23 mar 2015

Dyskusje z Katalogiem [3/1]

(c) Prettysmilex
Cześć.
Pościk dokończony na szybko, ze względu na troszkę zabiegany dzień. Pomijam fakt, że mam urodziny. Myślałam, że ten dzień będzie lepszy, inny od pozostałych. Niestety, nic podobnego. Nauczyciele na dodatek zadali mi tyle pracy domowej, że.. mniejsza z tym.

Dzisiaj chciałam porozmawiać o stosunkach w blogosferze. To będzie jedynie opinia z mojej perspektywy – swoją możecie wyrażać w komentarzach. Podzieliłam go na dwie części, pierwszą przedstawię wam dzisiaj, drugą w następnym poście. Okej, zaczynamy.


*Stosunki między grafikiem, a zamawiającym
Jako graficzka, mam dwie opcje. Trzymać na dystans wszystkich, czyli krótko mówiąc – zamawia, przyjmuję, robię, oddaję. I na tym koniec. Tak robią przeważnie bardziej znane graficzki, które mają dużo zamówień, lecz brak czasu na zawarcie jakiś bliższych znajomości.
No i ta druga opcja, zwykle dla mniej znanych, mających jako-taki czas na pogawędki. Przyjmuję zamówienie, kontaktuję się poprzez gadu-gadu, dopytuję się jak ma wyglądać praca, pokazuję ją, wprowadzam ewentualne poprawki i oddaję. Czasem popiszę sobie z zamawiającym, zagadam jak się szablon sprawuje i tak dalej.

Uważam, że pierwsza opcja jest bezpieczniejsza, ale to tylko moje zdanie. Koniecznie chcę znać wasze!

*Stosunki między grafikiem, a innym grafikiem
Tutaj jest naprawdę różnie! Ja staram się ze wszystkimi utrzymywać koleżeńskie kontakty. Rozmawiam z nimi na różne tematy – poważne i błahostki. Czasem są one tak banalne, że sama z siebie się śmieję. Właśnie! Bardzo dużo jest śmiechów! Mało kiedy gadamy na poważnie. Rozmowy to akurat ta najmniejsza część z tego wszystkiego.  Ważniejsze są tematy :D
Grafika – często pytam się o zdanie – jak wygląda praca, co by ktoś w niej poprawił lub zmienił itp.
Dzięki blogosferze odnalazłam kilku wspaniałych korepetytorów, jeśli chodzi o naukę. Czasem pomagają mi z matmą, czasem z angielskim. Zależy, co się dzieje w szkole.
Niestety nie zawsze jest tak kolorowo. Zdarzają się gorące spory, wymiany zdań, jednak nie znam takiej kłótni, która zakończyła się jakąś wojną lub czymś podobnym. Pytanie – z czego wynikają takie kłótnie? Chodzi o rywalizację? Absolutnie! Grafika jest wyłącznie hobby! Nikt ze sobą nie rywalizuje. Podam wam powód jednej z moich kłótni z pewną osobą. Była ona wywołana po prostu niezrozumieniem. Chodzi często tu o wiek. 14-latka, a 24-latka (chodzi o przedział wiekowy!;) zupełnie inaczej odbiorze to, co chcemy jej powiedzieć. Uwierzcie mi, przekonałam się o tym na własnej skórze ;)

*Stosunki między grafikiem, a znajomym, który nie ma pojęcia o grafice

A tutaj jest jeszcze różniej! Kiedyś miałam taką sprawę – koleżanka poprosiła mnie, żebym zrobiła jej szablon na jakieś tak opowiadanie. Doradziłam jej, żeby złożyła zamówienie na blogu i tam może je przyjmę. Tak się stało. Gdy je wykonywałam, codziennie do mnie wypisywała, chciała widzieć jak to się robi, praktycznie chciała wszystko po swojemu. Nie dawała mi wolnej ręki, co nie jest łatwe dla takich grafików jak my.

A jakie są wasze stosunki z grafikiem, bądź zamawiającym? Koniecznie mi opowiedzcie!
Wyrażajcie swoją opinię.

8 komentarzy:

  1. 1) U mnie właściwie jest różnie; czasami osoba sama z siebie zaczyna do mnie pisać na maila wypracowania dokładnie jak wszystko ma wyglądać, co obok czego, tu jeden stock, tu drugi i nic poza tym - w takim wypadku jest to trochę denerwujące, gdyż mam bardzo mało wolnej ręki, a dana osoba i tak bardzo często nie jest zadowolona, bo miała jakąś swoją wizję. Jednak bywa, że mam jakieś pytanie, piszę do zamawiającej, a potem nasze tematy całkowicie odbiegają od "zawodowych". W takim przypadku poznaję kolejną fantastyczną osobę :).
    2) Głównie utrzymuję kontakty z dziewczynami z LOG'a - na naszym małym forum. Bardzo dobrze się dogadujemy, jednak myślę, że gdybym prowadziła bloga sama to trudniej byłoby mi utrzymywać kontakt z innymi graficzkami. Prawdopodobnie nie znalazłabym na to czasu.
    3) Wykonywałam szablon dla dwóch koleżanek, jedna była zadowolona i - nie znając prac innych osób - oczywiście uważała, to co zobaczyła za ósmy cud świata ;). Druga z kolei wszystko pozmieniała i siedziałam z nią przy komputerze dobre dwie godziny wprowadzając poprawki, a ona patrzyła na mnie jak na cudotwórczynię widząc wszystkie kody ;).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm.. widzę, że mamy bardzo podobnie. : )
      Niestety zrezygnowałam już z wykonywania szablonów dla koleżanek, bo to była po prostu katastrofa ;-;
      Dziękuję, za wypowiedzenie się w tym temacie! <3

      Usuń
  2. Nie pomijasz tego, WSZYSTKIEGO NAJLEPSZEGO, SZANDUSIUŚ <3
    Dyskusje będę musiała dokończyć kiedy indziej.

    OdpowiedzUsuń
  3. Na te tematy wypowiem się później, gdy będę mieć więcej czasu :)
    tym czasem, chciała bym prosić o umieszczenie ogłoszenia:

    "Załoga World of Graphic, chciała by wszystkich serdecznie zaprosić
    na imprezę graficzna, której tematem będzie 'Serialowa Mania"
    dla każdej osoby, która umieści na swoim blogu button imoprezy, jest przewidziana paczka niespodzianka. Wystarczy, że w dniu imprezy napiszesz od której graficzki chcesz paczkę.
    Impreza odbędzie się w lany poniedziałek tj. 06.04 o godzinie 12:00"
    Button: http://funkyimg.com/i/Vbc9.png
    Dziękuje :)

    OdpowiedzUsuń
  4. o, dawno nie było ciekawego tematu, toteż chętnie wyrażę swoje zdanie ;)
    *Stosunki między grafikiem, a zamawiającym - u mnie jest różnie. Przeważnie robię szablon i od razu publikuje, ale są też osoby wymagające, które mają mnóstwo pomysłów i swój zarys szablonu. To wymaga już kontaktowania się drogą mailową, więc wtedy można też pozyskać jakiś znajomych. W zasadzie ta druga opcja czasem mi bardziej odpowiada,przynajmniej wiem, że dany szablon zamawiającemu się podoba i nie zmieni go zbyt prędko, z drugiej zaś strony takie osoby są czasem bardzo upierdliwe i proszą o miliony poprawek, co nie jest zaś takie przyjemne.
    Uważanie, że pierwsza opcja jest bezpieczniejsza w moim odczuciu jest dość przykre, bo przecież nie robimy szablonów na odwal się i wypadałoby mieć jakikolwiek kontakt z zamawiającym ;)

    *Stosunki między grafikiem, a innym grafikiem - jeśli chodzi o wiek, kompletnie się z tobą zgadzam. Sama doświadczyłam, więc wiem o co kaman, ale mam też koleżanki graficzki w wieku 14 lat i potrafię z nimi rozmawiać i praktycznie się nie kłócimy, więc właściwie nie chodzi tutaj o wiek, a o dojrzałość ;).
    Jeśli chodzi o utrzymywanie zaś kontaktów z różnymi grafikami to cóż - z dziewczynami z LOG kontakt mam stały, dzienny, gadamy przeważnie o grafice i sobie pomagamy, ale czasem też popieprzymy o sprawach nie związanych z naszym hobby. Mam też pare znajomych graficzek w blogosferze, ale nie są to jakieś przyjaźnie na śmierć i życie.

    *Stosunki między grafikiem, a znajomym, który nie ma pojęcia o grafice - w zasadzie chyba nigdy nie powiedziałabym komuś znajomemu, żeby złożył zamówienie na stronie, a ja je przyjmę. JEśli się znamy, to po co? Wykonywałam dla siostry, znajomych, często gęsto nadal tworzę, bo lubię xD Oczywiście każda praca uważana jest za ódmy cud świata, więc nie powiem, troszkę łechta to moje ego, ale miło jest widzieć uśmiechy zadowolenia ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. i zapomniałabym - wszystkiego najlepszego!

      Usuń
    2. Hmm.. u mnie chyba nikt nigdy nie zamawiał takiego ekstra szablonu, żebym koniecznie musiała się z nim skontaktować. Ale moje sumienie zawsze każde mi napisać xd
      No to widać, że się rozumiemy, co do stosunków z innymi graficzkami = )
      Pozdrawiam i dziękuję bardzo za życzenia! ^^

      Usuń

^
Rinne Tworzy
Strona główna
Dodaj bloga
Regulamin
1. Katalog Graficzny jest miejscem gromadzącym linki do blogów związanych z grafiką.
2. Przed zgłoszeniem do katalogu należy umieścić link lub button Katalogu na stronie głównej swojego bloga. Jeśli umiejscowienie na stronie głównej zaburza estetykę szablonu, dopuszczalne jest umieszczenie go w wybranej zakładce.
3. Wszystkim blogom zapisanym do Katalogu przysługuje prawo do dodawania ogłoszeń dotyczących imprez graficznych, specjalnych notek itp. Pełną treść ogłoszenia należy umieścić w komentarzu pod najnowszym postem.
4. Do obowiązków administratora zgłoszonego bloga należy informowanie załogi Katalogu o istotnych zmianach, które zachodzą na blogu (np. zamknięcie naboru, usunięcie, zmiana kategorii). Informację taką należy umieścić pod najnowszym postem.
5. Blogi nieaktywne dłużej niż 6 miesięcy zostają usunięte ze spisu.
6. Katalog Graficzny zastrzega, że w razie potrzeby będzie wprowadzał ograniczenia dla użytkowników niekulturalnych lub łamiących regulamin (przez użytkownika rozumie się właściciela/współwłaściciela bloga figurującego w spisie).
akceptuje x
Nabór
Nabór
Potrzebujemy osób, które wykażą się kreatywnością oraz mają w zapasie trochę wolnego czasu. Chętnie przyjmiemy kogoś, kto zaproponuję jakiś ciekawy pomysł na urozmaicenie Katalogu. Wysyłając zgłoszenie do naboru musisz zawrzeć poniższe informacje:

1. Nick jakim posługujesz się w blogosferze.
2. Pomysły, bądź też plany związane z tym co chciałbyś/chciałabyś robić na Katalogu. Możesz zaproponować własny projekt lub wybrać któryś z wolnych, znajdujących się w zakładce Projekty.
3. Przykładowy tekst, jaki zamieściłbyś/zamieściłabyś na KG.
4. Wiek (nie będzie mieć on wpływu na przyjęcie na staż).
5. Jeśli posiadasz blog, podaj również jego adres, abyśmy mogły zobaczyć kto chce dokładnie do nas dołączyć.

Jeśli jesteś zainteresowany/a zgłoszeniem pisz na ten adres email: kassfelis@gmail.com
x
Ogłoszenia
Chcąc dodać ogłoszenie należy napisać jego treść (bez obrazków) pod najnowszym postem.
Graficzna Przystań ogłasza nabór na swoim blogu! >>
Szabloniarnia w Łatki otwiera nabór! Tak naprawdę wymagamy tylko chęci do pracy i entuzjazmu, a we wszystkim innym chętnie pomożemy, jeśli będzie taka potrzeba. Zapraszamy do zakładki "rekrutacja". >>
All of me organizuje nabór! Szukamy nowych duszyczek. Zapraszamy tych, którzy w świecie grafiki są nowi, jak i tych, którzy już w tej grafikosferze siedzą jakiś czas. Więcej informacji w zakładce nabór. >>
7 tygodni. 28 notek. 7 tematów. 4 dziewczyny. 1 blog. Start: 20.05.2016r Miejsce: Szablono-Sfera Zapraszamy! >>
Serdecznie zapraszam na imprezę graficzną, z okazji drugich urodzin bloga, która odbędzie się 08 sierpnia o godzinie 18:00. Postaram się aby w tej notce znalazło się bogactwo prac oraz dodatków. Oczywiście dla osób, które wstawią button, będzie czekał miły upominek. :D >>
Spis blogów

Poniżej znajduje się lista blogów, które są uporządkowane alfabetycznie w kategoriach. Po kliknięciu na kategorię pojawi się lista blogów.
Anime/Manga
5 blogów
Anime/Manga
Jeżeli chcesz zmienić kategorię napisz w zakładce "Dodaj bloga"
Fantazja Graphics Idk-p Lunedolly Panda Graphics Rinne Tworzy x
Azjaci
8 blogów
Azjaci
Jeżeli chcesz zmienić kategorię napisz w zakładce "Dodaj bloga"
AB City Graficzna Przystań Lunedolly nattliv Panda Graphics Rosalainess Shandie Life Unique Graphic x
Celebryci
19 blogów
Dodatki
41 blogów
Fanfiction
19 blogów
Fantasy
5 blogów
Fantasy
Jeżeli chcesz zmienić kategorię napisz w zakładce "Dodaj bloga"
Bajkowe Szablony Graphic Harmony Larwiasta Tapeciarnia Rinne Tworzy Wioska Szablonów x
Minimalistyczne
26 blogów
Tutoriale
11 blogów
Inne
26 blogów
» Jak zdobyć dodatkowe punkty?
Jak zdobyć dodatkowe punkty?
Możesz zdobyć dodatkowe punkty będąc aktywnym na Katalogu Graficznym. Poniżej znajduje się lista punktowanych rzeczy.

- zajęcie 1 miejsca w konkursie - 10pkt
- zajęcie 2 miejsca w konkursie - 8pkt.
- zajęcie 3 miejsca w konkursie - 6pkt.
- udział w artykule Taka sytuacja - 5pkt.
- udział w nie-wywiadzie 5pkt.
- udział w Tak zaczynała 5pkt.
- udział w konkursie - 4pkt.
- wygrana w puzzlach 4pkt.
- użyczenie swojej pracy w puzzlach - 3pkt.
- wyróżnienie w przeglądzie - 2pkt.
- przegląd bloga - 2pkt.
- komentarz - 1pkt.
x
» Zasady
Zasady
Każdy blog należący do Katalogu przynależy do rankingu. Ranking aktualizowany jest na bieżąco. Zabrania się wstawiania linku do sondy na blogi, portale społecznościowe itd., można jednak dodawać informacje o rankingu z dołączonym linkiem do KG. Karą za oszustwo jest wykluczenie z rangingu. Jeden głos w sondzie równa się jednemu punktowi. Punktowany zostaje tylko jeden sensowny komentarz na jeden post, blog może otrzymać maksymalnie jeden punkt na post. Jesteśmy zmuszeni do zastosowania tej metody, by wyrównać szanse między blogami grupowymi a prywatnymi. Osoby ubiegające się o punkty dodatkowe mają obowiązek informowania z jakiego są bloga, osoby będące na wielu blogach muszą wybrać, na którego z nich przeznaczone zostaną dane punkty. Zasady mogą ulec zmianie.
x
Najpopularniejsze blogi
Ranking pokazuje sześć blogów, które zdobyły największą ilość punktów. Najwięcej punktów można zdobyć za pomocą sondy, jednak przyznawane są również pkt. dodatkowe, za poszczegółne osiągnięcia.
GŁOSUJ!
1
71pkt
2
48pkt
zobacz wszystkie »