30 mar 2015

Dyskusje z katalogiem [3/2]

(c) Tiny Fox
Okej, w tym poście podsumujemy poprzednią rozmowę i porozmawiamy o... zabawnych tematach.


Stosunki między grafikiem, a zamawiającym
✸ Jeśli zamówienie jest proste, niezbyt wymagające – po prostu robicie je i oddajecie w poście.
✸ Kiedy zamówienie jest rozległe, obszerne, wyróżniające się – kontaktujecie się z zamawiającym i zadajecie mu pytania, czy szablon może wyglądać tak i tak, a nagłówek tak.
     - często zdarza się, że później rozmawiacie z tą osobą częściej i tak zawieracie nowe znajomości
✸ Niektórzy z was, przed publikacją pokazujecie pracę zamawiającemu i wprowadzacie ewentualne poprawki.

Myślę, że każda z tych opcji jest dobra. Nawiązując do pierwszej – gdy wykonam szablon i podoba mi się on w zupełności, że nie chciałabym w nim nic zmieniać, wtedy bym bez wahania go opublikowała, bez konsultacji z zamawiającym. Moim priorytetem jest to, żeby szablon najbardziej podobał się mi, a dopiero potem innym. 

Stosunki między grafikiem, a grafikiem
Tutaj muszę was koniecznie okrzyczeć! Wiecie jaki świat graficzny jest rozległy? Ile osób tutaj tworzy? Powinniście jak najczęściej rozmawiać z innymi. Trzymanie się wyłącznie z załogą bloga, na którym urzędujecie nie pomoże wam w rozwijaniu się graficznie, zarówno jak i towarzysko. Owszem, na blogach, na których ja tworzę, prawie codziennie piszę z załogą, ale są też osoby, z którymi piszę prywatnie i naprawdę świetnie się dogadujemy. W dalszej części postu, powiem wam, jak to wszystko wyglądało u mnie.

Stosunki między grafikiem, a osobą, która nie ma pojęcia o grafice
W tym podpunkcie nie napiszę zbyt wiele. Osobiście powiedziałam sobie, że już nigdy nie wykonam szablonu dla znajomej. Ale to zależy oczywiście od człowieka ;)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
A teraz krótką historią, rozpoczniemy kolejny temat, nawiązujący troszkę do poprzedniego.
Daaaaawno temu, była sobie mała Szandu, wiedząca mało o grafice. Skrobała okropne nagłówki. Pewnego dnia zachciało się jej zrobić coś nowego z kimś i napisała oto taką wiadomość do graficzki, której nicku niestety nie pamięta.
„Dzień dobry. Nazywam się Shandie i przychodzę do Pani z propozycją…”
Niestety, nigdy nie otrzymałam odpowiedzi. Do dzisiaj śmieję się sama z siebie. Powiedzcie mi, która graficzka napisała do innej graficzki, która jest prawdopodobnie mniej, więcej w jej wieku zwróciłaby się do niej „Pani”? XDDD

I to właśnie jest tematem dzisiejszej notki. Opowiedzcie mi o swojej pierwszej/nie pierwszej, zabawnej rozmowie z jakąś graficzką, bądź zamawiającym.
Czekam z niecierpliwością. Być może osoba, która napisze najśmieszniejszą historię, która wydarzyła się naprawdę, otrzyma za to nagrodę =)

10 komentarzy:

  1. "Moim priorytetem jest to, żeby szablon najbardziej podobał się mi, a dopiero potem innym." z tym niestety się nie zgodzę, ponieważ jeśli jest to zamówienia jako priorytet trzeba sobie ustawić ocenę zamawiającego. Co z tego, że szablon będzie podobał się Tobie, skoro zamawiający nie będzie chciał ustawić go sobie na bloga? Jakbym ja zamawiała to nie chciałabym żeby szabloniarka wykonywała moje zamówienie według tego jak ona go sobie widzi. Oczywiście jej opinia też jest ważna, ale w tym przypadku nie najważniejsza.

    'Trzymanie się wyłącznie z załogą bloga, na którym urzędujecie nie pomoże wam w rozwijaniu się graficznie, zarówno jak i towarzysko.' - nie widzę związku z rozwijaniem się graficznie a rozmawianiem z większą ilością grafików. Ja na początku nie rozmawiałam z wieloma graficzkami, trzymałam się tylko mojej załogi i uważam, że nie wpłynęło to negatywnie na moją pracę. Od mojej ekipy także nauczyłam się bardzo wielu rzeczy:)

    Poza tym naprawdę ciekawy post!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mówi się "płacisz, wymagasz". Zamawiający nie płacą, a czasem ich wymagania przerastają... Zwyczajnie.
      I nie mówię tutaj o jakichś nieumiejętnościach ze strony grafików, a zwykłym dziwactwie zamawiającego.
      Ostatnio miałam zamówienie, w którym zamawiająca dokładnie opisała, krok po kroku jak ma wyglądać jej szablon. Zrobiłam najlepiej jak umiałam i... "nie, to jednak nie to". Dodała szereg zmian, mimo iż robiłam wszystko tak jak kazała. Zwyczajnie jej się odwidziało, o.
      Zamawiający nie zawsze jest święty. Wręcz... Rzadko. xD

      Usuń
    2. Wiem co masz na myśli, sama spotkałam się nie raz z takim zamówieniem gdzie na końcu po prostu odesłałam zamawiającą do innej szabloniarki, ponieważ cokolwiek bym nie wymyśliła jej się nie podobało, ale miałam na myśli to, że podczas tworzenia zamówienia myślę o tym czy jej/jemu się spodoba i nie kończę pracy kiedy ja jestem zadowolona, zawsze muszę się upewnić, że to odpowiada zamawiającemu:)

      Usuń
    3. Rozumiem, rozumiem. Teraz rozumiem. :)
      Mam podobnie. Nawet w trakcie pracy dyskutuję o zamówieniach z osobami, które zamawiają u mnie szablony. ^^

      Usuń
    4. Zgadzam się z pierwszym komentarzem Silence: praca owszem, powinna się nam, jako twórcą podobać, bo raczej byle czego nie oddajemy (ja np nie potrafię oddać pracy i jeszcze napisać, że niespecjalnie mi się podoba), jednak najważniejsze jest to, żeby praca podobała się zamawiającemu, ponieważ to on będzie miał szablon na swojej stronie i to on jest osobą, która wróci do nas po więcej prac. Darmowe szablony możemy "rzucać na wiatr", ale nie zamówienia.
      I również nie uważam, żeby rozmowa z innymi grafikami jakoś specjalnie pomagała w rozwijaniu się. Co kto lubi, prawda?

      Usuń
  2. Dobra... Pierwszej takiej rozmowy nie pamiętam, ale przytoczę może ostatnią.
    Choć dla jednej osoby może wydać się to kapkę nieprzyjemne. :P Dziś rozmawiałam z jedną graficzką o monojądrozie jej brata.
    Planowałyśmy mu wyrządzić krzywdę ze względu na fakt, iż podbiera jej internet i.. No tak wyszło. ^^

    *kociak lubi czarny humor*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wcale nie byłam przy tej rozmowie (nie o mojego brata chodzi) xD

      Usuń
  3. Proszę o dodanie ogłoszenia:
    obrazek: http://1.bp.blogspot.com/-nKTaXmMnb6g/VQ2vhvo92HI/AAAAAAAAD4M/-cmrn67W2qQ/s1600/button100.png z linkiem na http://unfaithful-heaven.blogspot.com/
    Już 1 kwietnia będziemy mieli okazję zobaczyć jubileuszową setną notkę na Unfaithful Heaven (tu link:http://unfaithful-heaven.blogspot.com/)!
    Serdecznie zapraszamy na organizowaną z tej okazji imprezę graficzną!
    Start: 20:00, nie przegap! ;)

    Z góry dziękuję i pozdrawiam
    StrayHeart

    OdpowiedzUsuń
  4. Zabawna rozmowa, w zasadzie, ciężko stwierdzić, czy kiedykolwiek jakaś taka śmieszna sytuacja mi się przytrafiła. Pamiętam raz, jak tworzyłam szablon dla jednej dziewczyny. Pisałyśmy chyba do 2 w nocy, ona była w tym czasie na jakiejś imprezie dla "starszych". Ogółem stukałyśmy się "internetowo" kuflami piwa i pamiętam, że na następny dzień, jak otworzyłam skrzynkę mailową to była wiadomość od niej z dołączonym obrazkiem z 5 kuflami piwa, każdy z innej firmy i podpis : nie wiem, jakie pijesz, więc postawiłam ci wszystkie jakie znam ;D.

    OdpowiedzUsuń

^
Rinne Tworzy
Strona główna
Dodaj bloga
Regulamin
1. Katalog Graficzny jest miejscem gromadzącym linki do blogów związanych z grafiką.
2. Przed zgłoszeniem do katalogu należy umieścić link lub button Katalogu na stronie głównej swojego bloga. Jeśli umiejscowienie na stronie głównej zaburza estetykę szablonu, dopuszczalne jest umieszczenie go w wybranej zakładce.
3. Wszystkim blogom zapisanym do Katalogu przysługuje prawo do dodawania ogłoszeń dotyczących imprez graficznych, specjalnych notek itp. Pełną treść ogłoszenia należy umieścić w komentarzu pod najnowszym postem.
4. Do obowiązków administratora zgłoszonego bloga należy informowanie załogi Katalogu o istotnych zmianach, które zachodzą na blogu (np. zamknięcie naboru, usunięcie, zmiana kategorii). Informację taką należy umieścić pod najnowszym postem.
5. Blogi nieaktywne dłużej niż 6 miesięcy zostają usunięte ze spisu.
6. Katalog Graficzny zastrzega, że w razie potrzeby będzie wprowadzał ograniczenia dla użytkowników niekulturalnych lub łamiących regulamin (przez użytkownika rozumie się właściciela/współwłaściciela bloga figurującego w spisie).
akceptuje x
Nabór
Nabór
Potrzebujemy osób, które wykażą się kreatywnością oraz mają w zapasie trochę wolnego czasu. Chętnie przyjmiemy kogoś, kto zaproponuję jakiś ciekawy pomysł na urozmaicenie Katalogu. Wysyłając zgłoszenie do naboru musisz zawrzeć poniższe informacje:

1. Nick jakim posługujesz się w blogosferze.
2. Pomysły, bądź też plany związane z tym co chciałbyś/chciałabyś robić na Katalogu. Możesz zaproponować własny projekt lub wybrać któryś z wolnych, znajdujących się w zakładce Projekty.
3. Przykładowy tekst, jaki zamieściłbyś/zamieściłabyś na KG.
4. Wiek (nie będzie mieć on wpływu na przyjęcie na staż).
5. Jeśli posiadasz blog, podaj również jego adres, abyśmy mogły zobaczyć kto chce dokładnie do nas dołączyć.

Jeśli jesteś zainteresowany/a zgłoszeniem pisz na ten adres email: kassfelis@gmail.com
x
Ogłoszenia
Chcąc dodać ogłoszenie należy napisać jego treść (bez obrazków) pod najnowszym postem.
Graficzna Przystań ogłasza nabór na swoim blogu! >>
Szabloniarnia w Łatki otwiera nabór! Tak naprawdę wymagamy tylko chęci do pracy i entuzjazmu, a we wszystkim innym chętnie pomożemy, jeśli będzie taka potrzeba. Zapraszamy do zakładki "rekrutacja". >>
All of me organizuje nabór! Szukamy nowych duszyczek. Zapraszamy tych, którzy w świecie grafiki są nowi, jak i tych, którzy już w tej grafikosferze siedzą jakiś czas. Więcej informacji w zakładce nabór. >>
7 tygodni. 28 notek. 7 tematów. 4 dziewczyny. 1 blog. Start: 20.05.2016r Miejsce: Szablono-Sfera Zapraszamy! >>
Serdecznie zapraszam na imprezę graficzną, z okazji drugich urodzin bloga, która odbędzie się 08 sierpnia o godzinie 18:00. Postaram się aby w tej notce znalazło się bogactwo prac oraz dodatków. Oczywiście dla osób, które wstawią button, będzie czekał miły upominek. :D >>
Spis blogów

Poniżej znajduje się lista blogów, które są uporządkowane alfabetycznie w kategoriach. Po kliknięciu na kategorię pojawi się lista blogów.
Anime/Manga
5 blogów
Anime/Manga
Jeżeli chcesz zmienić kategorię napisz w zakładce "Dodaj bloga"
Fantazja Graphics Idk-p Lunedolly Panda Graphics Rinne Tworzy x
Azjaci
8 blogów
Azjaci
Jeżeli chcesz zmienić kategorię napisz w zakładce "Dodaj bloga"
AB City Graficzna Przystań Lunedolly nattliv Panda Graphics Rosalainess Shandie Life Unique Graphic x
Celebryci
19 blogów
Dodatki
41 blogów
Fanfiction
19 blogów
Fantasy
5 blogów
Fantasy
Jeżeli chcesz zmienić kategorię napisz w zakładce "Dodaj bloga"
Bajkowe Szablony Graphic Harmony Larwiasta Tapeciarnia Rinne Tworzy Wioska Szablonów x
Minimalistyczne
26 blogów
Tutoriale
11 blogów
Inne
26 blogów
» Jak zdobyć dodatkowe punkty?
Jak zdobyć dodatkowe punkty?
Możesz zdobyć dodatkowe punkty będąc aktywnym na Katalogu Graficznym. Poniżej znajduje się lista punktowanych rzeczy.

- zajęcie 1 miejsca w konkursie - 10pkt
- zajęcie 2 miejsca w konkursie - 8pkt.
- zajęcie 3 miejsca w konkursie - 6pkt.
- udział w artykule Taka sytuacja - 5pkt.
- udział w nie-wywiadzie 5pkt.
- udział w Tak zaczynała 5pkt.
- udział w konkursie - 4pkt.
- wygrana w puzzlach 4pkt.
- użyczenie swojej pracy w puzzlach - 3pkt.
- wyróżnienie w przeglądzie - 2pkt.
- przegląd bloga - 2pkt.
- komentarz - 1pkt.
x
» Zasady
Zasady
Każdy blog należący do Katalogu przynależy do rankingu. Ranking aktualizowany jest na bieżąco. Zabrania się wstawiania linku do sondy na blogi, portale społecznościowe itd., można jednak dodawać informacje o rankingu z dołączonym linkiem do KG. Karą za oszustwo jest wykluczenie z rangingu. Jeden głos w sondzie równa się jednemu punktowi. Punktowany zostaje tylko jeden sensowny komentarz na jeden post, blog może otrzymać maksymalnie jeden punkt na post. Jesteśmy zmuszeni do zastosowania tej metody, by wyrównać szanse między blogami grupowymi a prywatnymi. Osoby ubiegające się o punkty dodatkowe mają obowiązek informowania z jakiego są bloga, osoby będące na wielu blogach muszą wybrać, na którego z nich przeznaczone zostaną dane punkty. Zasady mogą ulec zmianie.
x
Najpopularniejsze blogi
Ranking pokazuje sześć blogów, które zdobyły największą ilość punktów. Najwięcej punktów można zdobyć za pomocą sondy, jednak przyznawane są również pkt. dodatkowe, za poszczegółne osiągnięcia.
GŁOSUJ!
1
71pkt
2
48pkt
zobacz wszystkie »