18 lut 2015

Dyskusje z Katalogiem [1]

(c) Monika4451
Cześć wszystkim!

Wróciłam po długaaaśnej przerwie. Cieszę się niezmiernie. Mam od kilku dni nowy sprzęt, na którym doskonale się pracuje. Po prostu bomba :D
Cóż... nowy sprzęt, powrót no to też nowe pomysły, co?

Uwierzcie mi, że pisanie tygodników nie jest zbytnio łatwym zadaniem, więc.. zawieszam tą serię. Ale to, co za chwilę rozpocznę, będzie (jak dla mnie;p) sto razy lepsze.


Otóż seria Dyskusje z Katalogiem ma za zadanie skłaniać was do wyrażania swojego zdania na dany temat. Graficzny, nie graficzny. Wszystko jedno! Ważne, żeby was interesował i każdy się świetnie przy tym bawił.

Rozumiecie? Tak? Okej!
Pierwszy temat/pytanie:
Czy masz jakieś dalsze plany związane z grafiką?
Otóż każdy grafik z polskiej blogosfery niezależnie od wieku i doświadczenia wykonuje grafikę amatorską. Podoba się czy nie - tak jest. Owszem, tworzenie jej nie jest proste. Ale niezależnie od poziomu trudności, to co robimy nie jest zawodowe.
Aby wykonywać grafikę zawodowo, niezbędne jest ukończenie szkoły graficznej.

A może ktoś z was lubi rysować w photoshopie lub gimpie? Znam kilka osób, które lubią majstrować i tworzyć jakieś postacie w tych programach.

Chyba, że jesteście moim przeciwieństwem i potraficie narysować/namalować coś na kartce papieru. Szczerze mówiąc, takie osoby mają największe szanse na dostanie się do jakiejkolwiek szkoły graficznej. Jeśli chcecie sobie o tym poczytać, zapraszam do internetów :)

Więc... słucham was. Jak wyobrażacie sobie swoją przyszłość?
(na końcu wspomnę, że osoba, która będzie się najwięcej udzielać w komentarzach pod dyskusją dostanie nagrodę, za najbardziej aktywnego czytelnika katalogu graficznego :D) 

25 komentarzy:

  1. dla mnie tworzenie grafiki komputerowej to tylko hobby i dalej raczej nim będzie, kiedyś brałam udział w zaawansowanych konkursach malarskich i rysowniczych, ale do tego raczej nie wróce.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widzę, że mamy podobne zdania. Ale szkoda, że nie wrócisz do brania udziału w takich konkursach, bo ponoć to całkiem fajna sprawa ;)

      Usuń
  2. "Aby wykonywać grafikę zawodowo, niezbędne jest ukończenie szkoły graficznej." Z tym zdaniem się nie zgodzę. Wystarczy kliknąć na jakąkolwiek ofertę pracy. Nie trzeba mieć szkoły a dobre umiejętności poparte portfolio. Tym bardziej, że o szkole graficznej nie słyszałam :> Masz na myśli "projektowanie graficzne" na ASP? Czy może "grafika komputerowa i tworzenie gier", gdzie - jak czytałam opinie - uczą jak napisać program graficzny, a nie jak go obsługiwać xD Taki "haczyczek", jak mawiała pani od polskiego :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kaeru, tak słyszałam i tak wyczytałam. Ty chyba jesteś ekspertem w tej dziedzinie xd Nie wiem, jak jest naprawdę, nie potrafię malować, ani rysować :/

      Usuń
    2. Chciałabym być ekspertem w tej dziedzinie, ale niestety nie jestem xD Spędziłam wiele długich godzin na researchu, bo wiążę swoją przyszłość z tym zawodem i chciałabym wiedzieć co dalej. Szkoły stricte graficznej nie znalazłam, są jakieś kierunki nastawione na grafikę komputerową czy multimedia, ale o całych szkołach nie słyszałam :D
      Hmmm... mi się wydaje, że nie jestem osobą pozbawioną całkowicie talentów plastycznych, ale za zaawansowanego rysownika/malarza się nie uważam. Chociaż uwielbiam :]

      Usuń
    3. Zgadzam się z Tobą w 100%, tym bardziej, że mój poprzedni kierunek, który ukończyłam był w połowie związany z grafiką komputerową (reklama) i sama szkoła o niczym nie decyduję, Oni uczą podstaw i teorii, praktyka to coś zależne od każdego indywidualnie i od jego zaangażowania. (mówią z własnego doświadczenia, istnieją bowiem różne szkoły ,różne programy nauczania)
      Jeżeli ktoś jest w tym dobry i to kocha robić to znajdzie w tym kierunku pracę szybciej niż ktoś z papierem ale bez praktycznych umiejętności.

      Usuń
  3. A ja mam takie marzenie, by projektować strony internetowe. Właściwie zaczęłam moje przygody z szablonami tylko po to, aby się podszkolić, ale potem zobaczyłam, że to raczej ma mało wspólnego z tym, bo w końcu przy takim projektowaniu trzeba znać całego html'a i css'a, a także javascript, czyli o wiele więcej niż potrzeba tu, na blogach ;)
    Mimo wszystko nie porzucam tej myśli. Chciałabym się w tym kierunku kształcić, choć za cholerę nie wiem, jak chcę to osiągnąć xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też miałam kiedyś marzenie o projektowaniu stron internetowych. Niestety bardzo szybko stwierdziłam, że to nie dla mnie xD

      Usuń
  4. Ja przygodę z grafiką zaczęłam, bo uznałam, że mi się to kiedyś przyda. Chciałabym robić coś z tym związanego, ale nie wiem co xD

    OdpowiedzUsuń
  5. Szczerze mówiąc, chciałabym zostać webdesignerem. Podoba mi się robienie szablonów, uwielbiam oglądać prace profesjonalistów, być może nawet zbytnio się tym ekscytuje xD Na geometrii zaczęłam widzieć różne triki, jakie można wykorzystać w szopie :D I oczywiście wszystko co związane z grafiką, reklamy, loga, plakaty, ulotki itd. poddaje ocenie, myślę jak ktoś to robił xD Albo zwracam straszną uwagę na kolory, np. bloków z myślą, że "fajny byłby szablon w takim kolorze".
    Jak na razie skupiam się jedynie na grafice, bo kody mnie przerażają ;_; Wypożyczyłam nawet książki, a i tak mało kumam xD Ale... może z czasem xD Bynajmniej nie tracę nadziei ^^ Gorzej z tym, że faktycznie nie ma szkół i nie wiem co mam teraz ze sobą zrobić :/ ...oprócz ciągłych ćwiczeń :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bratnią duszę wyczuwam :)

      Usuń
    2. Jeśli się tym interesujesz, to bardzo dobrze, że próbujesz się rozwijać. Trzeba mieć nadzieję!
      Ja niestety skończyłam na waleniu się poduszką w głowę, bo mało co mi wychodziło :D

      Usuń
    3. Hahaha faktycznie Dayt :D Cieszę się, że nie jestem sama z tym problemem XD

      Shandie, u mnie jeszcze nie dochodzi do ręko... poduszkoczynów xD A nauka jest ciężka, szczególnie gdy tak jak mi brak komuś cierpliwości. Jakbym ja chciała umieć wszystko, tak pstryknąć palcem i tadam~, gotowe! :C

      Usuń
    4. Hahahah.Też bym tak chciała :D
      A nad tą cierpliwością trzeba pracować ;)

      Usuń
  6. Cóż ja nie skończyłam szkoły graficznej ,a mój idol jak zobaczył szablon z nim poprosił o to abym coś dla niego zrobiła cytuje " mam pomysła " Owy pomysł na początku zakładał jeden projekt banneru reklamowego ,a przed świętami przyszedł drugi w międzyczasie dla jednego z kaskaderów zrobiłam nawet nagłówek teraz kończę ostatni banner dla "ukraińskich kaskaderów " . Tak więc może na tym nie zarabiam ale czuje się fajnie bo poznałam nowych ludzi i długo już gawędzę z moim idolem więc są same plusy naszego hobby .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No uwierz mi Shandie nie ma jak robić coś dla swoich idoli .To dodaje skrzydeł ,a przynajmniej mnie się tak zdaje.

      Usuń
  7. Ja nie widzę grafiki jako zawodu, z którego można wyżyć. Na grafice można sobie dorabiać na boku- owszem. W internecie jest wiele ogłoszeń np. konkursy na najlepsze logo do firm prywatnych. Wystarczy świetna pomysłowość, nawet niewielka znajomość programów graficznych i można sobie parę złotych zarobić :) Aczkolwiek ja nie poszłabym na studia graficzne. Wolałabym pooglądać różne tutoriale, ja lubię być samoukiem. :D Na spokojnie w domu i za darmo :D A studiować wolę kierunki które dadzą mi pewną pracę w przyszłości.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja raczej z grafiką poważnych planów nie mam : ) To raczej po prostu hobby, tak samo jak pisanie czy czytanie, na odstresowanie się. Lubię pobawić się w Photoshoopie i to raczej się nie zmieni. Chociaż myślałam nad tym, aby iść na informatyka, ale w końcu zdecydowałam, że pójdę pracować do policji, a nie na informatyka :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak szczerze powiedziawszy, to myślę, że informatyka jest bezpieczniejsza od bycia policjantem xd
      No cóż, wlepianie mandatów jest chyba zabawniejsze :D

      Usuń
    2. Zależy czy będę pracować w drogówce czy w kryminalistyce :D Chociaż chyba wolę to drugie. Ale... w sumie to kto powiedział, że policjantka nie może być też informatykiem? :D

      Usuń
  9. Ja wielkich planów nie mam. To na razie tylko hobby i tak chyba pozostanie. Ja może dopiero za rok pierwsza gimnazjum, ale od jakichś 8 lat, a mam 13 chcę być farmaceutką jak moja babcia i jak moja ciocia :) Już trochę się podszkoliłam pomagając cioci w aptece i całkiem dobrze mi idzie, a skoro mi się spodobało, to chcę to robić w życie xd A grafika to hobby, kiedyś (za jakieś 15-20 lat) będę wspominała jak prowadziłam bloga i szukałam różnych tutoriali, pytałam się tych znanych grafików i jak poznawałam stopniowo mnóstwo osób, którą są w tym temacie tak obcykane, że można je nazwać biblioteką w tej dziedzinie :) Mimo, że grafika sama w sobie jest bardzo fajna, to raczej z robienia nagłówków, czy szablonów się nie wyżyje :) Co tego potrzeba by jakiegoś kierunku jak np. projektowanie stron www, czy coś takiego. Jednym słowek trzeba zostać informatykiem, a mnie to nie kręci. Lubię pobawić się GIMPem i Photoshopem ale nie biorę tego na poważnie tak jak mojej przyszłości, bo czasem po prostu to coś, co dawało nam radość, przestanie być dla nas ważne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Farmaceutyka to nie jest taki łatwy kierunek, ale skoro to twoje pragnienie c:
      Też czasami mam takie myśli, że kiedyś znudzi mi się grafika, przecież każdy kiedyś dorośnie! :D
      Ale aktualnie bez photoshopa nie mogę żyć.. więc szybko to nie nastanie. ;)

      Usuń
  10. Nie tylko w tak macie ,a ja teraz stoję przed dylematem .Choć praca nad grafiką jest piękna ale chyba nie umiem brać za to kasy.

    OdpowiedzUsuń

^
Rinne Tworzy
Strona główna
Dodaj bloga
Regulamin
1. Katalog Graficzny jest miejscem gromadzącym linki do blogów związanych z grafiką.
2. Przed zgłoszeniem do katalogu należy umieścić link lub button Katalogu na stronie głównej swojego bloga. Jeśli umiejscowienie na stronie głównej zaburza estetykę szablonu, dopuszczalne jest umieszczenie go w wybranej zakładce.
3. Wszystkim blogom zapisanym do Katalogu przysługuje prawo do dodawania ogłoszeń dotyczących imprez graficznych, specjalnych notek itp. Pełną treść ogłoszenia należy umieścić w komentarzu pod najnowszym postem.
4. Do obowiązków administratora zgłoszonego bloga należy informowanie załogi Katalogu o istotnych zmianach, które zachodzą na blogu (np. zamknięcie naboru, usunięcie, zmiana kategorii). Informację taką należy umieścić pod najnowszym postem.
5. Blogi nieaktywne dłużej niż 6 miesięcy zostają usunięte ze spisu.
6. Katalog Graficzny zastrzega, że w razie potrzeby będzie wprowadzał ograniczenia dla użytkowników niekulturalnych lub łamiących regulamin (przez użytkownika rozumie się właściciela/współwłaściciela bloga figurującego w spisie).
akceptuje x
Nabór
Nabór
Potrzebujemy osób, które wykażą się kreatywnością oraz mają w zapasie trochę wolnego czasu. Chętnie przyjmiemy kogoś, kto zaproponuję jakiś ciekawy pomysł na urozmaicenie Katalogu. Wysyłając zgłoszenie do naboru musisz zawrzeć poniższe informacje:

1. Nick jakim posługujesz się w blogosferze.
2. Pomysły, bądź też plany związane z tym co chciałbyś/chciałabyś robić na Katalogu. Możesz zaproponować własny projekt lub wybrać któryś z wolnych, znajdujących się w zakładce Projekty.
3. Przykładowy tekst, jaki zamieściłbyś/zamieściłabyś na KG.
4. Wiek (nie będzie mieć on wpływu na przyjęcie na staż).
5. Jeśli posiadasz blog, podaj również jego adres, abyśmy mogły zobaczyć kto chce dokładnie do nas dołączyć.

Jeśli jesteś zainteresowany/a zgłoszeniem pisz na ten adres email: kassfelis@gmail.com
x
Ogłoszenia
Chcąc dodać ogłoszenie należy napisać jego treść (bez obrazków) pod najnowszym postem.
Graficzna Przystań ogłasza nabór na swoim blogu! >>
Szabloniarnia w Łatki otwiera nabór! Tak naprawdę wymagamy tylko chęci do pracy i entuzjazmu, a we wszystkim innym chętnie pomożemy, jeśli będzie taka potrzeba. Zapraszamy do zakładki "rekrutacja". >>
All of me organizuje nabór! Szukamy nowych duszyczek. Zapraszamy tych, którzy w świecie grafiki są nowi, jak i tych, którzy już w tej grafikosferze siedzą jakiś czas. Więcej informacji w zakładce nabór. >>
7 tygodni. 28 notek. 7 tematów. 4 dziewczyny. 1 blog. Start: 20.05.2016r Miejsce: Szablono-Sfera Zapraszamy! >>
Serdecznie zapraszam na imprezę graficzną, z okazji drugich urodzin bloga, która odbędzie się 08 sierpnia o godzinie 18:00. Postaram się aby w tej notce znalazło się bogactwo prac oraz dodatków. Oczywiście dla osób, które wstawią button, będzie czekał miły upominek. :D >>
Spis blogów

Poniżej znajduje się lista blogów, które są uporządkowane alfabetycznie w kategoriach. Po kliknięciu na kategorię pojawi się lista blogów.
Anime/Manga
5 blogów
Anime/Manga
Jeżeli chcesz zmienić kategorię napisz w zakładce "Dodaj bloga"
Fantazja Graphics Idk-p Lunedolly Panda Graphics Rinne Tworzy x
Azjaci
8 blogów
Azjaci
Jeżeli chcesz zmienić kategorię napisz w zakładce "Dodaj bloga"
AB City Graficzna Przystań Lunedolly nattliv Panda Graphics Rosalainess Shandie Life Unique Graphic x
Celebryci
19 blogów
Dodatki
41 blogów
Fanfiction
19 blogów
Fantasy
5 blogów
Fantasy
Jeżeli chcesz zmienić kategorię napisz w zakładce "Dodaj bloga"
Bajkowe Szablony Graphic Harmony Larwiasta Tapeciarnia Rinne Tworzy Wioska Szablonów x
Minimalistyczne
26 blogów
Tutoriale
11 blogów
Inne
26 blogów
» Jak zdobyć dodatkowe punkty?
Jak zdobyć dodatkowe punkty?
Możesz zdobyć dodatkowe punkty będąc aktywnym na Katalogu Graficznym. Poniżej znajduje się lista punktowanych rzeczy.

- zajęcie 1 miejsca w konkursie - 10pkt
- zajęcie 2 miejsca w konkursie - 8pkt.
- zajęcie 3 miejsca w konkursie - 6pkt.
- udział w artykule Taka sytuacja - 5pkt.
- udział w nie-wywiadzie 5pkt.
- udział w Tak zaczynała 5pkt.
- udział w konkursie - 4pkt.
- wygrana w puzzlach 4pkt.
- użyczenie swojej pracy w puzzlach - 3pkt.
- wyróżnienie w przeglądzie - 2pkt.
- przegląd bloga - 2pkt.
- komentarz - 1pkt.
x
» Zasady
Zasady
Każdy blog należący do Katalogu przynależy do rankingu. Ranking aktualizowany jest na bieżąco. Zabrania się wstawiania linku do sondy na blogi, portale społecznościowe itd., można jednak dodawać informacje o rankingu z dołączonym linkiem do KG. Karą za oszustwo jest wykluczenie z rangingu. Jeden głos w sondzie równa się jednemu punktowi. Punktowany zostaje tylko jeden sensowny komentarz na jeden post, blog może otrzymać maksymalnie jeden punkt na post. Jesteśmy zmuszeni do zastosowania tej metody, by wyrównać szanse między blogami grupowymi a prywatnymi. Osoby ubiegające się o punkty dodatkowe mają obowiązek informowania z jakiego są bloga, osoby będące na wielu blogach muszą wybrać, na którego z nich przeznaczone zostaną dane punkty. Zasady mogą ulec zmianie.
x
Najpopularniejsze blogi
Ranking pokazuje sześć blogów, które zdobyły największą ilość punktów. Najwięcej punktów można zdobyć za pomocą sondy, jednak przyznawane są również pkt. dodatkowe, za poszczegółne osiągnięcia.
GŁOSUJ!
1
71pkt
2
48pkt
zobacz wszystkie »