4 lut 2015

Let's try something new! - Czy blogi to jedyne wyjście?

 
(c) broken-halves

Tak samo jak blogi czy facebook'owe stronki, bardzo funkcjonalne są też fora. Pewnie wszystkich, przynajmniej większość (tak jak mnie kiedyś), przeraża same to słowo. Fora zawsze kojarzyły mi się z niezbyt ładnym wystrojem, bo kto by się tym przejmował, takową wolnością słowa i - głównie pomocą w przeróżnych problemach dnia codziennego, które mnie nużą. Nie wiedziałam jednak, że na niektórych czeka coś, czego nigdy bym się nie spodziewała.

 Muszę przyznać - zaczęło się od Insolatte. Pierwsza miłość? Shadowplay.
  Pisała o nim w swoich postach, a ja zawsze oglądałam jakieś tam zagraniczne prace, w szczególności od So-ghislaine czy Evey-V!, ale nie zwróciłam uwagi ani na grupy na deviantarcie, ani na tytułowe fora. Kiedy Ins(olatte) pierwszy raz o nim wspomniała, podeszłam do tego sceptycznie. Kliknęłam, zobaczyłam, zarejestrowałam się. Dopiero po jakimś czasie, który u mnie oznacza parę dni, odkryłam sens tego wszystkiego. Te fora zastępują im naszą blogosferę. Właściwie...Może nie zastępują. To taki odpowiednik. (Brawa dla mnie!) 
 Shadowplay to strasznie fajna społeczność, gdzie wszyscy są na równi jeśli chodzi o pomoc, udostępnianie dodatków, tutoriali, ocenianie prac i tak dalej. Chodzi o to, by zdobywać coraz to nowszy i wyższy level, poprzez udoskonalanie swoich prac, ćwiczenie i uczenie się, tworzenie coraz to większej ilości prac. Jak sądzę, i dla was są to raczej pozytywne strony?
 Strasznie wciągnęłam się ostatnio w Hall Of Heroes, forum o mitologicznej tematyce, gdzie głównie skupiamy się na grach i 'czelendżach'. Stwierdziłam, że co mi tam. Pomysły są naprawdę czasami niesamowite, i ponownie się zakochałam. Pozwolę sobie na serduszko. ♥
 Pewnie wielu z was wie o istnieniu tych forów. Widzę, jak niektórzy się tam udzielają...Serio. Tym krótkim, dosyć głupim i chaotycznym postem chciałam was w pewien sposób zachęcić do próbowania nowych rzeczy. Naprawdę, można się dużo nauczyć, poodkrywać. I panuje tam całkiem niezła atmosfera ;p
Można na nich znaleźć między innymi tutoriale graficzne, czelendże, można stworzyć własną galerię, wystawić się na ostrą krytykę, lub tą mniejszą, toczyć bitwy, i tak jak na polskim forum graficznym Graphictoday, brać udział w różnych gierkach. 
 Niestety, a może i nie, te fora są głównie po angielsku. Ludzie są różnych narodowości, ale przecież ten język wszystkich łączy. Na pomysł stworzenia polskiego, wpadła Insolatte z bloga 94jellies.
  Na koniec napiszę tylko jedno. Wkręciłam się na maksa w to wszystko, i nic nie jest w stanie mnie od tego odciągnąć.
 Nazwy forum wspomnianych w tym poście przeniosą was do nich, wystarczy kliknąć. Napiszcie, co sądzicie o takim typie pokazywania innym swoich graficznych wytworów i dzielenia się tym. Czy spodobało wam się Shadowplay? I czy jest to coś, czego byście chcieli spróbować?

***

 Dodam jeszcze parę słów o Graphictoday. Gdy Insolatte je założyła, dużo ludzi zarejestrowało się i w sumie każdy się w to wkręcił, bo aktywność była duża. Ostatnio to spadło, ale chcemy, żeby ludzie znowu chętnie brali udział w tym, co się tam pojawia. Dlatego zapraszamy każdego, kto ma chęci, do zarejestrowania się! Na Katalogu Graficznym za niedługo pojawi się ogłoszenie, ale nie szkodzi mi napisać tego teraz. Staramy się, by GT odżyło, ale to głównie wy musicie w tym pomóc! ;) 

7 komentarzy:

  1. W sumie bardzo fajna alternatywa dla grafików, którzy chcą spróbować czegoś nowego. ;D
    Ładnie to opisałaś, być może uda Ci się kogoś zachęcić do wychylenia nosa poza blogosferę. Trzymam kciuki za GT! Oby Wam się powiodło.
    Co do tych angielskich for... Może to i lepiej? Trzeba się uczyć języków, a poznanie ludzi spoza polski bez wątpienia to ułatwi - tym bardziej jeśli dzielimy się wspólnymi zainteresowaniami.
    Btw. To na Hall of Heroes znalazłam chyba najfajniejszą paczkę z dodatkami jaką kiedykolwiek widziałam. Planujecie coś takiego dla użytkowników GT?

    OdpowiedzUsuń
  2. Miałam bardzo podobnie podejście, jeśli chodzi o fora. Moim pierwszym było właśnie to, które założyła Insolatte, a potem się zaczęło.
    Uważam, iż atmosfera na zagranicznych blogach jest cudowna, a ludzie niesamowicie pomocni. Zgadzam się ze zdaniem Zielonego Kociaka a propos angielskich for.
    Ciekawy artykuł i sprytna reklama. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jaka tam reklama. ;d Najważniejsze, to żeby ludzie przekonali się co do nich i brali w tym nazbyt aktywny udział! Odpowiadając jeszcze Kociakowi, tak, zamierzamy coś takiego zorganizować - każdy może dodawać dowolne dodatki.

      Usuń
  3. Ostanio nie miałam czasu zajrzeć na GT ale zaraz wchodzę.

    OdpowiedzUsuń
  4. Byłam i zwiedzilam te zagraniczne fora. Świetna sprawa! Jednak zarejestrowalam i udzielalam sie tylko na GT, ktore mnie wtedy niezle wciagnelo! I wiem ze jesli mialabym sie zarejestrowac na tych 2 zagranicznych to wciagnelyby mnie na maxa i boje sie że ..... One mogą mnie pozytywnie uzależnić xd Pewnie jak bede miała wiecej czasu to będę odwiedzac częściej te fora (one zdecydowanie są time robberem) . A po tym artykule zrobiłaś mi ślinkę noo :o !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja się czuję uzależniona i właściwie to nic złego... I chodziło mi właśnie o to, żeby innych zachęcić. ^^ Bo to naprawdę nie jest takie straszne, jak się wydaje.

      Usuń
  5. Nie wiem, ja nie jestem za forami - panuje tam chaos i wszystko jest wszędzie, a ja cenię sobie ład i porządek. Osobiście nie jestem ich fanką, ale co kto lubi ;0
    Ps. chciałam wspomnieć, że land-of-grafic zamknęło nabór

    OdpowiedzUsuń

^
Rinne Tworzy
Strona główna
Dodaj bloga
Regulamin
1. Katalog Graficzny jest miejscem gromadzącym linki do blogów związanych z grafiką.
2. Przed zgłoszeniem do katalogu należy umieścić link lub button Katalogu na stronie głównej swojego bloga. Jeśli umiejscowienie na stronie głównej zaburza estetykę szablonu, dopuszczalne jest umieszczenie go w wybranej zakładce.
3. Wszystkim blogom zapisanym do Katalogu przysługuje prawo do dodawania ogłoszeń dotyczących imprez graficznych, specjalnych notek itp. Pełną treść ogłoszenia należy umieścić w komentarzu pod najnowszym postem.
4. Do obowiązków administratora zgłoszonego bloga należy informowanie załogi Katalogu o istotnych zmianach, które zachodzą na blogu (np. zamknięcie naboru, usunięcie, zmiana kategorii). Informację taką należy umieścić pod najnowszym postem.
5. Blogi nieaktywne dłużej niż 6 miesięcy zostają usunięte ze spisu.
6. Katalog Graficzny zastrzega, że w razie potrzeby będzie wprowadzał ograniczenia dla użytkowników niekulturalnych lub łamiących regulamin (przez użytkownika rozumie się właściciela/współwłaściciela bloga figurującego w spisie).
akceptuje x
Nabór
Nabór
Potrzebujemy osób, które wykażą się kreatywnością oraz mają w zapasie trochę wolnego czasu. Chętnie przyjmiemy kogoś, kto zaproponuję jakiś ciekawy pomysł na urozmaicenie Katalogu. Wysyłając zgłoszenie do naboru musisz zawrzeć poniższe informacje:

1. Nick jakim posługujesz się w blogosferze.
2. Pomysły, bądź też plany związane z tym co chciałbyś/chciałabyś robić na Katalogu. Możesz zaproponować własny projekt lub wybrać któryś z wolnych, znajdujących się w zakładce Projekty.
3. Przykładowy tekst, jaki zamieściłbyś/zamieściłabyś na KG.
4. Wiek (nie będzie mieć on wpływu na przyjęcie na staż).
5. Jeśli posiadasz blog, podaj również jego adres, abyśmy mogły zobaczyć kto chce dokładnie do nas dołączyć.

Jeśli jesteś zainteresowany/a zgłoszeniem pisz na ten adres email: kassfelis@gmail.com
x
Ogłoszenia
Chcąc dodać ogłoszenie należy napisać jego treść (bez obrazków) pod najnowszym postem.
Graficzna Przystań ogłasza nabór na swoim blogu! >>
Szabloniarnia w Łatki otwiera nabór! Tak naprawdę wymagamy tylko chęci do pracy i entuzjazmu, a we wszystkim innym chętnie pomożemy, jeśli będzie taka potrzeba. Zapraszamy do zakładki "rekrutacja". >>
All of me organizuje nabór! Szukamy nowych duszyczek. Zapraszamy tych, którzy w świecie grafiki są nowi, jak i tych, którzy już w tej grafikosferze siedzą jakiś czas. Więcej informacji w zakładce nabór. >>
7 tygodni. 28 notek. 7 tematów. 4 dziewczyny. 1 blog. Start: 20.05.2016r Miejsce: Szablono-Sfera Zapraszamy! >>
Serdecznie zapraszam na imprezę graficzną, z okazji drugich urodzin bloga, która odbędzie się 08 sierpnia o godzinie 18:00. Postaram się aby w tej notce znalazło się bogactwo prac oraz dodatków. Oczywiście dla osób, które wstawią button, będzie czekał miły upominek. :D >>
Spis blogów

Poniżej znajduje się lista blogów, które są uporządkowane alfabetycznie w kategoriach. Po kliknięciu na kategorię pojawi się lista blogów.
Anime/Manga
5 blogów
Anime/Manga
Jeżeli chcesz zmienić kategorię napisz w zakładce "Dodaj bloga"
Fantazja Graphics Idk-p Lunedolly Panda Graphics Rinne Tworzy x
Azjaci
8 blogów
Azjaci
Jeżeli chcesz zmienić kategorię napisz w zakładce "Dodaj bloga"
AB City Graficzna Przystań Lunedolly nattliv Panda Graphics Rosalainess Shandie Life Unique Graphic x
Celebryci
19 blogów
Dodatki
41 blogów
Fanfiction
19 blogów
Fantasy
5 blogów
Fantasy
Jeżeli chcesz zmienić kategorię napisz w zakładce "Dodaj bloga"
Bajkowe Szablony Graphic Harmony Larwiasta Tapeciarnia Rinne Tworzy Wioska Szablonów x
Minimalistyczne
26 blogów
Tutoriale
11 blogów
Inne
26 blogów
» Jak zdobyć dodatkowe punkty?
Jak zdobyć dodatkowe punkty?
Możesz zdobyć dodatkowe punkty będąc aktywnym na Katalogu Graficznym. Poniżej znajduje się lista punktowanych rzeczy.

- zajęcie 1 miejsca w konkursie - 10pkt
- zajęcie 2 miejsca w konkursie - 8pkt.
- zajęcie 3 miejsca w konkursie - 6pkt.
- udział w artykule Taka sytuacja - 5pkt.
- udział w nie-wywiadzie 5pkt.
- udział w Tak zaczynała 5pkt.
- udział w konkursie - 4pkt.
- wygrana w puzzlach 4pkt.
- użyczenie swojej pracy w puzzlach - 3pkt.
- wyróżnienie w przeglądzie - 2pkt.
- przegląd bloga - 2pkt.
- komentarz - 1pkt.
x
» Zasady
Zasady
Każdy blog należący do Katalogu przynależy do rankingu. Ranking aktualizowany jest na bieżąco. Zabrania się wstawiania linku do sondy na blogi, portale społecznościowe itd., można jednak dodawać informacje o rankingu z dołączonym linkiem do KG. Karą za oszustwo jest wykluczenie z rangingu. Jeden głos w sondzie równa się jednemu punktowi. Punktowany zostaje tylko jeden sensowny komentarz na jeden post, blog może otrzymać maksymalnie jeden punkt na post. Jesteśmy zmuszeni do zastosowania tej metody, by wyrównać szanse między blogami grupowymi a prywatnymi. Osoby ubiegające się o punkty dodatkowe mają obowiązek informowania z jakiego są bloga, osoby będące na wielu blogach muszą wybrać, na którego z nich przeznaczone zostaną dane punkty. Zasady mogą ulec zmianie.
x
Najpopularniejsze blogi
Ranking pokazuje sześć blogów, które zdobyły największą ilość punktów. Najwięcej punktów można zdobyć za pomocą sondy, jednak przyznawane są również pkt. dodatkowe, za poszczegółne osiągnięcia.
GŁOSUJ!
1
71pkt
2
48pkt
zobacz wszystkie »