24 lip 2015

TOP5 Renfri

Witam! Sprawdziłam datę swojego ostatniego postu tutaj i to był luty 2014, jednak czuję się jakby mnie tutaj całą wieczność nie było :p Za pewne nowi graficy mnie nie znają, ale kiedyś podpisywałam się nickiem "bleachowa", może to już coś podpowie ;-) Tak w ogóle, to załoga katalogu chyba nigdy nie przyjmie mojej nowej nazwy do wiadomości, bo podpisują mnie w przeglądach starym pseudonimem XD
Przybyłam tutaj, bo uznałam, że nie chcę znowu startować z solowym projektem jakim był blog "a77nity", gdyż samej nie jest fajnie :p Dlatego wróciłam, gdzie od początku byłam :D
Moją wadą jest to, że piszę za mało ale teraz wydaję mi się, że jest tego tekstu za dużo... No cóż, pewnie za tydzień będzie 70% mniej :p



Wielu z was pewnie zastanawia się czym jest te TOP5. Łatwiej jest nam oceniać patrząc na pracę z zewnątrz, jednak przy takim przeglądzie nie mamy informacji kryjącymi się w „tle”. Dlatego dając szansę grafikowi samemu wytypować kilka swoich ulubionych prac jest naprawdę ciekawym doświadczeniem, za równo dla nich samych jak i nas, niczego nie świadomych obserwatorów.
Robienie grafiki, to nasze hobby, pasja. Chciałabym to porównać do muzyków. Tak samo jak my kochają to co robią, sprawia im to radość i są szczęśliwi, że mogą to robić na szerszą skalę. My [graficy] również odczuwamy coś takiego. Dodatkowo możemy wyładować się artystycznie, szablon/nagłówek/ikonka, to często obraz naszych uczuć. Mimowolnie dzielimy się nim z obserwatorami. Nie mówię tu o zamówieniach, choć i tam kryją się jakieś personalne uczucia, a o szablonach wolnych. Tak jak piosenkarz piszę swój utwór wylewając na wierzch swoje emocje, tak samo robią to osoby, które po prostu kochają robić grafikę.
Może powiedzenie, że „szablony są odzwierciedleniem duszy”, tostanonwczo za dużo, jednak jest w tym część prawdy. Często nasze ulubione prace nie są tymi najbardziej lubianymi przez szersze grono, ale dla nas ma szczególną wartość i dlatego myślę, że spojrzenie na to jeszcze raz nie jest głupim pomysłem ;-)




Lubię tą pracę głównie za jej minimalizm. To był jeden z pierwszych nagłówków, do których nie używałam stocków i naprawdę podoba mi się jego klimat. Poza tym, mój ukochany piosenkarz i aktor – Jaejoong. Ta praca miała na początku być szablonem na blog z moim opowiadaniem, ale ostatecznie coś nie wyszło i ff nie zostało napisane, ale sentyment do pracy jednak pozostał.


Wiele grafików tworzących prace ze stockami twierdzi, że nie potrafią robić prac z postaciami z anime. Ja osobiście uważam, że nagłówki z renderami wcale nie są jakąś trudną sztuką i bardzo lubię je robić. To jeden z moich starszych tworów, powstał po fazie na anime Mekakucity actors i podoba mi się jego kolorystyka – uwielbiam połączenie ciemnej zieleni z czerwonym. Rzadko zdarza się, bym była dumna ze starej pracy patrząc na nią po kilku tygodniach albo i miesiącach, ale ta jest wyjątkiem od reguły.


Ta sygnatura powstała szybko i na spontana, bo potrzebowałam jeszcze jednej do kompletu. Pamiętam, że wszystkie trzy bardzo przypadły odwiedzającym do gustu  chyba przez to spojrzałam na nie trochę mniej krytycznie i chociaż na początku średnio mi się podobały, potem bardzo je polubiłam. Tutaj akurat najlepsza jest chyba kompozycja napisu i sama jego treść, pochodzi od jednej z mojej ukochanych piosenek.


Ten szablon był natomiast wykonany na zamówienie dla Arachne. Bardzo mi się podobał i byłam dość zła na zamawiającą, gdy nie było od niej później odzewu, a praca się marnowała. Potem Arachne zgłosiła się na staż na Wyimaginowaną i moja pierwsza myśl była dość negatywna i prosto z mostu wytknęłam jej sprawę. Tutaj również podoba mi się kolorystyka i ogólny klimat nagłówka, a css jest dość prosty i jak na mój gust bardzo dobry.


Ostatnia sygnaturka, robiona na potrzeby miesiąca tematycznego na katalogu graficznym, jeśli sobie dobrze przypominam. Nie miałam na początku ani jednego pomysłu na wykonanie, ale ostatecznie nie wyszło źle! Tu akurat urzekło mnie połączenie stocków, to wychodziło mi zdecydowanie lepiej kiedyś x) Poza tym, chyba najlepiej prezentuje się napis i to on ostatecznie zdecydował o wyborze akurat tej pracy.


Do pierwszego posta TOP5, publikowanym na Katalogu Graficznym, zaprosiłam Renfri. Graficzka obecnie udziela się na Pandzie jak i też na swoim prywatnym blogu L U N E D O L L Y
Patrząc na samą grafikę bez opisów autorki, to prace wydaję się być smutne, lekko mroczne i tajemnicze. Każda z nich nie wygląda na zwyczajną, przeglądając każdą z nich po kolei zawsze jest coś innego co się wyróżnia. 
Osobiście każda z tych prac mi się podoba. Sygnatura-gif, jest świetna, ma w sobie coś, co nie pozwala odwrócić od niej wzroku. W wielu przypadkach, wyglądające prosto sygnatury mają o wiele bardziej przekazu od pozostałych. Przynajmniej ja tak to widzę. 
Pierwszy nagłówek jest właśnie tym, który dla mnie jest tajemniczy, mroczny. Sama interpretacja jaką widzę na pierwszy rzut oka, to to, że główna postać jest trochę... Nie mam na to słowa, ale nie wydaję się teraz w dobrym humorze. Nie wygląda też na "niewinnego". Mój najprostszy wniosek jest taki, że na zewnątrz zachowuje się inaczej niż w rzeczywistości jest.
W kolejnej pracy, kolorystyka jest jasna, co skłania do myśli iż praca jest radosna, jednak czytając napis i patrząc na postać po prawej, punkt widzenia już się zmienia. W sumie można powiedzieć, że motyw pracy jest podobny do tego wcześniejszego tylko bardziej jest to zauważalne po przeczytaniu tekstu.
W szablonie, napis nakierowuje nas na duchy. Czyli wiara w to czego nie widać. Do tego można rozwinąć się na naprawdę głębokie tematy, ale nie będę się tutaj rozpisywać. Spróbujcie opisać ten szablon w komentarzu jako wasza własna interpretacja pracy Renfri :)

4 komentarze:

  1. Renfri umie robić też sweet pracki, za które dostaje ode mnie hejty, nie bój żaby. Nie wiem, czemu same smuty wybrała. Ale pierwszy nagłówek jest zdecydowanie jednym z jej najlepszych, tu się zgodzę! Widzę tam przede wszystkim smaotność, tajemniczość, może trochę grozy... Coś co wydaje się inne niż jest w rzeczywistości. Depresyjna deszczowa sygnaturka też jest perf, tu nie trzeba głębszej interpretacji.
    Supcio porównanie grafików do muzyków, awwww, aż cieplej na duszy, że nie jesteśmy tylko nołlajfami wlepiającymi przez pół życia oczy w monitor XD

    OdpowiedzUsuń
  2. Ta sygnaturka z deszczem jest naprawdę dobra. A jeszcze fajniej byłoby, gdyby w oddali było widać piorun XD Wybaczcie, ta ostatnia pogoda wpływa trochę na mózg XD

    OdpowiedzUsuń
  3. Treść ogłoszenia:
    "Blog desirouss.blogspot.com poszukuje współpracownic. Niestety nie zawsze mam czas, żeby dodać jakąś świeżą sesję. Poszukuję kogoś komu będę mogła powierzyć tak ważne zadanie. Nabór będzie polegał na wysłaniu mi 3-4 sesji na mojego maila: desiirouss@gmail.com :) Nie chce żadnego doświadczenia. Jedyne co musicie umieć to:
    * zmienić nazwę zdjęć (na przykładzie moich)
    *spakować sesje w plik .rar
    * wstawic dwa zdjęcia do podanej przeze mnie ramki
    * wstawić baner na swojego bloga (jeżeli posiadacie)"

    OdpowiedzUsuń
  4. Na prawdę akurat te prace? Renifer, co ty robisz xD ?

    OdpowiedzUsuń

^
Rinne Tworzy
Strona główna
Dodaj bloga
Regulamin
1. Katalog Graficzny jest miejscem gromadzącym linki do blogów związanych z grafiką.
2. Przed zgłoszeniem do katalogu należy umieścić link lub button Katalogu na stronie głównej swojego bloga. Jeśli umiejscowienie na stronie głównej zaburza estetykę szablonu, dopuszczalne jest umieszczenie go w wybranej zakładce.
3. Wszystkim blogom zapisanym do Katalogu przysługuje prawo do dodawania ogłoszeń dotyczących imprez graficznych, specjalnych notek itp. Pełną treść ogłoszenia należy umieścić w komentarzu pod najnowszym postem.
4. Do obowiązków administratora zgłoszonego bloga należy informowanie załogi Katalogu o istotnych zmianach, które zachodzą na blogu (np. zamknięcie naboru, usunięcie, zmiana kategorii). Informację taką należy umieścić pod najnowszym postem.
5. Blogi nieaktywne dłużej niż 6 miesięcy zostają usunięte ze spisu.
6. Katalog Graficzny zastrzega, że w razie potrzeby będzie wprowadzał ograniczenia dla użytkowników niekulturalnych lub łamiących regulamin (przez użytkownika rozumie się właściciela/współwłaściciela bloga figurującego w spisie).
akceptuje x
Nabór
Nabór
Potrzebujemy osób, które wykażą się kreatywnością oraz mają w zapasie trochę wolnego czasu. Chętnie przyjmiemy kogoś, kto zaproponuję jakiś ciekawy pomysł na urozmaicenie Katalogu. Wysyłając zgłoszenie do naboru musisz zawrzeć poniższe informacje:

1. Nick jakim posługujesz się w blogosferze.
2. Pomysły, bądź też plany związane z tym co chciałbyś/chciałabyś robić na Katalogu. Możesz zaproponować własny projekt lub wybrać któryś z wolnych, znajdujących się w zakładce Projekty.
3. Przykładowy tekst, jaki zamieściłbyś/zamieściłabyś na KG.
4. Wiek (nie będzie mieć on wpływu na przyjęcie na staż).
5. Jeśli posiadasz blog, podaj również jego adres, abyśmy mogły zobaczyć kto chce dokładnie do nas dołączyć.

Jeśli jesteś zainteresowany/a zgłoszeniem pisz na ten adres email: kassfelis@gmail.com
x
Ogłoszenia
Chcąc dodać ogłoszenie należy napisać jego treść (bez obrazków) pod najnowszym postem.
Graficzna Przystań ogłasza nabór na swoim blogu! >>
Szabloniarnia w Łatki otwiera nabór! Tak naprawdę wymagamy tylko chęci do pracy i entuzjazmu, a we wszystkim innym chętnie pomożemy, jeśli będzie taka potrzeba. Zapraszamy do zakładki "rekrutacja". >>
All of me organizuje nabór! Szukamy nowych duszyczek. Zapraszamy tych, którzy w świecie grafiki są nowi, jak i tych, którzy już w tej grafikosferze siedzą jakiś czas. Więcej informacji w zakładce nabór. >>
7 tygodni. 28 notek. 7 tematów. 4 dziewczyny. 1 blog. Start: 20.05.2016r Miejsce: Szablono-Sfera Zapraszamy! >>
Serdecznie zapraszam na imprezę graficzną, z okazji drugich urodzin bloga, która odbędzie się 08 sierpnia o godzinie 18:00. Postaram się aby w tej notce znalazło się bogactwo prac oraz dodatków. Oczywiście dla osób, które wstawią button, będzie czekał miły upominek. :D >>
Spis blogów

Poniżej znajduje się lista blogów, które są uporządkowane alfabetycznie w kategoriach. Po kliknięciu na kategorię pojawi się lista blogów.
Anime/Manga
5 blogów
Anime/Manga
Jeżeli chcesz zmienić kategorię napisz w zakładce "Dodaj bloga"
Fantazja Graphics Idk-p Lunedolly Panda Graphics Rinne Tworzy x
Azjaci
8 blogów
Azjaci
Jeżeli chcesz zmienić kategorię napisz w zakładce "Dodaj bloga"
AB City Graficzna Przystań Lunedolly nattliv Panda Graphics Rosalainess Shandie Life Unique Graphic x
Celebryci
19 blogów
Dodatki
41 blogów
Fanfiction
19 blogów
Fantasy
5 blogów
Fantasy
Jeżeli chcesz zmienić kategorię napisz w zakładce "Dodaj bloga"
Bajkowe Szablony Graphic Harmony Larwiasta Tapeciarnia Rinne Tworzy Wioska Szablonów x
Minimalistyczne
26 blogów
Tutoriale
11 blogów
Inne
26 blogów
» Jak zdobyć dodatkowe punkty?
Jak zdobyć dodatkowe punkty?
Możesz zdobyć dodatkowe punkty będąc aktywnym na Katalogu Graficznym. Poniżej znajduje się lista punktowanych rzeczy.

- zajęcie 1 miejsca w konkursie - 10pkt
- zajęcie 2 miejsca w konkursie - 8pkt.
- zajęcie 3 miejsca w konkursie - 6pkt.
- udział w artykule Taka sytuacja - 5pkt.
- udział w nie-wywiadzie 5pkt.
- udział w Tak zaczynała 5pkt.
- udział w konkursie - 4pkt.
- wygrana w puzzlach 4pkt.
- użyczenie swojej pracy w puzzlach - 3pkt.
- wyróżnienie w przeglądzie - 2pkt.
- przegląd bloga - 2pkt.
- komentarz - 1pkt.
x
» Zasady
Zasady
Każdy blog należący do Katalogu przynależy do rankingu. Ranking aktualizowany jest na bieżąco. Zabrania się wstawiania linku do sondy na blogi, portale społecznościowe itd., można jednak dodawać informacje o rankingu z dołączonym linkiem do KG. Karą za oszustwo jest wykluczenie z rangingu. Jeden głos w sondzie równa się jednemu punktowi. Punktowany zostaje tylko jeden sensowny komentarz na jeden post, blog może otrzymać maksymalnie jeden punkt na post. Jesteśmy zmuszeni do zastosowania tej metody, by wyrównać szanse między blogami grupowymi a prywatnymi. Osoby ubiegające się o punkty dodatkowe mają obowiązek informowania z jakiego są bloga, osoby będące na wielu blogach muszą wybrać, na którego z nich przeznaczone zostaną dane punkty. Zasady mogą ulec zmianie.
x
Najpopularniejsze blogi
Ranking pokazuje sześć blogów, które zdobyły największą ilość punktów. Najwięcej punktów można zdobyć za pomocą sondy, jednak przyznawane są również pkt. dodatkowe, za poszczegółne osiągnięcia.
GŁOSUJ!
1
71pkt
2
48pkt
zobacz wszystkie »