26 lip 2015

Przegląd tygodnia

  

Cześć kochani! Dzisiaj to mi przypada ten zaszczyt, aby przedstawić Wam przegląd tygodnia. Dziewczyny się urlopują, więc trzeba brać zastępstwa. Także będzie mnie troszkę tutaj momentami. Dzisiejszy przegląd obejmuje okres od 19 lipca do 25 lipca włącznie. Mam nadzieję, że prace przypadną Wam do gustu i, że mnie nie zabijecie za ilość jaką zaraz zobaczycie.

Zacznijmy sobie od prac wyróżnionych przez was!


emergency: Przyznaję bez bicia - nigdy nie obejrzałam ani jednego odcinka Sherlocka i wiem jaki to błąd z mojej strony. Obiecuję wszystko nadrobić! Ale, rozmawiajmy o szablonie, który jest normalnie dziełem sztuki ♥ śliczna panorama Londynu tak cudownie wpasowała się w Benedicta i te tekstury, na pierwszy rzut oka niepozorne - coś wspaniałego. Efekt 3D jak najbardziej na plus, jakaś ostra koloryzacja wszystko by zepsuła. 


emergency: Awww, House! Tak dawno nie oglądałam, już chyba wszyscy zapomnieli o tym cudownym serialu, a jednak nie! Lisek jak zwykle tworzy cudeńka. Cytat samego House'a (tak, poznałam, oklaski pls) taki idealny w tej czcionce, niebieski perfekcyjnie pasuje do reszty kolorystyki. I wzorek w tle tytułu... ♥

  

No to teraz pora na prace wybrane przeze mnie. Szczerze Wam powiem, że jestem przerażona ich ilością! Zresztą... Zaraz sami się przekonacie o co mi chodzi. Prace ułożone są alfabetycznie według nicków autorów prac. Miłego oglądania!

Praca ma śliczną kolorystykę. Cudny napis (chociaż mam ochotę przyczepić się mniejszego tekstu). I przede wszystkim fajną kompozycję. Po prostu wszystko ze sobą fajnie współgra. No i te schody wraz z oknami dodają klimatu pracy.

Jeśli dobrze kojarzę, to panią na pracy jest wokalistka Lorde, prawda? Ciekawy pomysł na nagłówko-plakat (kurcze, sama nie wiem jak to inaczej nazwać). Kompozycja pracy jest plusem. Jeśli wykorzystamy nagłówek w szablonie, to w wolnym miejscu możemy umieścić np. menu. No i plusem jest dodanie tutaj figur geometrycznych, które nadają dynamiki tej pracy. Poza tym... Koloryzacja. Ahhh... Ten fiolecik jest bardzo fajnym akcentem tutaj.

Prościutki nagłówek i nie przekombinowany CSS. To są właśnie największe atuty szablonu autorstwa Ally. Dziewczyna połączyła tutaj odcienie czerwieni z szarościami i czernią. Jest to idealne połączenie, które będzie pasować zarówno do blogów z opowiadaniem, jak i do bloga tematycznego, np. o azjatach. Ta pani na nagłówku wszystko wytłumaczy. xD

Ten szablon od razu przykuł moją uwagę. Miałam go wysłać początkowo jako nominację, ale potem okazało się, że sama będę robić przegląd. xD W tej pracy podoba mi się prościutki kodzik CSS. Jest on idealnym dopełnieniem ślicznego i równie prostego nagłówka. Królują tu odcienie szarości i czerni. Napis jest zaś kwintesencją całości, co więcej, przykuwa on do siebie wzrok obserwatora.

Ten szablon to pełnia minimalizmu. Prosty nagłówek z Draco Malfoyem (którego tak prawdę mówiąc uwielbiam, chodzi mi tu o aktora) oraz prosty wygląd całego szablonu. Nie ma tutaj jakiegoś zbytniego kombinowania czy też zbędnych efektów. Jest po prostu to co kocham, czyli to co powiedziałam na początku, - minimalizm.

Prosta sygnatura, w której przewagę mają odcienie niebieskiego. Jednak zaakcentowanie niektórych szczegółów odcieniami czerwieni było genialnym posunięciem. Prosty napis, który nie zasłania postaci. Po prostu cudo.

Kolejny minimalistyczny szablon w wykonaniu Ariany, tym razem prosto z Wioski Szablonów. Świetne połączenie kolorystyczne. Ciekawe rozwiązanie z gadżetami po lewej stronie wraz z efektem na menu. Całość prezentuję się bardzo dobrze. I w żaden sposób nie przeszkadza tu brak jakiejkolwiek grafiki. Ba! Powiedziałabym, że gdyby znalazła się tu jakaś grafika, to szablon stracił by na swojej prostocie.

W tym szablonie podoba mi się przede wszystkim kolorystyka. Jest taka nieco mroczna. Kodowanie CSS jest bardzo prościutkie i można by było się nieco pobawić z (nie jestem pewna, ale chyba) etykietami. Ponad to, nagłówek jest intrygujący. Jednak muszę tutaj dać swoje "ale". Wykorzystując czcionkę z Harry Potter'a w nagłówku, należałoby użyć jej również w tytułach postów oraz tytułach gadżetów. Wyglądałoby to wtedy o niebo lepiej.  Poza tym, napis w nagłówku jest mało czytelny. Pasowałoby zmienić jego kolor nieco.

Śliczna kolorystyka nagłówka. Wydaje się on taki letni przez to. Jedynymi mankamentami tutaj są: napis (źle dobrane kolory i rodzaje czcionek) oraz tło przy mniejszej postaci (ten cień serio tutaj nie pasuje). CSS mógłby być bardziej dopracowany i wtedy byłoby już całkiem super. Najbardziej rzuca się w oczy tytuł postu, który podchodzi pod nagłówek (wygląda to nieestetycznie).

Strasznie podoba mi się tutaj kolorystyka! Jej, ta sygnatura tętni pełnią lata. Dobór stocków jest idealny. Napis jest dość ciekawy, chociaż można by użyć innej czcionki przy mniejszych napisach. Poza tym, nie ma się do czego przyczepić.

Ten nagłówek przypadł mi najbardziej do gustu. Chociaż muszę przyznać, że przy oglądaniu Twojej notki musiałam się nieźle zastanawiać. Jednak w końcu (po bodajże 10 minutach) zdecydowałam, że w przeglądzie ukarzę się właśnie ten nagłówek. Jest on klimatyczny. Wszystko do siebie pasuje, modelka, stocki, koloryzacja. Praca wydaję się mimo wszystko taka... hm... delikatna. Brawo dla Ciebie za to!

Jej... Aż dziwnie mi dodawać tutaj Twoją pracę (i to legalnie!). Gdy zobaczyłam ten szablon to... Nie mogłam oderwać od niego oczu. Nagłówek? Boski! Mój ulubiony wampir - Klaus - we własnej osobie. Ciekawe połączenie kolorystyczne. Te szarości i turkus świetnie ze sobą współgrają. No i dopracowany, a zarazem nie przesadzony, wygląd kodowania CSS. Całość jest po prostu cudowna.

Zdecydowany faworyt z Twojej notki. Odcienie brązów i szarości (o ile mnie oczy nie mylą) było genialnym posunięciem. Nagłówek jest bardzo pomysłowy. No i prościutki wygląd całego szablonu. Czego chcieć więcej? Szablon nadałby się idealnie do jakiegoś mrocznego i tajemniczego opowiadania.

Musiałam się tutaj chwilę zastanowić zanim postanowiłam w końcu, który z Twoich szablonów powędruję do przeglądu. I tak o to, padło właśnie na ten. Jest on prosty (ahhh... jak ja kocham minimalizm), w kolorach turkusu i jasnej limonki. Po prostu taki letni! No i kadr z bollywoodzkiego filmu. Aż chyba sobie jakiś włączę przez Ciebie.

Z nagłówkami już miałam nieco większy problem. Wszystkie wydawały się takie... fajne. A jednak znalazł się właśnie ten, królujący w odcieniach fioletu. Ciekawie dobrane stocki, podkreślające nastrój między parą głównych bohaterów filmu Gwiazd naszych wina. No i tekst piosenki... Boom clap! Kocham tą piosenkę.

Tu natomiast najbardziej przemówiła do mnie: kolorystyka (letnio-jesienna), kompozycja całości oraz napis. Ohhh. Napis jest po prostu genialny. Dodatkowym plusem są te czerwone róże, które dodają nieco dynamiki pracy.

Zdecydowanie najlepszy nagłówek z Twojej części notki. Nie musiałam się tu dłużej jakoś zastanawiać. Nagłówek idealny pod układ szablonu otwartego. Ciekawie dobrane stocki oraz koloryzacja. No i fajnie umieszczony napis. Jedyne co mi nie pasuję, to ta poświata przy głowie postaci.

Czy mówiłam już dzisiaj, że kocham minimalizm? Tak? Oj... Powiem to jeszcze raz. Kocham minimalizm w każdym wydaniu. A tutaj on wręcz krzyczy, żeby zostać dostrzeżony. Praca czarno-biała, ale niczego jej nie brakuje.  Ciekawie wpasowany napis. Jedyne co właśnie rzuciło mi się w oczy, to ten ptaszek. Gdyby był rysunkowy, tak samo jak postać, wyglądałby o wiele lepiej.

W tym momencie mam ochotę Cię wyściskać! Gdy zobaczyłam miniaturę tego szablonu na blogu miałam taką myśl "kurde... znam skądś tego faceta", potem zobaczyłam w pełni szablon i było nagłe "Łooo matko! Mój kochany Stitchers!". Pokochałam ten serial. A nagłówek z postaciami z niego w Twoim wykonaniu jest boski!  Do tego, idealnie wkomponowany w kolorystykę nagłówka, szablon, który jest dokładnie w Twoim stylu.

Mówiłam Ci to (chyba) już, gdy pokazałaś mi szablon jako próbę po zrobieniu właśnie tego podglądu. Kocham serię o Potterze. A ten szablon jest idealnym odzwierciedleniem tego, jak powinna wyglądać Wielka Sala w Hogwarcie. Szablon idealnie wpasowałby się w opowiadania potterowskie, jak i blogi typu "szkoła magii" (tak kochani... niektórzy robią takie a'la szkoły).

W tym szablonie spodobało mi się najbardziej połączenie kolorystyczne. Szarości z odcieniem pistacji (w każdym razie jasnej zieleni) oraz czerni. Prościutki CSS, który dodaje tylko uroku. Szablon idealnie sprawdziłby się na blogu journalowym czy też pamiętnikowym.

Mimo, że nie przepadam za CL (sama nie wiem dlaczego), to właśnie ten nagłówek Twojego autorstwa najbardziej przypadł mi do gustu. Śliczna kolorystyka, ciekawe połączenie png'sów oraz pomysłowo wykonany napis. Całość wygląda na prawdę super.

Strasznie spodobała mi się ta tapeta. Jest taka wiosenna. Pełna życia, a zarazem delikatności. Super połączenie stocków oraz idealnie dobrane postaci. Ciekawy napis, który podkreśla tylko wyraz twarzy dziewczyny (to lekkie poddenerwowanie). Całość komponuję się na prawdę dobrze.

Ciekawa kompozycja i dobór stocków. Ponadto wiosenno-letnia koloryzacja, która świetnie podkreśla ubiór Lily Collins. Dużym plusem jest też tutaj kompozycja napisu. Wygląda to fenomenalnie. Brawa dla Ciebie za pomysłowość!

Zdecydowanie najlepsza praca z Twojej notki. Nagłówek jest schludny, ciekawie wykonany. Dodatkowego efektu dodają chmury, które zostały fajnie podkreślone przez koloryzację. Plusem jest też ciekawie wykonany napis.

Kolejna praca, tym razem sygnatura, pełna minimlazimu. Proste tło, postać i napis na rombach. Wszystko się ładnie komponuję. Koloryzacja jedynie podkreśla całe wykonanie.

Minimalizm, minimalizm everywhere! Tak, tak. Ja na prawdę kocham minimalizm. W tej pracy najbardziej podoba mi się zastosowanie png'ów, koloryzacja oraz prościutki napis. Dzięki temu, całość komponuję się idealnie.

Prościutka sygnaturka. Delikatna koloryzacja oraz wyważony napis, ponad to niewielka ilość stocków. Dzięki temu całość prezentuję się schludnie i przejrzyście.

Gdy tylko zobaczyłam tą sygnaturę, to wiedziałam, że znajdzie się ona w tym przeglądzie. Niby jest tego tutaj strasznie dużo (stocki, postaci), ale dzięki temu praca nie wydaję się pusta. Dodatkowym plusem jest pomysłowe wykonanie napisu. Po prostu brawa za pomysłowość kochana! No i kolorystyka, mroczno - różowa. Cudnie.

Ten szablon jest moim faworytem z Twojej notki. Jest on pomysłowo wykonany. Ciekawy pomysł na tło dla tytułów gadżetów, tytułu postu oraz dla stopki postu oraz headera komentarzy. Kolorystyka jest świetna. Ta pomarańcz łącząca się z odcieniami niebieskiego. Wygląda to przepięknie.

Uwielbiam film If I stay dlatego, gdy zobaczyłam tą sygnaturę, to aż miałam ochotę włączyć go po raz kolejny na swoim laptopie. Praca jest prosta i królują tu odcienie szarości. Jedynymi kolorowymi elementami są: gałązka oraz Mia i Adam. Całość idealnie oddaję klimat filmu.

Kolejna prosta sygnatura w Twoim wykonaniu. Tym razem jednak z nieco większą ilością kolorów. Napis ciekawie wkomponowany w całą prace. Kolorystyka idealnie podkreślająca urodę modelki. Po prostu świetne wykonanie.

Ta sygnatura zyskała sporo w moich oczach dzięki połączeniu odcieni szarości, fioletu i różu. Jest to na prawdę świetna kombinacja. Ponad to, ciekawa kompozycja napisu oraz fajnie wpleciony tekst po prawej stronie.

Ahhh... W końcu dotarłam do ostatniej pracy i muszę przyznać, że mnie samą zaskoczyła taka ilość prac jaką udało mi się wybrać z ostatniego tygodnia. Aż mnie paluchy bolą od tego pisania!
Przypominam Wam, że zawsze możecie nominować Wasze ulubione prace z danego tygodnia. Wszystkie szczegóły na temat nominowania prac znajdziecie TUTAJ.
Mam nadzieję, że przegląd Wam się spodobał. Do usłyszenia (a raczej napisania)... em... Kiedyś tam. xD

Miłego wieczorku (a raczej nocki)!

11 komentarzy:

  1. O jejuńku, sporo tego. ;) Ale teraz bezkarnie mogę w tych prackach przebierać i jeszcze wybierać. ;)
    Typy Emergency są jak najbardziej trafione i takie "serialowe".
    Z szablonów na pewno warte wyróżnienia są te autorstwa Ariany, Carllton (!), Emergency i Evelyn (jak go pierwszy raz zobaczyłam, to właśnie Indie przyszły mi na myśl). Wśród nagłówków znów podoba mi się Evelyn, ale też Selly i jej minimalizm robią furorę. Zostały jeszcze sygnaturki, a tu jak dla mnie wygrywa Azulmez, Shandie i [oczywiście] Tiny Fox.
    Bardzo dziękuję za pokazanie mojej pracy. Cieszę się, że się po prostu podoba. Tym bardziej, że kompozycje nie są moją mocną stroną. ;p
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moniczko, na prawdę było trudno wybrać prace do tego przeglądu. Jak zazwyczaj jestem wybredna, tak tutaj dużo rzeczy mi się podobało. xD
      I nie ma za co, naprawdę spodobała mi się Twoja praca. ;)

      Usuń
  2. Baaardzo dziękuję za umieszczenie mojego szablonu w przegladzie :D
    Pozdrawiam x

    OdpowiedzUsuń
  3. Ilość prac w tym przeglądzie - WOW! :D Moje serce, jak zawsze skradły prace Ariany :* Carlton - cudowny szablon z Klausem! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Więcej przeglądów z taką ilością prac!
    Dziękuję za wyróżnienie mojego nagłówka :3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha. Nie zawsze jest z czego wybierać. W tym tygodniu było sporo notek jednak, więc było też i multum prac.
      I nie ma za co ;)

      Usuń
  5. Wszystkie są cudowne, ale moimi ulubionymi z tego postu są szablony: Tiny Fox, Arachne, Emergency oraz Lynx. Piękne *o*
    A także chciałam pochwalić ilość prac umieszczonych w tym przeglądzie :3

    OdpowiedzUsuń
  6. Na początku zaczęłam jak zwykle spisywać autorów tych prac, które mi się podobają, ale jeszcze przed połową stwierdziłam, że to sensu nie ma, bo zwyczajnie przepiszę zdecydowaną większość nicków z tego przeglądu. Już dawno nie było takiego przeglądu, w którym prace tak bardzo by mi się podobały i to zarówno w szablonach, nagłówkach jak i sygnaturach. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo dziękuję za umieszczenie mojego szablonu i nagłówka w przeglądzie. <3
    Wśród takiej liczby cudownych prac ciężko jest mi wybrać faworyta. Nie umiem.... po prostu :D
    Pozdrawiam ^-^

    OdpowiedzUsuń
  8. Dziękuję za dodanie moich prac (szczególnie za docenienie ikonek) ♥
    Muszę zgodzić się z przedmówczyniami, wypisywanie faworytów nie miałoby większego sensu, bo przegląd naprawdę zawiera same perełki i krzywdzące byłoby przebieranie wśród klejnotów :)
    Gratuluję naprawdę porządnego i rzetelnego posta, w którym doceniłaś prace zarówno "młodych" grafików, jak i weteranów. Świetna robota. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Chciałabym dodać ogłoszenie.
    Button: http://s1237.photobucket.com/user/tekamari/media/wspolpraca_z_panda_button.png.html
    Treść:
    Zapraszamy na nową zabawę na Panda Graphics! (link: www.panda-graphics.blogspot.com) Szukasz osoby do współpracy? Nie masz pomysłu na nagłówek? Może chcesz podpatrzeć styl innych szabloniarek? A może po prostu masz ochotę zrobić coś innego? Zachęcamy do wzięcia udziału! Im nas więcej, tym lepiej :)

    OdpowiedzUsuń

^
Rinne Tworzy
Strona główna
Dodaj bloga
Regulamin
1. Katalog Graficzny jest miejscem gromadzącym linki do blogów związanych z grafiką.
2. Przed zgłoszeniem do katalogu należy umieścić link lub button Katalogu na stronie głównej swojego bloga. Jeśli umiejscowienie na stronie głównej zaburza estetykę szablonu, dopuszczalne jest umieszczenie go w wybranej zakładce.
3. Wszystkim blogom zapisanym do Katalogu przysługuje prawo do dodawania ogłoszeń dotyczących imprez graficznych, specjalnych notek itp. Pełną treść ogłoszenia należy umieścić w komentarzu pod najnowszym postem.
4. Do obowiązków administratora zgłoszonego bloga należy informowanie załogi Katalogu o istotnych zmianach, które zachodzą na blogu (np. zamknięcie naboru, usunięcie, zmiana kategorii). Informację taką należy umieścić pod najnowszym postem.
5. Blogi nieaktywne dłużej niż 6 miesięcy zostają usunięte ze spisu.
6. Katalog Graficzny zastrzega, że w razie potrzeby będzie wprowadzał ograniczenia dla użytkowników niekulturalnych lub łamiących regulamin (przez użytkownika rozumie się właściciela/współwłaściciela bloga figurującego w spisie).
akceptuje x
Nabór
Nabór
Potrzebujemy osób, które wykażą się kreatywnością oraz mają w zapasie trochę wolnego czasu. Chętnie przyjmiemy kogoś, kto zaproponuję jakiś ciekawy pomysł na urozmaicenie Katalogu. Wysyłając zgłoszenie do naboru musisz zawrzeć poniższe informacje:

1. Nick jakim posługujesz się w blogosferze.
2. Pomysły, bądź też plany związane z tym co chciałbyś/chciałabyś robić na Katalogu. Możesz zaproponować własny projekt lub wybrać któryś z wolnych, znajdujących się w zakładce Projekty.
3. Przykładowy tekst, jaki zamieściłbyś/zamieściłabyś na KG.
4. Wiek (nie będzie mieć on wpływu na przyjęcie na staż).
5. Jeśli posiadasz blog, podaj również jego adres, abyśmy mogły zobaczyć kto chce dokładnie do nas dołączyć.

Jeśli jesteś zainteresowany/a zgłoszeniem pisz na ten adres email: kassfelis@gmail.com
x
Ogłoszenia
Chcąc dodać ogłoszenie należy napisać jego treść (bez obrazków) pod najnowszym postem.
Graficzna Przystań ogłasza nabór na swoim blogu! >>
Szabloniarnia w Łatki otwiera nabór! Tak naprawdę wymagamy tylko chęci do pracy i entuzjazmu, a we wszystkim innym chętnie pomożemy, jeśli będzie taka potrzeba. Zapraszamy do zakładki "rekrutacja". >>
All of me organizuje nabór! Szukamy nowych duszyczek. Zapraszamy tych, którzy w świecie grafiki są nowi, jak i tych, którzy już w tej grafikosferze siedzą jakiś czas. Więcej informacji w zakładce nabór. >>
7 tygodni. 28 notek. 7 tematów. 4 dziewczyny. 1 blog. Start: 20.05.2016r Miejsce: Szablono-Sfera Zapraszamy! >>
Serdecznie zapraszam na imprezę graficzną, z okazji drugich urodzin bloga, która odbędzie się 08 sierpnia o godzinie 18:00. Postaram się aby w tej notce znalazło się bogactwo prac oraz dodatków. Oczywiście dla osób, które wstawią button, będzie czekał miły upominek. :D >>
Spis blogów

Poniżej znajduje się lista blogów, które są uporządkowane alfabetycznie w kategoriach. Po kliknięciu na kategorię pojawi się lista blogów.
Anime/Manga
5 blogów
Anime/Manga
Jeżeli chcesz zmienić kategorię napisz w zakładce "Dodaj bloga"
Fantazja Graphics Idk-p Lunedolly Panda Graphics Rinne Tworzy x
Azjaci
8 blogów
Azjaci
Jeżeli chcesz zmienić kategorię napisz w zakładce "Dodaj bloga"
AB City Graficzna Przystań Lunedolly nattliv Panda Graphics Rosalainess Shandie Life Unique Graphic x
Celebryci
19 blogów
Dodatki
41 blogów
Fanfiction
19 blogów
Fantasy
5 blogów
Fantasy
Jeżeli chcesz zmienić kategorię napisz w zakładce "Dodaj bloga"
Bajkowe Szablony Graphic Harmony Larwiasta Tapeciarnia Rinne Tworzy Wioska Szablonów x
Minimalistyczne
26 blogów
Tutoriale
11 blogów
Inne
26 blogów
» Jak zdobyć dodatkowe punkty?
Jak zdobyć dodatkowe punkty?
Możesz zdobyć dodatkowe punkty będąc aktywnym na Katalogu Graficznym. Poniżej znajduje się lista punktowanych rzeczy.

- zajęcie 1 miejsca w konkursie - 10pkt
- zajęcie 2 miejsca w konkursie - 8pkt.
- zajęcie 3 miejsca w konkursie - 6pkt.
- udział w artykule Taka sytuacja - 5pkt.
- udział w nie-wywiadzie 5pkt.
- udział w Tak zaczynała 5pkt.
- udział w konkursie - 4pkt.
- wygrana w puzzlach 4pkt.
- użyczenie swojej pracy w puzzlach - 3pkt.
- wyróżnienie w przeglądzie - 2pkt.
- przegląd bloga - 2pkt.
- komentarz - 1pkt.
x
» Zasady
Zasady
Każdy blog należący do Katalogu przynależy do rankingu. Ranking aktualizowany jest na bieżąco. Zabrania się wstawiania linku do sondy na blogi, portale społecznościowe itd., można jednak dodawać informacje o rankingu z dołączonym linkiem do KG. Karą za oszustwo jest wykluczenie z rangingu. Jeden głos w sondzie równa się jednemu punktowi. Punktowany zostaje tylko jeden sensowny komentarz na jeden post, blog może otrzymać maksymalnie jeden punkt na post. Jesteśmy zmuszeni do zastosowania tej metody, by wyrównać szanse między blogami grupowymi a prywatnymi. Osoby ubiegające się o punkty dodatkowe mają obowiązek informowania z jakiego są bloga, osoby będące na wielu blogach muszą wybrać, na którego z nich przeznaczone zostaną dane punkty. Zasady mogą ulec zmianie.
x
Najpopularniejsze blogi
Ranking pokazuje sześć blogów, które zdobyły największą ilość punktów. Najwięcej punktów można zdobyć za pomocą sondy, jednak przyznawane są również pkt. dodatkowe, za poszczegółne osiągnięcia.
GŁOSUJ!
1
71pkt
2
48pkt
zobacz wszystkie »