26 mar 2015

"Taka sytuacja... - czyli co dalej, gdy nie wiesz?" - stocki

(c)yassmine/terriblecrash

Witam wszystkich czytelników! Dawno nie dawałam o sobie nawet znaku, ale jak widać - wróciłam i jak się okazuje, z pomysłem na nową serię postów. Jak widzicie po tytule, będzie to "Taka sytuacja... - czyli co dalej, gdy nie wiesz?". Artykuły odnosić się będą do tworzenia grafiki. W tym poście dowiecie się, jak dobierać stocki, gdy zatrzymacie się i nie będziecie wiedzieli, co dalej zrobić. Postanowiłam zapytać kilku graficzek, co one robią w takich sytuacjach. Każda z nich otrzymała taki sam rodzaj pytań. Dlatego też, pod jednorazowym pytaniem znajdą się odpowiedzi wszystkich graficzek, które zgodziły się wziąć udział w tym małym projekcie. Mam nadzieję, że zrozumiecie treść, a pomysł na serię się wam spodoba. Tak więc zapraszam do zapoznania się z dalszą częścią postu.

Czy podczas tworzenia nowego pliku w photoshopie wiesz już, jakie dodasz stocki?
(c)lotus/follow the flame

Lotus
To wszystko zależy od  nastroju, pogody, muzyki jakiej słucham albo po prostu czy mam na to pomysł. Czasami mam jakieś wyobrażenie typu  "tutaj dodam zegar i zakryję go nieco kwiatami". I to w sumie coś takiego. Rzadko kiedy zdarza mi się mieć gotową koncepcję na pracę - kiedy zaczynam coś robić po prostu buszuję po folderach szukając czegoś pasującego do modelki albo klimatu pracy jaką chcę stworzyć.

Yassmine
Nigdy tego nie wiem i absolutnie nie należy się przejmować tym, że ma się pustkę w głowie :) Ja zawsze otwieram foldery, przeglądam wszystkie zdjęcia i wybieram te, które aktualnie wpadają mi w oko :) Dodaję je po kolei do pracy, sklejam w całość i dopiero wtedy widać, czy coś do siebie pasuje, czy nie.

Jane
To zależy od tego, czy mam już jakieś plany na temat danej pracy graficznej. Bardzo często improwizuję, ponieważ większość moich prac to nie są zamówienia, ale dodatki graficzne i grafiki ( typu nagłówki, sygnatury itd. ) Wywnioskować można z tego, że wszystkie prace, które kiedykolwiek zrobiłam są moją duszą i emocjami, wylanymi na czystą "kartkę" w Photoshop'ie. Gdy jest mi smutno, tworzę prace ciemne i mroczne, a kiedy mam dobry humor, są one kolorowe. Właśnie od tego zależne są stocki, jakie wybieram do poszczególnych prac.

Tiny Fox
 Bardzo rzadko, tylko wtedy, kiedy myślę nad tym dłuższy czas. Jeśli posłucham jakiejś piosenki i zacznę tworzyć sobie w wyobraźni jej obraz, to prace inspirowane takową piosenką często zawierają elementy, które już widzę w swojej głowie. Tak samo jest z wierszami, bądź innymi pracami, które wcześniej mnie w jakiś sposób zainspirowały. W 90% przypadków po otworzeniu Photoshop'a totalnie improwizuję. Metoda prób i błędów zawsze działa c:


Gdy dodajesz stocki, to zastanawiasz się nad każdym jednym, czy będzie pasował do pracy?
(c)tiny fox/graphic foxes

Tiny Fox
Tak, często bardzo długo przekładam pojedynczy stock po całej pracy, a w końcu i tak go usuwam, bo jednak mi się nie podoba. Co do swojej grafiki jestem perfekcjonistką i zawsze wszystko musi mi pasować.
Yassmine
Oczywiście, ale niezbyt długo :) Gdy nie mam pewności to po prostu sprawdzam, czy dane zdjęcie pasuje, próbuję je gdzieś wcisnąć różnymi sposobami. Czasem totalnie mnie to zaskakuje, że coś, co nie było zbyt ładne wygląda na pracy fajnie albo że dane zdjęcie, choć wyglądało na pasujące, nie daje się za nic w świecie z resztą połączyć w fajną całość:< Jeśli próbuję na kilka sposobów i coś mi wciąż nie pasuje - usuwam od razu, żeby po prostu nie tracić czasu. Nie ma sensu za wszelką cenę próbować upchnąć czegoś, co po prostu nie pasuje do reszty i tyle :)

Lotus
Mówiąc szczerzę i patrząc się na moje prace wydaje mi się że tak nie robię. Często są one w żaden sposób niepowiązane ale są takie typy stocków które uwielbiam typu schody i zegary, które  są praktycznie na każdej mojej pracy. Dodaję je dlatego że uważam że same wyglądają ładnie a w pracy zawsze można je doprawić koloryzacją czy texturką. W moim przypadku nieprzemyślane działania wychodzą najlepiej.

Jane
Zazwyczaj wybieram ich trylion jednocześnie. ( Są to wszystkie, które według mnie mogłyby pasować do pracy i tematycznie, i ogólnie do całokształtu. ) Następnie po kolei dopasowuję je do pracy, by utworzyć w niej tak jakby głębię. Nie może być ich za dużo, ale praca pusta też nie wyglądałaby ciekawie. Zwykle siedzę jakąś chwilę i zastanawiam się, co i gdzie by pasowało. Dlatego wykonanie takiej jednej pracy zajmuje mi sporo czasu. Wszystko musi być idealnie dopasowane, bo z natury jestem perfekcjonistką ( chociaż nie zawsze mi to wychodzi w grafikach.

Czy zdarzają ci się sytuacje, w których zatrzymujesz się i jedyną myślą w twojej głowie to pytanie'co dalej?'? Jeśli tak, to co wtedy robisz?
(c)jane/szablon caffee

Jane
Przede wszystkim nie rezygnuję, tylko brnę dalej ! Każda praca na swój sposób jest łada, tylko trzeba tą urodę jakoś z niej wyciągnąć. Czasem chodzi tu o zły dobór kolorystyki, zdarza się, że jakieś stocki nie pasują, albo tekstura jest źle dobrana. Trzeba wtedy zdać się na swoje poczucie estetyki. Ja na przykład nie przepadam za robieniem prac, w których używam kilkunastu tekstur, ponieważ po zmieszaniu ich ze sobą, czasami wychodzi coś z rodzaju "ciapy". Czyli po prostu jest tego za dużo. Wtedy usuwam niepotrzebne elementy, żeby wyglądało to estetyczniej. No, ale co dalej po takiej zmianie ? Trzeba przypatrzeć się pracy i posiedzieć chwilę w milczeniu oraz pomyśleć co dalej ? Gdy już nie wiem co zrobić, odchodzę od komputera na kilka godzin, a po powrocie, zawsze wpadam na nowe pomysły dotyczące danej pracy. Polecam ten sposób! :)  Na mnie zawsze się sprawdza.
Tiny Fox
Myślę, że mam tak za każdym razem. Otwieram wtedy po kolei wszystkie foldery ze stockami i próbuję wyrywkowo jakieś dopasować. Często kiedy dodam po prostu jeden dobry obrazek, który ładnie się komponuje, to ta umysłowa zapora znika i dalej tworzy mi się już łatwo.

Lotus
Pewnie i to bardzo często! Przeważnie zaraz po ułożeniu stocków nigdy nie wiem co zrobić dalej - czy koloryzacja, czy więcej stocków, czy jakieś patterny. Wątpliwości i pytań typu " co dalej" mam całe mnóstwo. Moim lekarstwem jest po prostu próbowanie aż do skutku. Próbuję najpierw  z teksturami, jak nie pasują to z patternami i tak dalej aż w końcu wszystko ułoży się w pasującą całość. Dla mnie metoda prób i błędów jest najefektywniejsza i najszybciej się można czegoś przy niej nauczyć, a przy tym daje też najwięcej frajdy :D

Yassmine
Prawdę mówiąc, ja się nigdy nie zatrzymuję. Jeśli 10 zdjęcie z rzędu mi do pracy nie pasuje, to szukam i sprawdzam inne zdjęcia tak długo, aż praca powstanie :D Nie można się zatrzymywać. Kiedy czuje się pustkę w głowie, trzeba dalej próbować z kolejnymi rzeczami. Czasem coś totalnie niepozornego może wyglądać na pracy fantastycznie :)

Jak widzicie, sposobów na dobór stocków jest mnóstwo. Poczynając od przemyślenia projektu pracy zanim się zacznie, po wyrywkowe dodawanie ich do prac. Według mnie każdy powinien znaleźć sobie swój własny sposób, ale oczywiście przeczytanie i przyswojenie sobie czyiś sposobów jest zawsze czymś nowym. Polecam wam, tak jak to wspomniała Jane, robienie sobie przerw podczas robienia prac. Czasem tak jest, że gdy jesteśmy zmęczeni, mamy pustkę w głowie, a po przerwie jesteśmy pełni pomysłów. Poza tym w każdych czynnościach potrzebne są przerwy. Pamiętajcie o nich! Robienie czegoś, gdy nie macie siły, nie jest czymś przyjemnym, a w skutkach nie zawsze ładnym.
Mam nadzieję, że ten 'artykuł' się wam przyda. Myślę, że przedstawiłam w nim (i nie tylko ja, ale także graficzki) to, co przeważnie ciekawi lub zastanawia grafików. 
A dlaczego 'artykuł'? Ponieważ nie jest on (bynajmniej według mnie) tak jak inne. Pomieszałam go z wywiadem, więc wyszła taka mieszanka.
Dajcie koniecznie znać, czy treść postu jest zrozumiała i pomocna. Może chcecie kolejne części artykułu, ale np. o teksturach, czy szablonach? Jeśli macie jakiekolwiek pomysły - napiszcie w komentarzu. Zależy mi na tym, abyście czytali i dowiadywali się czegoś, czego chcecie, a nie żebym was zanudzała nie potrzebnymi artykułami.
Pozdrawiam!
Do napisania!
Natx.

8 komentarzy:

  1. Ja stocków takich... W tło praktycznie wcale nie używam. :)
    Też jakieś rozwiązanie...

    I ten ADOLF na pierwszej sygnaturze rządzi. xD

    OdpowiedzUsuń
  2. fajny post bardzo ciekawy :) z chęcią przeczytam taką samą wersje ale w odniesieniu do tekstur i koloryzacji :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ciekawy pomysł. :3 Stocków nie lubię, zawsze sprawiają mi tylko kłopotu niż pożytku, a wiem, że jak jest z jednym stockiem coś nie tak to cała praca leży. Jest do kitu (chodzi mi o moje prace). U mnie stocki muszą współgrać z modelem. Nie zawsze się to udaje i oczywiście są problemy. Co dalej? Jak się nie udaje, nie zapisuję pracy i wyłączam komputer, gdyż wiem, że praca nie wyszła.
    Co do kolejnego artykułu: Może o tym z czym jest sporo problemu, czyli modele oraz wstawianie tekstu?
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście rozważę twoją propozycje. To naprawdę dobre tematy ;) Dziękuję <3
      Pozdrawiam!

      Usuń
    2. O, wstawianie tekstu to baardzo dobry pomysł!

      Usuń
  5. Świetny pomysł z taką serią postów :D
    Czytało się bardzo przyjemnie i jest mi niezmiernie miło, że mogłam w tym uczestniczyć x

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo podoba mi się twój pomysł ! ^^ Liczę na więcej takich artykułów, z chęcią w nich, także będę uczestniczyła :3

    OdpowiedzUsuń

^
Rinne Tworzy
Strona główna
Dodaj bloga
Regulamin
1. Katalog Graficzny jest miejscem gromadzącym linki do blogów związanych z grafiką.
2. Przed zgłoszeniem do katalogu należy umieścić link lub button Katalogu na stronie głównej swojego bloga. Jeśli umiejscowienie na stronie głównej zaburza estetykę szablonu, dopuszczalne jest umieszczenie go w wybranej zakładce.
3. Wszystkim blogom zapisanym do Katalogu przysługuje prawo do dodawania ogłoszeń dotyczących imprez graficznych, specjalnych notek itp. Pełną treść ogłoszenia należy umieścić w komentarzu pod najnowszym postem.
4. Do obowiązków administratora zgłoszonego bloga należy informowanie załogi Katalogu o istotnych zmianach, które zachodzą na blogu (np. zamknięcie naboru, usunięcie, zmiana kategorii). Informację taką należy umieścić pod najnowszym postem.
5. Blogi nieaktywne dłużej niż 6 miesięcy zostają usunięte ze spisu.
6. Katalog Graficzny zastrzega, że w razie potrzeby będzie wprowadzał ograniczenia dla użytkowników niekulturalnych lub łamiących regulamin (przez użytkownika rozumie się właściciela/współwłaściciela bloga figurującego w spisie).
akceptuje x
Nabór
Nabór
Potrzebujemy osób, które wykażą się kreatywnością oraz mają w zapasie trochę wolnego czasu. Chętnie przyjmiemy kogoś, kto zaproponuję jakiś ciekawy pomysł na urozmaicenie Katalogu. Wysyłając zgłoszenie do naboru musisz zawrzeć poniższe informacje:

1. Nick jakim posługujesz się w blogosferze.
2. Pomysły, bądź też plany związane z tym co chciałbyś/chciałabyś robić na Katalogu. Możesz zaproponować własny projekt lub wybrać któryś z wolnych, znajdujących się w zakładce Projekty.
3. Przykładowy tekst, jaki zamieściłbyś/zamieściłabyś na KG.
4. Wiek (nie będzie mieć on wpływu na przyjęcie na staż).
5. Jeśli posiadasz blog, podaj również jego adres, abyśmy mogły zobaczyć kto chce dokładnie do nas dołączyć.

Jeśli jesteś zainteresowany/a zgłoszeniem pisz na ten adres email: kassfelis@gmail.com
x
Ogłoszenia
Chcąc dodać ogłoszenie należy napisać jego treść (bez obrazków) pod najnowszym postem.
Graficzna Przystań ogłasza nabór na swoim blogu! >>
Szabloniarnia w Łatki otwiera nabór! Tak naprawdę wymagamy tylko chęci do pracy i entuzjazmu, a we wszystkim innym chętnie pomożemy, jeśli będzie taka potrzeba. Zapraszamy do zakładki "rekrutacja". >>
All of me organizuje nabór! Szukamy nowych duszyczek. Zapraszamy tych, którzy w świecie grafiki są nowi, jak i tych, którzy już w tej grafikosferze siedzą jakiś czas. Więcej informacji w zakładce nabór. >>
7 tygodni. 28 notek. 7 tematów. 4 dziewczyny. 1 blog. Start: 20.05.2016r Miejsce: Szablono-Sfera Zapraszamy! >>
Serdecznie zapraszam na imprezę graficzną, z okazji drugich urodzin bloga, która odbędzie się 08 sierpnia o godzinie 18:00. Postaram się aby w tej notce znalazło się bogactwo prac oraz dodatków. Oczywiście dla osób, które wstawią button, będzie czekał miły upominek. :D >>
Spis blogów

Poniżej znajduje się lista blogów, które są uporządkowane alfabetycznie w kategoriach. Po kliknięciu na kategorię pojawi się lista blogów.
Anime/Manga
5 blogów
Anime/Manga
Jeżeli chcesz zmienić kategorię napisz w zakładce "Dodaj bloga"
Fantazja Graphics Idk-p Lunedolly Panda Graphics Rinne Tworzy x
Azjaci
8 blogów
Azjaci
Jeżeli chcesz zmienić kategorię napisz w zakładce "Dodaj bloga"
AB City Graficzna Przystań Lunedolly nattliv Panda Graphics Rosalainess Shandie Life Unique Graphic x
Celebryci
19 blogów
Dodatki
41 blogów
Fanfiction
19 blogów
Fantasy
5 blogów
Fantasy
Jeżeli chcesz zmienić kategorię napisz w zakładce "Dodaj bloga"
Bajkowe Szablony Graphic Harmony Larwiasta Tapeciarnia Rinne Tworzy Wioska Szablonów x
Minimalistyczne
26 blogów
Tutoriale
11 blogów
Inne
26 blogów
» Jak zdobyć dodatkowe punkty?
Jak zdobyć dodatkowe punkty?
Możesz zdobyć dodatkowe punkty będąc aktywnym na Katalogu Graficznym. Poniżej znajduje się lista punktowanych rzeczy.

- zajęcie 1 miejsca w konkursie - 10pkt
- zajęcie 2 miejsca w konkursie - 8pkt.
- zajęcie 3 miejsca w konkursie - 6pkt.
- udział w artykule Taka sytuacja - 5pkt.
- udział w nie-wywiadzie 5pkt.
- udział w Tak zaczynała 5pkt.
- udział w konkursie - 4pkt.
- wygrana w puzzlach 4pkt.
- użyczenie swojej pracy w puzzlach - 3pkt.
- wyróżnienie w przeglądzie - 2pkt.
- przegląd bloga - 2pkt.
- komentarz - 1pkt.
x
» Zasady
Zasady
Każdy blog należący do Katalogu przynależy do rankingu. Ranking aktualizowany jest na bieżąco. Zabrania się wstawiania linku do sondy na blogi, portale społecznościowe itd., można jednak dodawać informacje o rankingu z dołączonym linkiem do KG. Karą za oszustwo jest wykluczenie z rangingu. Jeden głos w sondzie równa się jednemu punktowi. Punktowany zostaje tylko jeden sensowny komentarz na jeden post, blog może otrzymać maksymalnie jeden punkt na post. Jesteśmy zmuszeni do zastosowania tej metody, by wyrównać szanse między blogami grupowymi a prywatnymi. Osoby ubiegające się o punkty dodatkowe mają obowiązek informowania z jakiego są bloga, osoby będące na wielu blogach muszą wybrać, na którego z nich przeznaczone zostaną dane punkty. Zasady mogą ulec zmianie.
x
Najpopularniejsze blogi
Ranking pokazuje sześć blogów, które zdobyły największą ilość punktów. Najwięcej punktów można zdobyć za pomocą sondy, jednak przyznawane są również pkt. dodatkowe, za poszczegółne osiągnięcia.
GŁOSUJ!
1
71pkt
2
48pkt
zobacz wszystkie »