26 maj 2016

Tak zaczynała... [Agata]

Nie od razu Kraków zbudowano! Chyba każdy grafik pamięta swoje pierwsze kroki w grafikosferze. Projekt, który niniejszym otwieram, ma za celu ukazanie początków zarówno tych popularnych, jak i mniej znanych grafików z naszego zakątka Internetu. Pokażę w jaki sposób, mniejszymi lub większymi krokami, nasze koleżanki doszły do obecnego momentu swojej kariery.

(c) Agata & Ariana
A na pierwszy ogień idzie nie byle kto, bo sama Agata! Artystka nie tylko w sferze grafiki i projektowania szablonów, ale również poetka. Administratorka Wioski Szablonów, autorka Króla Trefl, Nocnych Urojeń i pomocnego Instruktażowa.  Jak czytamy o niej na Wiosce Szablonów – grafiką interesuje się od blisko siedmiu lat, a od trzech projektowaniem w HTML-u i CSS-ie. To właśnie kody są naczelną jej pasją, co jak sama zauważa, w znaczącym stopniu odbija się na tworzonych przez nią szablonach. Jak to u niej wyglądało przed laty? 
Przekonajcie się sami, czytając krótki wywiad, który z nią przeprowadziłam na ten temat!

Chciałabym dotrzeć do Twoich graficznych korzeni. Na Wiosce Szablonów piszesz, że grafiką interesujesz się kilka lat dłużej, niż projektowaniem stron www. Jak wyglądały Twoje początki w zmaganiach z programami graficznymi? Co skłoniło Cię akurat do tej formy tworzenia?
Najwyraźniej zapomniałam na WS dodać, że zaczynałam od grafiki, ale grafiki tworzonej wyłącznie do szablonów. To był w końcu onet, więc o kodowaniu mowy być nie mogło. Całe szablony tworzyło się jako tło na bloga (grafikę) i jak coś się źle obliczyło, to tło wyglądało nierówno względem ramek na blogu. Uroki onetu. <3
Będąc nastolatką, zaczęłam prowadzić blogi z opowiadaniami (i jakiś pamiętnikowy) na onecie, a ponieważ chciałam mieć blog od początku do końca zrobiony przeze mnie, więc zaczęłam też tworzyć szablony na własne potrzeby. Jakoś tak wyszło, że koniec końców z opowiadań zrezygnowałam, a szablony mi zostały. Pierwszą grafikę tworzyłam w PhotoFiltre, później PhotoFiltre Studio. Jeszcze niektóre prace z onetowskiej Wioski są robione w PhotoFiltre Studio.
Prawie wszyscy chyba pamiętamy jak to wyglądało na onecie... Ale te czasy bezpowrotnie minęły, a wytrwalsi graficy przenieśli się na blogspot, który daje nam dużo większe możliwości w kwestii projektowania wystroju dla bloga. Wydaje mi się, że akurat Wioska Szablonów dość szybko zaadaptowała się do nowych warunków. Tworzony przez Was design od początku trzyma wysoki poziom. To na blogspocie zaczęłaś swoją zabawę z kodami? Pamiętasz swoje pierwsze starcia z nimi?

Odkąd pamiętam, fascynował mnie mylog i byłam oczarowana cudnymi szablonami, jakie można było tworzyć na tę platformę (a był to czysty HTML i CSS). Próbowałam swoich sił tam i chyba nawet zrobiłam jeden szablon, ale był on prościutki i raczej w onetowskim stylu. Zrobienie go kosztowało mnie tyle wysiłku, że sobie odpuściłam następne. Jednak tak niewielka dawka HTML-a i CSS-a wystarczyła, aby było mi o wiele łatwiej poradzić sobie na blogspocie, chociaż sporo czasu upłynęło od mojego starcia z mylogiem.

Weź też pod uwagę, że Wioska na blogspocie wystartowała później niż inne szabloniarnie, więc trzeba przyznać, że miałyśmy nieco przetarty szlak. ;)
Muszę przyznać, że sama się z mylogiem nie spotkałam, ale wygląda na to, że dla Ciebie stanowił doskonałe wprowadzenie do aktualnych warunków. Opuszczając już jednak temat Wioski... Od jakiegoś czasu Twoje prace możemy podziwiać na prywatnym blogu – Królu Trefl. Odnajdziemy na nim nie tylko sygnatury i nagłówki, ale również plakaty, czy okładki do płyt i książek. Mamy tu do czynienia również z wieloma przydatnymi dodatkami dla grafików. Co skłoniło Cię do stworzenia bloga prywatnego? Jak wyglądały Twoje początki właśnie z tą formą grafiki? Korzystałaś z jakichś instrukcji, czy swoje prace tworzysz metodą prób i błędów?

Zdecydowanie metoda prób i błędów. Podążając za tutorialem, czuję się, jakbym kopiowała czyjąś pracę – o ile oczywiście mamy do czynienia z instrukcją krok po kroku. Jednak sięgam od czasu do czasu do photoshopowych instrukcji, ale zazwyczaj na wykonanie jakiegoś elementu, a nie całej pracy. Swego czasu musiałam się nieźle naszukać, aby dowiedzieć się, jak robić prace z efektem 3D. Co z tego, że w końcu nigdzie tej wiedzy nie wykorzystałam?

Blog prywatny powstał dzięki forum WarofBeast, na którym założyłam konto. Wiele prac z mojego bloga jest właśnie wynikiem wyzwań, w jakich uczestniczyłam na forum (a ilu grafik jeszcze nie przeniosłam na bloga, oj, leniwa jestem). W zeszłym roku po raz pierwszy w swoim życiu zrobiłam sygnatury (dobra, to była moja druga sygnatura w życiu), koloryzacje, tekstury i ikonki. Coś, co dla większości z was jest chlebem powszednim. I to nie było tak, że nie próbowałam wcześniej. Jednak do zeszłego roku żadne stworzone przeze mnie ikonki ani tekstury nie spełniały tego minimum, po przekroczeniu którego mogę coś opublikować. A teraz jednym z moich ulubionych zajęć jest robienie tekstur, ale ikonek wciąż z całego serca nienawidzę.

Poza tym uważam, że wszelkie nietypowe formy grafiki (okładki, plakaty) są świetnym wyzwaniem do ćwiczenia własnego stylu.
Ikonki stanowią przekleństwo dla niejednego grafika – w to możesz mi uwierzyć. 
Bardzo Ci dziękuję, że poświęciłaś mi swój czas i uwagę.  


Poprosiłam Agatę o wybranie kilku swoich starych grafik i szablonów, które mogłabym Wam zaprezentować w ramach naszej najnowszej serii. Jak się okazało – jej najstarsze dzieła pochłonęła złośliwość rzeczy martwych i przepadły wraz ze śmiercią jej starego komputera, udało się jej jednak odnaleźć kilka prac, które dzięki jej uprzejmości mogę Wam zaprezentować.

KIEDYŚ

CZERWIEC 2010 – praca wykonana w programie PhotoFiltre


WRZESIEŃ 2010 – praca wykonana w programie PhotoFiltre


LIPIEC 2011 – grafika z szablonu wykonana w programie PhotoFiltre Studio
 (pierwszy opublikowany przez Agatę szablon na Wiosce)



WRZESIEŃ 2011 – grafika z szablonu wykonana w programie PhotoFiltre Studio


STYCZEŃ 2012 – grafika z szablonu wykonana w Photoshopie


DZIŚ

MARZEC 2016 – praca publikowana na Wiosce Szablonów


KWIECIEŃ  2016 – praca publikowana na Wiosce Szablonów


MAJ 2016 - praca publikowana na Królu Trefl


MAJ 2016 - praca publikowana na Królu Trefl


          Jak widzicie – różnica jest naprawdę znacząca. Postaram się oceniać karierę graficzną Agaty trzeźwym okiem. Patrząc na jej rozwój i jej początki, muszę przyznać, że dziewczyna, mimo milowego kroku, jaki uczyniła w swojej twórczości, od samego początku miała potencjał i… talent. Moim zdaniem na początku brakowało jej po prostu doświadczenia i warsztatu, który nabyła z czasem.
Z tego miejsca chciałabym po raz kolejny podziękować Agacie, która zgodziła się otworzyć nowy projekt katalogu graficznego. Was, nasi drodzy czytelnicy, zachęcam oczywiście do komentowania. Nie zapomnijcie również dać znać, kogo widzielibyście jako bohatera kolejnych odsłon „Tak zaczynała...”. A może sami chcielibyście wziąć w niej udział?

11 komentarzy:

  1. Agata nawet się nie pochwaliła, że zostaje gwiazdą artykułu :|
    Ta seria to świetny pomysł, uwielbiam patrzeć na takie postępy, świetnie widać tutaj rozwój.
    I zgadzam się z Tobą, że u Agaty talent i potencjał było widać od zawsze, a to co tworzy teraz jest zdumiewające. ♥

    [WioskaSzablonów]

    OdpowiedzUsuń
  2. Fantastyczny pomysł na serię artykułów, czegoś takiego mi tu brakowało!
    Agata niezaprzeczalnie ma talent i zrobiła ogromne postępy na przestrzeni lat :)
    Fajnie by było wziąć w tym udział, ale za krótko siedzę w grafikosferze, więc proponuję Fantazję i Scar - chciałabym się dowiedzieć, jak one zaczynały :3

    Alessa
    Graphics Temptation

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja proponuję Zielonego Kociaka, bo jestem jej pracami zauroczona i ją podziwiam :D. A Agata to naprawdę dobry wybór jak na rozpoczęcie serii.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Byłoby mi bardzo ciężko pisać samej o sobie, ale bardzo dziękuję za komplementy. <333

      Usuń
    2. podbijam, też chcę Kota

      Usuń
  4. No wiadomo, że Agata zawsze była utalentowana :)
    Zawsze ją podziwiałam (i zazdrościłam :D). A ja zaproponuję emergency, naszą kochaną kluseczkę!
    Pozdrawiam!

    [panda-graphics]

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wzruszyłam się ( ^ω^)

      Usuń
  5. Zgadzam się, że Agata ma ogromny talent i nawet jej pierwsze prace mają w sobie coś niesamowitego. Ja w 2011/2012 roku robiłam grafikę na takim programie jak paint i wolę do tego nie wracać <:
    W kolejnej odsłonie z chęcią zobaczyłabym Prettysmilex <3
    Pozdrawiam!
    oreuis [grafikaCentaura]

    OdpowiedzUsuń
  6. Powiem tyle:
    Wielki podziw. Jestem pod wrażeniem całej "podróży" graficznej Agaty... coś niesamowitego!

    OdpowiedzUsuń

^
Rinne Tworzy
Strona główna
Dodaj bloga
Regulamin
1. Katalog Graficzny jest miejscem gromadzącym linki do blogów związanych z grafiką.
2. Przed zgłoszeniem do katalogu należy umieścić link lub button Katalogu na stronie głównej swojego bloga. Jeśli umiejscowienie na stronie głównej zaburza estetykę szablonu, dopuszczalne jest umieszczenie go w wybranej zakładce.
3. Wszystkim blogom zapisanym do Katalogu przysługuje prawo do dodawania ogłoszeń dotyczących imprez graficznych, specjalnych notek itp. Pełną treść ogłoszenia należy umieścić w komentarzu pod najnowszym postem.
4. Do obowiązków administratora zgłoszonego bloga należy informowanie załogi Katalogu o istotnych zmianach, które zachodzą na blogu (np. zamknięcie naboru, usunięcie, zmiana kategorii). Informację taką należy umieścić pod najnowszym postem.
5. Blogi nieaktywne dłużej niż 6 miesięcy zostają usunięte ze spisu.
6. Katalog Graficzny zastrzega, że w razie potrzeby będzie wprowadzał ograniczenia dla użytkowników niekulturalnych lub łamiących regulamin (przez użytkownika rozumie się właściciela/współwłaściciela bloga figurującego w spisie).
akceptuje x
Nabór
Nabór
Potrzebujemy osób, które wykażą się kreatywnością oraz mają w zapasie trochę wolnego czasu. Chętnie przyjmiemy kogoś, kto zaproponuję jakiś ciekawy pomysł na urozmaicenie Katalogu. Wysyłając zgłoszenie do naboru musisz zawrzeć poniższe informacje:

1. Nick jakim posługujesz się w blogosferze.
2. Pomysły, bądź też plany związane z tym co chciałbyś/chciałabyś robić na Katalogu. Możesz zaproponować własny projekt lub wybrać któryś z wolnych, znajdujących się w zakładce Projekty.
3. Przykładowy tekst, jaki zamieściłbyś/zamieściłabyś na KG.
4. Wiek (nie będzie mieć on wpływu na przyjęcie na staż).
5. Jeśli posiadasz blog, podaj również jego adres, abyśmy mogły zobaczyć kto chce dokładnie do nas dołączyć.

Jeśli jesteś zainteresowany/a zgłoszeniem pisz na ten adres email: kassfelis@gmail.com
x
Ogłoszenia
Chcąc dodać ogłoszenie należy napisać jego treść (bez obrazków) pod najnowszym postem.
Graficzna Przystań ogłasza nabór na swoim blogu! >>
Szabloniarnia w Łatki otwiera nabór! Tak naprawdę wymagamy tylko chęci do pracy i entuzjazmu, a we wszystkim innym chętnie pomożemy, jeśli będzie taka potrzeba. Zapraszamy do zakładki "rekrutacja". >>
All of me organizuje nabór! Szukamy nowych duszyczek. Zapraszamy tych, którzy w świecie grafiki są nowi, jak i tych, którzy już w tej grafikosferze siedzą jakiś czas. Więcej informacji w zakładce nabór. >>
7 tygodni. 28 notek. 7 tematów. 4 dziewczyny. 1 blog. Start: 20.05.2016r Miejsce: Szablono-Sfera Zapraszamy! >>
Serdecznie zapraszam na imprezę graficzną, z okazji drugich urodzin bloga, która odbędzie się 08 sierpnia o godzinie 18:00. Postaram się aby w tej notce znalazło się bogactwo prac oraz dodatków. Oczywiście dla osób, które wstawią button, będzie czekał miły upominek. :D >>
Spis blogów

Poniżej znajduje się lista blogów, które są uporządkowane alfabetycznie w kategoriach. Po kliknięciu na kategorię pojawi się lista blogów.
Anime/Manga
5 blogów
Anime/Manga
Jeżeli chcesz zmienić kategorię napisz w zakładce "Dodaj bloga"
Fantazja Graphics Idk-p Lunedolly Panda Graphics Rinne Tworzy x
Azjaci
8 blogów
Azjaci
Jeżeli chcesz zmienić kategorię napisz w zakładce "Dodaj bloga"
AB City Graficzna Przystań Lunedolly nattliv Panda Graphics Rosalainess Shandie Life Unique Graphic x
Celebryci
19 blogów
Dodatki
41 blogów
Fanfiction
19 blogów
Fantasy
5 blogów
Fantasy
Jeżeli chcesz zmienić kategorię napisz w zakładce "Dodaj bloga"
Bajkowe Szablony Graphic Harmony Larwiasta Tapeciarnia Rinne Tworzy Wioska Szablonów x
Minimalistyczne
26 blogów
Tutoriale
11 blogów
Inne
26 blogów
» Jak zdobyć dodatkowe punkty?
Jak zdobyć dodatkowe punkty?
Możesz zdobyć dodatkowe punkty będąc aktywnym na Katalogu Graficznym. Poniżej znajduje się lista punktowanych rzeczy.

- zajęcie 1 miejsca w konkursie - 10pkt
- zajęcie 2 miejsca w konkursie - 8pkt.
- zajęcie 3 miejsca w konkursie - 6pkt.
- udział w artykule Taka sytuacja - 5pkt.
- udział w nie-wywiadzie 5pkt.
- udział w Tak zaczynała 5pkt.
- udział w konkursie - 4pkt.
- wygrana w puzzlach 4pkt.
- użyczenie swojej pracy w puzzlach - 3pkt.
- wyróżnienie w przeglądzie - 2pkt.
- przegląd bloga - 2pkt.
- komentarz - 1pkt.
x
» Zasady
Zasady
Każdy blog należący do Katalogu przynależy do rankingu. Ranking aktualizowany jest na bieżąco. Zabrania się wstawiania linku do sondy na blogi, portale społecznościowe itd., można jednak dodawać informacje o rankingu z dołączonym linkiem do KG. Karą za oszustwo jest wykluczenie z rangingu. Jeden głos w sondzie równa się jednemu punktowi. Punktowany zostaje tylko jeden sensowny komentarz na jeden post, blog może otrzymać maksymalnie jeden punkt na post. Jesteśmy zmuszeni do zastosowania tej metody, by wyrównać szanse między blogami grupowymi a prywatnymi. Osoby ubiegające się o punkty dodatkowe mają obowiązek informowania z jakiego są bloga, osoby będące na wielu blogach muszą wybrać, na którego z nich przeznaczone zostaną dane punkty. Zasady mogą ulec zmianie.
x
Najpopularniejsze blogi
Ranking pokazuje sześć blogów, które zdobyły największą ilość punktów. Najwięcej punktów można zdobyć za pomocą sondy, jednak przyznawane są również pkt. dodatkowe, za poszczegółne osiągnięcia.
GŁOSUJ!
1
71pkt
2
48pkt
zobacz wszystkie »