na Najlepszych Początkujących Grafików roku 2014 już za nami, a co za tym idzie znamy już wstępne wyniki i układ rankingu.
Przypominam, że do konkursu zgłosiło się 7 początkujących graficzek, które postanowiły się sprawdzić i poznać opinię innych na temat swoich prac. Przy ocenianiu prac zgodziły się pomóc: bleachowa, Renfri, Misao, prettysmilex, Avia Tinar oraz Rosessyla, a także trzy graficzki z załogi Katalogu Graficznego: Invisible, Shandie i kass. Teraz pora przejść do ocen i wyników sondy.


Praca Evelyn:

Renfri: Praca bardzo mi się podoba, brakuje w niej jednak kolorów. Bardzo ciekawe rozmieszczenie stocków i dobra jakość, lecz gify psują trochę kompozycję.

Rosessylla: Podoba mi się ta praca. Moim zdaniem te ruchome kwadraty sprawiają, iż praca jest wyjątkowa. Ogromne brawa za napis, bo większość początkujących osób (i nie tylko) ma z nimi problem. Ogólnie rzecz biorąc to choćbym chciała, to nie mam się do czego przyczepić, bo wszystko jest bardzo dobrze. :) 

Avia Tinar: Praca mi się podoba. Kolorystyka jak najbardziej w moim guście. Na początku zdawało mi się, że panienka jest dobrze wytarta, ale jak przyjrzałam się dokładniej to nie widzę drugiego barku. Kobieta jest tak ustawiona, że nie jestem pewna czy powinien być czy nie. I to chyba będzie na tyle mojego marudzenia, bo reszta mi pasuje, a gify tak ładnie dopełniają sygnaturkę.

kass: Pierwsze co rzuca mi się w oczy na tej pracy, to Bollywoodzka aktorka. Podoba mi się też motyw gifu wielkości avatara. Ogólna kolorystyka jest całkiem fajna i napis jest dobrze wykonany. Jedyna rzecz, która mi nie pasuje, to główna postać, która wydaję się być rozmazana. 

Praca Hope:

Shandie: Hope, Twoja sygnaturka spodobała mi się najbardziej. Jest tajemnicza i dosyć ciekawa no i w moich ulubionych kolorkach! Jedynie ten ciemniejszy napis jest moim zdaniem nie potrzebny. Poza tym, nie mam się do czego przyczepić. Gratulacje ;D

Rosessylla: Tobie należą się brawa za kolorystykę, która urzekła mnie już po pierwszym spojrzeniu na tą pracę. Tutaj myślę, że też nie mam się do czego przyczepić, przez co czuję się trochę źle... Nie zrozumcie mnie źle, ale powinnam dawać wskazówki co zrobić dobrze, lecz ja po prostu nie widzę żadnej skazy na tych pracach. 

Misao: Bardzo lubię ten styl. Jest taki delikatny, subtelny i uroczy. Jeżeli ktoś umiejętnie takie prace robi, to na 100% u mnie wygrywa ;) 

bleachowa: Spośród trzech sygnatur jakie miałam ocenić twoja jest najlepsza :) Bardzo ładna kolorystyka, rozplanowanie tekstur/stocków. Napisy również dobrze wyglądają.

Praca Fluffy Cookie:

 Shandie: Fluffy Cookie, co się stało? Poprzednia praca była 100x lepsza od tej… Zignorowałaś moje poprzednie uwagi. Ta praca ma takie jesienne kolorki, a tutaj widzę lampkę na której znajduje się śnieg. Koloryzacja na twarzy modelki jest za jasna. Fluffy, popracuj jeszcze nad swoimi pracami, bo potrafisz tworzyć grafikę, ale widząc tą sygnaturę zaczynam mieć małe wątpliwości. Z podpisem również nic nie zrobiłaś. Zawiodłam się, naprawdę jest mi przykro.

Misao: Jak bardzo lubię Irene, tak niestety jej oprawa graficzna nie jest idealna. Według mnie za dużo kolorów, które są nieumiejętnie rozmieszczone, napis za wysoko i postać przeważają pracę co zaburza tak zwany ośrodek kompozycyjny. Lubię równowagę w pracach, więc zazwyczaj prawa strona prawy powinna się równać lewej. U ciebie tego nie ma.  Jednak koloryzacja na Irene bardzo ładnie wygląda, niekoniecznie na całej reszcie pracy, ale na niej konkretnie tak. ;)

bleachowa: A tutaj sytuacja jest odwrotna niż u Hope. Jakoś tak patrząc na całość, to nic mi się nie podoba. Chociaż w sumie kolorystyka jakoś się trzyma. Nie podobają mi się stocki i to co zrobiłaś z napisem. Może gdyby tekst o czarnym kolorze inaczej by wyglądał (miał inny kolor XD) wyglądałoby to lepiej ale nadal czegoś by mu brakowało.

kass: Niestety, tutaj nie pasuje mi wiele rzeczy. Zaczynając od złego wycięcia postaci, przechodząc przez dobór stocków i koloryzacji, a kończąc na wykonaniu napisu. Po prostu nic tutaj nie trzyma się kupy. Wiem, że stać Cię na więcej, także liczę, że poprawisz to wszystko. 

Praca Vanes:

Renfri: Bardzo ładna i mroczna sygnatura. Ciekawy efekt, lecz tekstura w tle trochę mi przeszkadza.

prettysmilex: Pierwsze co mi się podoba w tej pracy jest kolorystyka, genialne połączenie czerni z zielonym! Jednym minusem jest to, że sygnaturka wydaje się być trochę za pusta, myślę że dodanie kilku dodatkowych stocków by nie zaszkodziło. W całości sygnaturka prezentuje się świetnie i dodatkowo gratuluje oryginalnego pomysłu.

Invisible: Praca robi wrażenie. Na początku taka mroczna, potem błysk i robi się jaśniej. A potem znowu ciemno. Te zielone oczy hipnotyzują. Nie można oderwać od nich wzroku. Jedyne do czego można by się przyczepić to napis. Można by było dać go wyżej.

Avia Tinar: Praca Vanes jest cudowna. Niby nie zawiera dużo, ale ten błysk, który rozświetla twarz jest genialny. Pewnie wymagał dużo pracy. Przyznam się, że na początku nie zauważyłam napisu. Dopiero po pewnym czasie. Ten zielony "DARK" pięknie podkreśla oczy.  

Praca Victim:

prettysmilex: Sygnaturka jest prześliczna, cała kompozycja, koloryzacja oraz napis. Wszystko pasuje idealnie. Jedynie to wycinacie modelki mi troszkę przeszkadza bo widać takie czarne nie wycięte tło po prawej stronie obok ręki, chociaż z daleka nie widać tego tak bardzo. Praca bardzo udana, podoba mi się bardzo. 

Misao: Trochę szkoda, że Kaśś przydzieliła mi ciebie, a nie kogoś innego. Osobiście nienawidzę tego stylu, mam go serdecznie dość i nie podoba mi się w żadnym stopniu. I niestety dlatego też masz najmniejszą liczbę punktów. I nawet moja sympatia do Taylor chyba ci nie pomoże, przykro mi.

Avia Tinar: To nie do końca praca, która mi się podoba. Co nie zmienia faktu, że wydaje się dopracowana i schludna, chociaż napis jest wyjątkiem. Może ten większy "fix me" bardziej pasuje, ale już ten mniejszy kompletnie nie, ponadto jest niewidoczny.

kass: Cóż mam tu powiedzieć. Ogólna koncepcja mi się podoba. Praca jest dopracowana, schludna i dobrze wykonana. Jedynym mankamentem jest tutaj mniejszy napis. O ile większy pasuje do pracy, o tyle mniejszy jest niewidoczny i psuję nieco efekt. Jednak praca zdecydowanie podoba mi się najbardziej z pośród tych, które oceniałam. 

Praca Lotus:

Renfri: Śliczna sygnatura, chociaż nie przepadam za różem. Połączenie kolorów świetne, rozmieszczenie stocków bardzo pomysłowe. Przeszkadza mi jednak napis 'Stay'. Nie jest zbyt dobrej jakości, widać piksele. 

prettysmilex: Kolejna śliczna sygnaturka! Bardzo mi się podoba. Kolorystyka oraz kompozycja stocków. Dodatkowo świetne wtopienie modelki w tło. Na pracy panuje lekki bałagan, ale mi to nie przeszkadzam, wręcz nadaje to twojej sygnaturce dodatkowego uroku. Podobają mi się te białe ptaszki i białe ozdoby(brushe). Sygnaturka naprawdę ma w sobie to coś, co przyciąga wzrok. Praca przypadła mi do gustu. 

Shandie: Lotus, tutaj widzę poprawę. Wydaje mi się, że ty dodałaś najwięcej stocków do pracy. Bardzo mi się to podoba, a wiem, że nie jest to łatwe. Sama zwykle dodaję absolutne minimum obrazków do prac. No kurczaki, nie spodziewałam się takiego cudeńka ^^. Nie widzę nic takiego co raziło by moje oczka. Trzymaj tak dalej!

Invisible: Praca mi się podoba. Rozmieszczenie wszystkiego jest bardzo fajne, koloryzacja też taka jak lubię. Sygnaturka naprawdę potrafi zauroczyć. Jednak… Napis psuje efekt. Tu już nawet nie chodzi o samą czcionkę. Gdyby tak te ‘stay’ zrobić w innym kolorze to byłoby lepiej, tak myślę. 

Praca Andro:

Rosessylla: Przepraszam cię, lecz muszę szczerze powiedzieć, że nie podobaj mi się ta praca. 
Niby gif jest dobrze wymazany, lecz szkoda, iż nic wokół niego nie jest tak wyraziste, jak on. Można by jednak wybaczyć tą nikłą wyrazistość "otoczenia gifu", lecz napis wszystko popsuł. Nie mówię tego, bo chcę być złośliwa. O nie! Po prostu powinnaś dać inny kolor małej czcionki, bo niby biały do większości pasuje. Czy nie lepiej jednak byłoby dać temu barwę, która znajduje się przykładowo na ściance za tymi kieliszkami w tej pracy? Napis "Gets Wild" powinien zostać w całości zmieniony - zaczynając od czcionki, a na kolorystyce kończąc. 
Myślę, że przed tobą jeszcze trochę pracy, lecz nie wolno się zniechęcać. ;) Każdy przecież zaczynał. 

bleachowa: Kolorystyka, stocki/tekstury na plus, napis na plus/minus. Napis też nawet ci wyszedł, ale coś mi w nim nie pasuję. Może gdyby ten biały był szerzej rozstawiony? 

Invisible: Praca mi się średnio podoba. Jakbyś bardziej zakryła tego gifa teksturami to moim zdaniem byłoby lepiej. Dodatkowo napis mi się kompletnie nie podoba.

kass: Pomysł całkiem fajny, nieco gorzej wyszło z jego wykonaniem. Przy zapisywaniu poszło bardzo po jakości gifu. Do tego napis jest po raz kolejny źle wykonany. No i ta koloryzacja. Jakoś tak nie bardzo mi pasuje.

Wyniki Etapu I łączone z wynikami głosowania w sondzie wraz z ocenami jury z Etapu II:

Evelyn: 23 + 19 + 3 2,5 = 51,5
Hope: 39,5 + 28 + + 3 4,5 = 82
Fluffy Cookie: 28,5 + 4 + 0,5 0,5 = 36,5
Vanes: 36 + 24 + 3 = 73
Victim: 22 + 13 + 0,5 1,5 = 44
Lotus: 18,5 + 22+ 2 3,5 = 51
Andro: 13,5 + 7 + 1 0,5 = 25

Wyniki sondy znajdziecie tutaj. Natomiast według ogólnej punktacji, na ten moment kolejność jest następująca:

  1. Hope
  2. Vanes
  3. Evelyn
  4. Lotus
  5. Victim
  6. Fluffy Cookie
  7. Andro

Gratuluję całej siódemce.
Teraz pora na ogłoszenie właśnie dla Was drogie uczestniczki. Do 29.11 macie czas, aby nadesłać prace do Etapu III. Tym razem macie pełną dowolność w wykonaniu pracy. Potem znowu pojawi się post z Waszymi pracami wraz z linkiem do sondy, a potem podsumowanie Etapu III-ciego.

Dziękuję również graficzkom, które zgodziły się pomóc przy ocenianiu prac przy obu etapach tego konkursu.

xoxo,
kass

16 komentarzy:

  1. Troszku nieobiektywnie. Bo... 0,5 pkt tylko za to, że praca nie jest w guście graficzki?

    Do boju Vanes! :3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się z Kociakiem, no ale każdy ma swój gust.

      Usuń
    2. Chyba fajniej by było tak... Technicznie ocenić te prace. Nie według własnych preferencji, tylko ogólnego poczucia estetyki. :)

      Usuń
  2. Hope, gratuluję! Twoja praca jest przecudna c:

    OdpowiedzUsuń
  3. Taka mała uwaga:
    Na pracy Fluffy Cookie nie widnieje Irene tylko Wendy xD

    OdpowiedzUsuń
  4. Osobiscie sama nie lubie tej pracy. Nie umiem robic sygnatur i jeszcze troche to potrwa zanim sie naucze. Byc moze w nastepnym etapie pojdzie mi lepiej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ważne jest, żeby praca podobała się Tobie. Jeśli tak nie jest, to może z tą pracą być coś nie tak. Jak będziesz stosować się do porad i uwag, myślę że z sygnaturami nie będziesz miała problemów.

      Usuń
  5. Victim, Lotus i Vanes <3
    Gratuluję wszystkim :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuje bardzo za te ciepłe opinie *_* Naprawdę aż miło czytac. Według mnie dziewczyny stanęły na wysokości zadania. Moje serce należy do Evelyn, Vanes i Hope <3 Gratuluję wam wszystkim :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Twoja praca strasznie mi się podoba. Jesteś moją inspiracją c;

      Usuń
    2. O jej ;) Dziękuję <3

      Usuń
  7. Dla mnie praca Lotus wygrywa <3

    OdpowiedzUsuń
  8. Dziękuję za oceny! <3 I gratulacje wszystkim graficzkom! ^^

    OdpowiedzUsuń

^
Rinne Tworzy
Strona główna
Dodaj bloga
Regulamin
1. Katalog Graficzny jest miejscem gromadzącym linki do blogów związanych z grafiką.
2. Przed zgłoszeniem do katalogu należy umieścić link lub button Katalogu na stronie głównej swojego bloga. Jeśli umiejscowienie na stronie głównej zaburza estetykę szablonu, dopuszczalne jest umieszczenie go w wybranej zakładce.
3. Wszystkim blogom zapisanym do Katalogu przysługuje prawo do dodawania ogłoszeń dotyczących imprez graficznych, specjalnych notek itp. Pełną treść ogłoszenia należy umieścić w komentarzu pod najnowszym postem.
4. Do obowiązków administratora zgłoszonego bloga należy informowanie załogi Katalogu o istotnych zmianach, które zachodzą na blogu (np. zamknięcie naboru, usunięcie, zmiana kategorii). Informację taką należy umieścić pod najnowszym postem.
5. Blogi nieaktywne dłużej niż 6 miesięcy zostają usunięte ze spisu.
6. Katalog Graficzny zastrzega, że w razie potrzeby będzie wprowadzał ograniczenia dla użytkowników niekulturalnych lub łamiących regulamin (przez użytkownika rozumie się właściciela/współwłaściciela bloga figurującego w spisie).
akceptuje x
Nabór
Nabór
Potrzebujemy osób, które wykażą się kreatywnością oraz mają w zapasie trochę wolnego czasu. Chętnie przyjmiemy kogoś, kto zaproponuję jakiś ciekawy pomysł na urozmaicenie Katalogu. Wysyłając zgłoszenie do naboru musisz zawrzeć poniższe informacje:

1. Nick jakim posługujesz się w blogosferze.
2. Pomysły, bądź też plany związane z tym co chciałbyś/chciałabyś robić na Katalogu. Możesz zaproponować własny projekt lub wybrać któryś z wolnych, znajdujących się w zakładce Projekty.
3. Przykładowy tekst, jaki zamieściłbyś/zamieściłabyś na KG.
4. Wiek (nie będzie mieć on wpływu na przyjęcie na staż).
5. Jeśli posiadasz blog, podaj również jego adres, abyśmy mogły zobaczyć kto chce dokładnie do nas dołączyć.

Jeśli jesteś zainteresowany/a zgłoszeniem pisz na ten adres email: kassfelis@gmail.com
x
Ogłoszenia
Chcąc dodać ogłoszenie należy napisać jego treść (bez obrazków) pod najnowszym postem.
Graficzna Przystań ogłasza nabór na swoim blogu! >>
Szabloniarnia w Łatki otwiera nabór! Tak naprawdę wymagamy tylko chęci do pracy i entuzjazmu, a we wszystkim innym chętnie pomożemy, jeśli będzie taka potrzeba. Zapraszamy do zakładki "rekrutacja". >>
All of me organizuje nabór! Szukamy nowych duszyczek. Zapraszamy tych, którzy w świecie grafiki są nowi, jak i tych, którzy już w tej grafikosferze siedzą jakiś czas. Więcej informacji w zakładce nabór. >>
7 tygodni. 28 notek. 7 tematów. 4 dziewczyny. 1 blog. Start: 20.05.2016r Miejsce: Szablono-Sfera Zapraszamy! >>
Serdecznie zapraszam na imprezę graficzną, z okazji drugich urodzin bloga, która odbędzie się 08 sierpnia o godzinie 18:00. Postaram się aby w tej notce znalazło się bogactwo prac oraz dodatków. Oczywiście dla osób, które wstawią button, będzie czekał miły upominek. :D >>
Spis blogów

Poniżej znajduje się lista blogów, które są uporządkowane alfabetycznie w kategoriach. Po kliknięciu na kategorię pojawi się lista blogów.
Anime/Manga
5 blogów
Anime/Manga
Jeżeli chcesz zmienić kategorię napisz w zakładce "Dodaj bloga"
Fantazja Graphics Idk-p Lunedolly Panda Graphics Rinne Tworzy x
Azjaci
8 blogów
Azjaci
Jeżeli chcesz zmienić kategorię napisz w zakładce "Dodaj bloga"
AB City Graficzna Przystań Lunedolly nattliv Panda Graphics Rosalainess Shandie Life Unique Graphic x
Celebryci
19 blogów
Dodatki
41 blogów
Fanfiction
19 blogów
Fantasy
5 blogów
Fantasy
Jeżeli chcesz zmienić kategorię napisz w zakładce "Dodaj bloga"
Bajkowe Szablony Graphic Harmony Larwiasta Tapeciarnia Rinne Tworzy Wioska Szablonów x
Minimalistyczne
26 blogów
Tutoriale
11 blogów
Inne
26 blogów
» Jak zdobyć dodatkowe punkty?
Jak zdobyć dodatkowe punkty?
Możesz zdobyć dodatkowe punkty będąc aktywnym na Katalogu Graficznym. Poniżej znajduje się lista punktowanych rzeczy.

- zajęcie 1 miejsca w konkursie - 10pkt
- zajęcie 2 miejsca w konkursie - 8pkt.
- zajęcie 3 miejsca w konkursie - 6pkt.
- udział w artykule Taka sytuacja - 5pkt.
- udział w nie-wywiadzie 5pkt.
- udział w Tak zaczynała 5pkt.
- udział w konkursie - 4pkt.
- wygrana w puzzlach 4pkt.
- użyczenie swojej pracy w puzzlach - 3pkt.
- wyróżnienie w przeglądzie - 2pkt.
- przegląd bloga - 2pkt.
- komentarz - 1pkt.
x
» Zasady
Zasady
Każdy blog należący do Katalogu przynależy do rankingu. Ranking aktualizowany jest na bieżąco. Zabrania się wstawiania linku do sondy na blogi, portale społecznościowe itd., można jednak dodawać informacje o rankingu z dołączonym linkiem do KG. Karą za oszustwo jest wykluczenie z rangingu. Jeden głos w sondzie równa się jednemu punktowi. Punktowany zostaje tylko jeden sensowny komentarz na jeden post, blog może otrzymać maksymalnie jeden punkt na post. Jesteśmy zmuszeni do zastosowania tej metody, by wyrównać szanse między blogami grupowymi a prywatnymi. Osoby ubiegające się o punkty dodatkowe mają obowiązek informowania z jakiego są bloga, osoby będące na wielu blogach muszą wybrać, na którego z nich przeznaczone zostaną dane punkty. Zasady mogą ulec zmianie.
x
Najpopularniejsze blogi
Ranking pokazuje sześć blogów, które zdobyły największą ilość punktów. Najwięcej punktów można zdobyć za pomocą sondy, jednak przyznawane są również pkt. dodatkowe, za poszczegółne osiągnięcia.
GŁOSUJ!
1
71pkt
2
48pkt
zobacz wszystkie »