1 lut 2015

Przegląd tygodnia

Chedey / dare to create

Witam!
W przeglądzie wyróżniłam kilkanaście prac z tego tygodnia. Wyzwanie było dość trudne. Nie dodaliście co prawda zbyt wielu postów, ale spośród tych umieszczonych na Waszych blogach udało mi się wytypować dzieła, które uznałam za najfajniejsze, najpiękniejsze, najoryginalniejsze... Po prostu te, które najbardziej przypadły mi do gustu.
Prace przedstawione poniżej publikowaliście w okresie od 26-31 stycznia. Przegląd dzieli się na trzy kategorie: nagłówki, sygnatury, szablony. Urozmaicają go ikonki, które również pojawiły się w tym tygodniu na Waszych blogach.
Nie przedłużając jednak. 
Przejdźmy do tego, co najbardziej Was interesuje - samego przeglądu.


Lotus / follow the flame


NAGŁÓWKI


Za oknem prószy śnieg, w kominku wesoło trzaska ogień, a ja popijając herbatę wchodzę beztrosko na bloga Prettysmilex I co..? Wiosna! To właśnie poczułam, gdy rzuciłam okiem na ten nagłówek. Z całej notki początkowo ciężko było mi wyłonić faworyta, którego zdecydowałabym się wyróżnić. Wszystkie prace, które tam umieszczono co prawda naprawdę bardzo ładne, były jednak do siebie podobne, a nie wypada przecież robić tu przeglądu notki… Potrzebowałam dłuższej chwili, by dojść do tego, że właśnie ten nagłówek jest bezkonkurencyjny. Podobają mi się kształty, których w nim użyłaś. Koła, kwadraciki, jakieś dziwne labirynty, paseczki i… Delikatny, kwiecisty pattern w tle. Praca jest nie tylko oryginalna, ale i po prostu bezbłędna. Ciężko tu się czegokolwiek przyczepić.

Pierwsza w oczy rzuciła mi się modelka – jest to mój subiektywny komentarz, więc mogę nadmienić, że sama swojego czasu robiłam z nią nagłówek. Z bólem muszę przyznać jednak, że tamten, do tego, który Ty przygotowałaś zwyczajnie się nie umywa. Lubię, gdy na pracy postać się „powtarza”. Wykorzystałaś ciekawy motyw z płonącymi stronami, a te rude włosy świetnie się komponują na nieco monotonnym, zielonym tle. Klatka fajnie go dzieli, a rozgałęziające się światła w tle nadają tu symetrii. Na początku nieco nie odpowiadał mi napis (ta część z „forget”), ale przy dłuższym przyglądnięciu się mu, stwierdzam, że naprawdę pasuje.

Ten nagłówek od razu wpadł mi w oko. Nie potrafię określić do końca, z czym kojarzy mi się użyta tu kolorystyka, ale jestem niemal pewna, że któryś z lubianych przeze mnie łakoci ma opakowanie w podobnej. Świetnie dopasowałaś napis. Ten gradient na „nigdy” prezentuje się po prostu idealnie. Do tego zdecydowałaś się na ciekawe połączenie barw – fiolet, biel, pomarańcz i odrobina granatu… Nie pomyślałabym, że coś takiego może działaś, serio. Miałaś cudną koncepcję, widać, ze dążyłaś do jej realizacji. To naprawdę udana praca.


Ciężko mi uwierzyć, że to cudo wydaje Ci się być słabe. Naprawdę! Mroczne prace, w stylu, który prezentujesz są świetne. Doskonale połączyłaś stocki, napis jest fajnie dopasowany, a ja po prostu UWIELBIAM mieszaninę ciemnych barw z czerwienią. Ogień fajnie tutaj się zgrywa i… Znów te płonące, latające kartki! Podobają mi się.



LOG powitało nową stażystkę. Pisze, że to jedno z jej starszych dzieł, wspominając, że nie ma mu nic do zarzucenia… I u mnie jest podobnie. Mogę mu jedynie zarzucić świetnie dobranego modela (modelkę..?), idealnie dopasowane stocki, dobrze wkomponowany w całość napis i… boskie, po prostu boskie barwy! Nigdy dotąd nie widziałam pracy, która mimo dodatku w postaci słodkiego różu nie straciła na mroczności.  Tobie życzę powodzenia na Land of Grafic. Reszcie załogi zazdroszczę. Nieczęsto trafia się taka perełka wśród stażystek.

  SYGNATURY


I znów kolorystyka była pierwszym co rzuciło mi się w oczy przy ocenie tej pracy.  Turkus, brąz, trochę bieli, przebijający się tu i ówdzie pomarańcz… Fajne, prawda? Do tego sygnaturka ma jakąś taką… Dziwną, niepokojącą atmosferę. Modelka zdaje się patrzeć na odbiorcę z takim mrocznym spokojem… Wiecie co? Kojarzy mi się ona kapkę z jakimś duchem! Klima, który udaje się Lotus nadać grafice, zawsze robi na mnie wrażenie.


Orientalna sygnaturka w wykonaniu Selly uzbrojona jest w ciepłe barwy i chyba najpiękniejszą modelkę, jaką kiedykolwiek na pracy graficznej widziałam. Dziewczyna robi wrażenie takiej niewinnej marzycielki, co od razu przyciągnęło mnie do Twojego dzieła. 


Wahałam się między tą pracą, a drugą (z pieskiem), które znalazły się w poście na Graphic Foxes.  Ostatecznie jednak w swym wyborze postawiłam na minimalizm. Zwróćcie uwagę na to, co Tiny Fox wymodziła z napisem (white horse). Czarne na białym, białe na czarnym. Ciekawe rozwiązanie. Nie przesadziłaś tutaj ze stockami. Praca jest spokojna, stonowana, a jednocześnie naprawdę bardzo ładna.


Sygnatura Victim robi wrażenie tak dziwnie.. Przyciętej. Jest to jednak bez wątpienia celowy zabieg. Praca robi wrażenie odrobinę niedbałej, odrobinę „brudnej” i w tym tkwi jej największy urok. Jest piękna. Przewijający się w tle mapy i ptaki, kojarzą mi się z motywem podróży. To ciekawe, że zdecydowałaś się na powtórzenie tego zdjęcia w małym prostokąciku tuż przy napisie. 


Ta farba! To pierwsze, co przyciągnęło mnie do powyższej sygnatury.  Spokojne barwy tła, spokojne barwy modelki i… Ta zielona, intensywna farba, która łamie tę monotonię i wtrąca coś skrajnego do pracy.  Potem było już tylko lepiej. Ładnie zgrany z całością cytat.. Doszłam do wniosku, że (co dziwne) zdjęcia, których użyłaś, mimo, że różnią się rozmiarem są dość.. Symetrycznie. Ładnie, je dobrałaś.

SZABLONY 


Muszę zacząć od tego, że ja to w sumie w szoku jestem, że Mrs. Grey potrafi zrobić tak wiele, w tak krótkim czasie. No dobrze, może to by nie było nawet jakieś dziwne, ale czasem mam wrażenie, że wszystko czego ona się dotknie musi wyjść idealnie. Ten szablon jest moim niekwestionowanym faworytem z notki, która pojawiła się na Gallery Gold. Nagłówek jest dopracowany, współgra z całością. Pattern w tle, to pomysł na 10 punktów, a to, jak przyłożyłaś się do sporządzanego kodu jest widoczne gołym okiem.


Tu kod nie jest nazbyt skomplikowany, nagłówek również nie wymagał wiele pracy, ale… Tak, ten szablon ma w sobie coś takiego, że mimo początkowej niechęci zdecydowałam się go wyróżnić wśród innych prac w tym tygodniu. Lubię Edwarda Nożycorękiego. Oglądałam go kilkukrotnie, a art., którego Kook użyła oddaje całkowicie jego klimat. Cytat fajnie wkomponowałaś i dobrze dopasowałaś go do pracy.


Bravo, bravo, bravissimo! Kolorystyka, którą uwielbiam i doskonale dopasowany do nagłówka kod CSS… Świetny motyw z cieniem przy ramkach. Te skośne komentarze i cytaty w notkach to  coś, co skłania komentujących do pytania „jak Ty to zrobiłaś?”. Widać, że miałaś tu cel i widać, że zrealizowałaś go w 150%. 


Ten szablon na początku skojarzył mi się z grupowcami, w które swojego czasu się bawiłam.Świetnie by się na coś takiego nadawał przez nagłówek, na który Luna się zdecydowała. Nagłówek zrobiłaś naprawdę poprawnie. Lubię szablony z układem zamkniętym.  Wbrew pozorom dość ciężko jest sprawić, by taki szablon wyglądał oryginalnie, a tu jednak. 

Nagłówek jest cudny (trochę niepokojący, mroczny), design naprawdę bardzo dobry, ale to, co skłoniło mnie do wyróżnienia tego szablonu to motyw z datą. Zaokrąglone rogi w wyłaniających się z okrągłej daty paskach robią naprawdę dobre wrażenie.  Ciekawi mnie jak to wygląda na żywo. 

Youngmiś / twins graphic

I jak? Zgadzacie się z moimi opiniami? Macie jakiegoś faworyta? Zachęcam do komentowania! :)

11 komentarzy:

  1. Ojej. Bardzo dziękuję za umieszczenie poraz kolejny mojej pracy w przeglądzie, jest mi niezmiernie miło :)
    Co do praz pozostałych, bardzo podoba mi się nagłówek prettysmilex. Chciałam zobaczyć pracę Ren Choi Haden ale kiedy klikam na obrazek pokazuje mi się podgląd i nie wiem czy to mój błąd czy... sama nie wiem. Z szablonów bardzo podoba mi się praca Kook :) I do tego sygnatura Tiny Fox :D
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma za co.
      Naprawiłam podgląd u Ren Cho Haden - także wina była po mojej stronie. ;)

      Usuń
  2. Boże dlaczego Lotus ma zawsze tak piękne prace *o*
    Ren Choi Haden- wow pierwsza notka u nas na Logu i już w przeglądzie. Gratuluję!
    No i świetny szablon Luny z resztą nie tylko wszystkie te szablony są cudowne :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Żeby zobaczyć jak wygląda na żywo wystarczy kliknąć w link nad miniaturką ;p Dziękuję za wyróżnienie tego szablonu, to bardzo miłe na pożegnanie szabloniarskiej kariery ;] Szkielet smoka i Kook <333

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję za umieszczenie mojej pracy w przeglądzie :)
    Kaeru, Mrs. Grey i Victim to moje faworyty <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo podoba mi się nagłówek Prettysmilex, to chyba mój faworyt z całego przeglądu :).
    Dziękuje bardzo za umieszczenie mojej sygnaturki :3.

    OdpowiedzUsuń
  6. Dzięki za umieszczenie mojego gejowego szablonu <3 (xD)
    Co do faworytów... Ciężko ich wybrać... Bardzo ciekawie prezentuje się nagłówek Ren Cho Haden, ale i Kook dodała świetny szablon ♥ Właściwie widać, że wszędzie tutaj poszła całą masa weny twórczej i czasu... Nie mogę się napatrzeć poprostu :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziękuję za umieszczenie mojej pracy *-* I jak sobie teraz pomyślę, że miałam wątpliwości czy ją zapisywać i publikować...
    Co do moich faworytów: Kook (ledwo dodała pierwszą notkę na SS i już w przeglądzie xd), Kaeru i Szkielet Smoka - cuda.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja naliczyłam 5 prac, które, oczywiście według mnie, są najlepsze. Jest to zdecydowanie nagłówek prettysmilex i tej nowej perełki LoG'a :)
    Sygnatura tiny fox ujęła me serce, najlepsza z dzisiejszego przeglądu! Co do szablonów to podoba mi się ten od Luny, chociaż na główę bije go zdecydowanie ten od Szkieletu Smoka. Nie jestem wielką fanką yaoi, ale szablon naprawdę cudowny!
    Udany przegląd :)
    Pozdrawiam! ^.^

    OdpowiedzUsuń
  9. Kook, jeśli masz w swoim dorobku perełki, podobne do przedstawionego tu szablonu, to zostaję twoją fanką i to pełną gębą. Naprawdę, cudo. Zakochałam się w całym tym szablonie. Proszę, rób takich więcej!

    OdpowiedzUsuń
  10. Dziękuję za umieszczenie mojego nagłówka w przeglądzie! ;)
    Zakochałam się w pierwszym nagłówku, jest prześliczny. Zaś faworytem z szablonów jest u mnie zdecydowanie z Avril!
    Pozdrawiam! ^^

    OdpowiedzUsuń

^
Rinne Tworzy
Strona główna
Dodaj bloga
Regulamin
1. Katalog Graficzny jest miejscem gromadzącym linki do blogów związanych z grafiką.
2. Przed zgłoszeniem do katalogu należy umieścić link lub button Katalogu na stronie głównej swojego bloga. Jeśli umiejscowienie na stronie głównej zaburza estetykę szablonu, dopuszczalne jest umieszczenie go w wybranej zakładce.
3. Wszystkim blogom zapisanym do Katalogu przysługuje prawo do dodawania ogłoszeń dotyczących imprez graficznych, specjalnych notek itp. Pełną treść ogłoszenia należy umieścić w komentarzu pod najnowszym postem.
4. Do obowiązków administratora zgłoszonego bloga należy informowanie załogi Katalogu o istotnych zmianach, które zachodzą na blogu (np. zamknięcie naboru, usunięcie, zmiana kategorii). Informację taką należy umieścić pod najnowszym postem.
5. Blogi nieaktywne dłużej niż 6 miesięcy zostają usunięte ze spisu.
6. Katalog Graficzny zastrzega, że w razie potrzeby będzie wprowadzał ograniczenia dla użytkowników niekulturalnych lub łamiących regulamin (przez użytkownika rozumie się właściciela/współwłaściciela bloga figurującego w spisie).
akceptuje x
Nabór
Nabór
Potrzebujemy osób, które wykażą się kreatywnością oraz mają w zapasie trochę wolnego czasu. Chętnie przyjmiemy kogoś, kto zaproponuję jakiś ciekawy pomysł na urozmaicenie Katalogu. Wysyłając zgłoszenie do naboru musisz zawrzeć poniższe informacje:

1. Nick jakim posługujesz się w blogosferze.
2. Pomysły, bądź też plany związane z tym co chciałbyś/chciałabyś robić na Katalogu. Możesz zaproponować własny projekt lub wybrać któryś z wolnych, znajdujących się w zakładce Projekty.
3. Przykładowy tekst, jaki zamieściłbyś/zamieściłabyś na KG.
4. Wiek (nie będzie mieć on wpływu na przyjęcie na staż).
5. Jeśli posiadasz blog, podaj również jego adres, abyśmy mogły zobaczyć kto chce dokładnie do nas dołączyć.

Jeśli jesteś zainteresowany/a zgłoszeniem pisz na ten adres email: kassfelis@gmail.com
x
Ogłoszenia
Chcąc dodać ogłoszenie należy napisać jego treść (bez obrazków) pod najnowszym postem.
Graficzna Przystań ogłasza nabór na swoim blogu! >>
Szabloniarnia w Łatki otwiera nabór! Tak naprawdę wymagamy tylko chęci do pracy i entuzjazmu, a we wszystkim innym chętnie pomożemy, jeśli będzie taka potrzeba. Zapraszamy do zakładki "rekrutacja". >>
All of me organizuje nabór! Szukamy nowych duszyczek. Zapraszamy tych, którzy w świecie grafiki są nowi, jak i tych, którzy już w tej grafikosferze siedzą jakiś czas. Więcej informacji w zakładce nabór. >>
7 tygodni. 28 notek. 7 tematów. 4 dziewczyny. 1 blog. Start: 20.05.2016r Miejsce: Szablono-Sfera Zapraszamy! >>
Serdecznie zapraszam na imprezę graficzną, z okazji drugich urodzin bloga, która odbędzie się 08 sierpnia o godzinie 18:00. Postaram się aby w tej notce znalazło się bogactwo prac oraz dodatków. Oczywiście dla osób, które wstawią button, będzie czekał miły upominek. :D >>
Spis blogów

Poniżej znajduje się lista blogów, które są uporządkowane alfabetycznie w kategoriach. Po kliknięciu na kategorię pojawi się lista blogów.
Anime/Manga
5 blogów
Anime/Manga
Jeżeli chcesz zmienić kategorię napisz w zakładce "Dodaj bloga"
Fantazja Graphics Idk-p Lunedolly Panda Graphics Rinne Tworzy x
Azjaci
8 blogów
Azjaci
Jeżeli chcesz zmienić kategorię napisz w zakładce "Dodaj bloga"
AB City Graficzna Przystań Lunedolly nattliv Panda Graphics Rosalainess Shandie Life Unique Graphic x
Celebryci
19 blogów
Dodatki
41 blogów
Fanfiction
19 blogów
Fantasy
5 blogów
Fantasy
Jeżeli chcesz zmienić kategorię napisz w zakładce "Dodaj bloga"
Bajkowe Szablony Graphic Harmony Larwiasta Tapeciarnia Rinne Tworzy Wioska Szablonów x
Minimalistyczne
26 blogów
Tutoriale
11 blogów
Inne
26 blogów
» Jak zdobyć dodatkowe punkty?
Jak zdobyć dodatkowe punkty?
Możesz zdobyć dodatkowe punkty będąc aktywnym na Katalogu Graficznym. Poniżej znajduje się lista punktowanych rzeczy.

- zajęcie 1 miejsca w konkursie - 10pkt
- zajęcie 2 miejsca w konkursie - 8pkt.
- zajęcie 3 miejsca w konkursie - 6pkt.
- udział w artykule Taka sytuacja - 5pkt.
- udział w nie-wywiadzie 5pkt.
- udział w Tak zaczynała 5pkt.
- udział w konkursie - 4pkt.
- wygrana w puzzlach 4pkt.
- użyczenie swojej pracy w puzzlach - 3pkt.
- wyróżnienie w przeglądzie - 2pkt.
- przegląd bloga - 2pkt.
- komentarz - 1pkt.
x
» Zasady
Zasady
Każdy blog należący do Katalogu przynależy do rankingu. Ranking aktualizowany jest na bieżąco. Zabrania się wstawiania linku do sondy na blogi, portale społecznościowe itd., można jednak dodawać informacje o rankingu z dołączonym linkiem do KG. Karą za oszustwo jest wykluczenie z rangingu. Jeden głos w sondzie równa się jednemu punktowi. Punktowany zostaje tylko jeden sensowny komentarz na jeden post, blog może otrzymać maksymalnie jeden punkt na post. Jesteśmy zmuszeni do zastosowania tej metody, by wyrównać szanse między blogami grupowymi a prywatnymi. Osoby ubiegające się o punkty dodatkowe mają obowiązek informowania z jakiego są bloga, osoby będące na wielu blogach muszą wybrać, na którego z nich przeznaczone zostaną dane punkty. Zasady mogą ulec zmianie.
x
Najpopularniejsze blogi
Ranking pokazuje sześć blogów, które zdobyły największą ilość punktów. Najwięcej punktów można zdobyć za pomocą sondy, jednak przyznawane są również pkt. dodatkowe, za poszczegółne osiągnięcia.
GŁOSUJ!
1
71pkt
2
48pkt
zobacz wszystkie »