14 cze 2016

Tak zaczynała... [Fantazja]

Witam serdecznie naszych Czytelników!

W dzisiejszej odsłonie „Tak zaczynała” odbędziemy magiczną podróż po krainie Fantazji. Dosłownie, to właśnie, między innymi, tę graficzkę zaproponowałyście w poprzednim poście z tej serii. Nie bez znaczenia był również entuzjazm Fantazji w stosunku do projektu i fakt, że blogi, na których można ją spotkać znajdują się na wysokich pozycjach w rankingu najpopularniejszych na Katalogu Graficznym.
     

Spojrzymy dziś na grafikę z nieco innej, bardziej przyszłościowej strony. Dowiemy się również, jak wyglądały początki tej zdolnej artystki.
Paulina (tak jej na imię) jest osiemnastoletnią uczennicą technikum o profilu Technika Cyfrowych Procesów Graficznych. Od około czterech lat interesuje się grafiką. Jak sama pisze – większość jej czasu pochłania właśnie ta pasja (która nawet jest obowiązkowym przedmiotem w szkole!). Oprócz bycia jedną z szabloniarek na Panda Graphics, prowadzi również własnego bloga – Fantazja Graphics. Jako jej koleżanka mogę jeszcze dodać, że to jedna z najsympatyczniejszych osób, z którymi przyszło mi współpracować w tej części blogosfery. Przeprowadziłam krótki wywiad, by poznać jej graficzną przeszłość.

Każdy kiedyś raczkował w naszym graficznym półświatku. Pamiętasz swoje początki? W jaki sposób znalazłaś się po tej stronie Internetu?
Pamiętam to dokładnie jak dziś, szukałam na swojego bloga szablonu. Chciałam, żeby wygląd był niepowtarzalny, ale mało kto wykonywał prace o takiej tematyce. Stwierdziłam, że to pewnie nic trudnego zrobić byle jaki nagłówek i dorobić kody (najśmieszniejsze jest to, że myślałam, że dorabia się je w Photoshopie), by szablon jakoś wyglądał. Pobrałam na początek Gimpa, którego, jak szybko otworzyłam, tak też zamknęłam. Moje początki były straszne, nie wiedziałam nawet do czego służy gumka. Po około czterech miesiącach znowu otworzyłam program i wreszcie się przełamałam. Szło mi całkiem okej, więc pokusiłam się o Photoshopa, z którym jestem związana do dzisiaj.
Wydaje mi się, że wielu z nas zaczynało swoją przygodę właśnie od szablonu na swojego bloga... no i Gimpa. Ja do tej pory uważam, że to świetny program dla początkujących. W jaki sposób trafiłaś na graficzną część blogosfery? Zaczynałaś od szabloniarni czy bloga prywatnego?
Zaczęłam od bloga grupowego Natt Liv, którego stworzyła Misao. Stwierdziłam, że jeśli chce się choć trochę rozwinąć, to taki blog jest dla mnie odpowiedni. Zwłaszcza, że w grupie mogłam nauczyć się dużo więcej niż sama. Dziewczyny naprawdę dużo mi pomogły, szczególnie wtedy, kiedy coś robiłam źle, albo potrzebowałam pomocy. Będąc na Natt Liv, założyłam swojego prywatnego bloga, którego miałam około pięć miesięcy, w międzyczasie robiąc sobie krótką przerwę. Po dłuższym czasie brakowało mi jednak towarzystwa, wspólnych prac z grafikami, więc postanowiłam dołączyć do Pandy, na której jestem do dziś. Oczywiście nie obyło się bez kolejnego bloga graficznego, którego tym razem staram się prowadzić systematycznie. Jeśli miałabym teraz polecić osobie początkującej jakąś stronę, to na pewno byłby to blog grupowy, z którego dużo więcej można wyciągnąć. :)
Mam podobne zdanie. Otwieranie bloga prywatnego na początku swojej kariery to taki... Skok na głęboką wodę. Mało komu wychodzi na korzyść. Panda przyjęła Cię z otwartymi ramionami, ale na tym nie poprzestałaś. Skąd motywacja do założenia Fantazja-Graphics?
To jest bardzo dobre pytanie, ponieważ każda moja decyzja jest spontaniczna. Ta również taka była. Pomyślałam sobie czemu by nie spróbować, w końcu nic nie tracę, no, i chyba nie straciłam. Blog może nie jest najsławniejszy, ale prowadzi mi się go naprawdę przyjemnie, szczególnie jeśli widzę, że dość sporo osób go odwiedza. Najmilej jest kiedy widzę komentarze, które motywują mnie do dalszej pracy. Bo to właśnie dzięki osobom odwiedzającym mam chęci, by dalej tworzyć, ponieważ wiem, że nie robię tego tylko dla siebie, ale także dla Was.
Nie bądź taka skromna! Na naszym katalogu Twój blog cały czas trzyma się w czołówce. I nic dziwnego - w końcu publikujesz na nim naprawdę dobre prace. Abstrahując jednak - moim zdaniem jesteś jednym z tych grafików, którzy w swojej pasji zrobiły krok milowy. Z moich tajnych źródeł wynika, że udało ci się zarobić trochę pieniędzy na grafice. Podzielisz się z naszymi czytelnikami szczegółami na ten temat?
Zaczęło się od napisania do jednej dziewczyny w sprawie szablonu, zgodziła się więc zaczęłyśmy ze sobą współpracować. Jej opowiadanie było na tyle sławne, ze postanowiła wydać książkę, ba nawet dwie. Pierwszy nakład poszedł z okładką wydawnictwa, ale moja imienniczka nie bardzo była z niej zadowolona, więc ponownie zaczęłyśmy ze sobą pisać. Zupełnie przypadkowo wspomniała, że porozmawia z nimi i da mi znać o tym, czy to ja mogę zająć się okładkami. Byłam tym faktem naprawdę podekscytowana, ale jak to mawia moja mama 'nie warto się cieszyć przedwcześnie'. Dlatego, kiedy dostałam oficjalną odpowiedź i podpisałam umowę mogłam skakać z radości. Nigdy nie sądziłabym, że uda mi się osiągnąć coś takiego, nie ukrywam było to moje małe marzenie. A jak wiadomo, marzenia trzeba spełniać.
Brzmi naprawdę świetnie – jak widać i Blogger może stanowić świetny start dla przyszłego grafika, a z hobby mogą wyjść realne pieniądze. Bardzo dziękuję za odpowiedzi na moje pytania. Z pewnością przybliżyłaś naszym czytelnikom swoją graficzną historię. Rzecz jasna, życzę Ci również w imieniu własnym, a także całej naszej załogi dalszych sukcesów.


Poprosiłam Fantazję o udostępnienie dla nas kilku starszych grafik, które stanowiłyby motywację do pracy dla naszych najmłodszych współtwórców grafikosfery. Dzięki uprzejmości Pauliny, wszyscy czytelnicy mogą się przekonać, jak wyglądały początki. Wybrałam również kilka najnowszych prac, by również ci, którzy nie są obeznani z jej twórczością, mogli ocenić postępy, porównując, jak wyglądało to kiedyś, a jak wygląda dziś.
KIEDYŚ
CZERWIEC 2013


CZERWIEC 2013


DZIŚ
MAJ 2016 - praca opublikowana przez Fantazję na blogu Fantazja-Graphics 


MAJ 2016 - praca opublikowana przez Fantazję na blogu Fantazja-Graphics 


KWIECIEŃ 2016 - praca opublikowana przez Fantazję na blogu Fantazja-Graphics 


KWIECIEŃ 2016 - praca opublikowana przez Fantazję na blogu Panda-Graphics


Mówcie co chcecie, ale mimo tego, że Fantazja zrobiła ogromne postępy w porównaniu do poprzednich lat, moim zdaniem wciąż jest to początek jej graficznej kariery. Kariery, która wyszła z blogosfery do realnego świata, by objawić się pracami na półkach w księgarniach. Szczerze wierzę, że Fanta jeszcze nie raz nas zaskoczy i pochwali się swoimi sukcesami w grafice.
Raz jeszcze dziękuję jej, że zdecydowała się poświęcić swój czas na mój projekt i przyłożyła się do tego artykułu, okazując mi naprawdę dużo cierpliwości, a także zaangażowania. Dużą przyjemnością była współpraca z Tobą, Fantazjo.
Bardzo dziękuję również naszym czytelnikom za uwagę. Po komentarzach, pod poprzednim moim postem, z tej serii wnoszę, że spodobał Wam się nasz nowy projekt. Dlatego też, po raz kolejny, poproszę o opinie na temat artykułu i koniecznie wytypujcie swojego faworyta do następnej edycji „Tak zaczynała...”, która pojawi się już w przyszłym miesiącu.

Pozdrawiam Was serdecznie!

PS: Na Wasze życzenie i za zgodą Fantazji udostępniam poniżej okładki książek, które wykonała.

kliknij, by powiększyć

7 komentarzy:

  1. pewnie się zbłaźnię, jeśli napiszę o tym głośno, ale o Fantazji dowiedziałam się dopiero po jej dołączeniu do Pandowej załogi XDDD trochę szkoda, zwłaszcza, że jej prace i postępy są mega mega mega ♥
    ja to bym chętnie posłuchała o naszym Lisku (Tiny Fox) albo Vaaneees, to byłoby ciekawe. Kociak też mógłby się tutaj pojawić, chociaż broni się przed tym rękami i nogami :///

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Błazen! :D
      Nie chcę pisać sama o sobie... Wywiad z samą sobą byłby mega dziwny. ._.

      Co do reszty propozycji - zobaczymy co da się zrobić! ^^

      Usuń
  2. Bardzo lubię prace Fantazji ^^ Są takie lekkie ♥ Jej nagłówki dość łatwo rozpoznać są ♥ Muszę też przyznać, że nawet te prace z 2013 roku wyglądają dobrze jak na początki. Podczas gdy spod rączek Fantazji wychodziły takie cudeńka, ja ekscytowałam się nagłówkami robionymi na paintcie... Reasumując: Fantazja to zdolniacha ^^
    Jest tyle utalentowanych grafików, że nie potrafię jakiegoś wskazać. Chyba najsprawiedliwiej będzie losować karteczki z imionami, bo trudno wybrać kogoś konkretnego ^^
    Pozdrawiam serdecznie <:
    oreuis [grafikaCentaura]

    OdpowiedzUsuń
  3. Mi jak najbardziej podobają się te artykuły. Uwielbiam oglądać stare prace grafików, to bardzo pomaga, myślisz sobie wtedy, że skoro on przez te lata zdołał się nauczyć robić takie magiczne rzeczy, to i da ciebie jest jeszcze nadzieja xD, a teraz mogę podejrzeć jak to wygląda u nas w blogsferze :D
    Bardzo ciekawy jest ten fragment o tej okładce, szkoda, że jej tutaj nie pokazaliście :C A zareklamować książkę też by nie zaszkodziło xD
    Postęp oczywiście widać gołym okiem, jednak szkoda, że zostały nam pokazane tylko dwie stare prace. Fajnie byłoby zobaczyć jakieś szablony, bo przecież nie tylko w grafice człowiek ewoluuje, ale i w kodowaniu :D

    Pozdrawiam :3
    Rinne | Rinne Tworzy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fantazja chyba zanadto nie chciała się chwalić tą okładką, ale... Książka zwie się "Cień" i została napisana przez Paulinę Klecz. :)
      Chciałam ją kupić, gdy tylko się dowiedziałam o zaangażowaniu Fantazji, ale niestety nakład został już wyprzedany. Ciągle mam nadzieję, że kiedyś uda mi się ją nabyć. ^^
      Co do samej okładki - podpytam graficzki, czy możemy ją tu udostępnić i o ile jej odpowiedź będzie przychylna dodam ją do artykułu.

      Jeśli natomiast chodzi o niewielką ilość starych prac. Ciężko było dotrzeć nawet do tych dwóch i szczerze mówiąc nie zdziwię się jeśli w przyszłych odsłonach serii stanie się tak, że wraz z autorką nie wybierzemy niczego.
      Ludzie raczej nie chomikują takich kilkuletnich staroci na dysku. ^^
      Uwagę na temat szablonów rzecz jasna biorę sobie do serduszka i postaram się i w tej kwestii przedstawić ewolucję szabloniarzy i grafików, bo w 100% zgadzam się z Tobą, że to mogłoby być ciekawe. ;D

      Usuń
    2. Dziękuję za tytuł, zaraz obczaję <3

      Naprawdę nie chomikują? xD Może mam jakąś chorobę, zbieractwo czy coś XD Ja ze swoimi brzydalami nie potrafię się rozstać, wiem, że są tragiczne, ale to nadal moje dzieci! :D
      W takim razie gorąco czekam na kolejny artykuł :3

      Usuń
    3. Fantazja odnalazła swoje prace w jakichś starych archiwach. Pozostałe, które znalazłyśmy były już z 2015 roku, a ja uznałam, że to troszkę zbyt krótki okres czasu, by nazwać taką twórczość historią.

      Do artykułu dodałam okładki, o które prosiłaś. :)

      Usuń

^
Rinne Tworzy
Strona główna
Dodaj bloga
Regulamin
1. Katalog Graficzny jest miejscem gromadzącym linki do blogów związanych z grafiką.
2. Przed zgłoszeniem do katalogu należy umieścić link lub button Katalogu na stronie głównej swojego bloga. Jeśli umiejscowienie na stronie głównej zaburza estetykę szablonu, dopuszczalne jest umieszczenie go w wybranej zakładce.
3. Wszystkim blogom zapisanym do Katalogu przysługuje prawo do dodawania ogłoszeń dotyczących imprez graficznych, specjalnych notek itp. Pełną treść ogłoszenia należy umieścić w komentarzu pod najnowszym postem.
4. Do obowiązków administratora zgłoszonego bloga należy informowanie załogi Katalogu o istotnych zmianach, które zachodzą na blogu (np. zamknięcie naboru, usunięcie, zmiana kategorii). Informację taką należy umieścić pod najnowszym postem.
5. Blogi nieaktywne dłużej niż 6 miesięcy zostają usunięte ze spisu.
6. Katalog Graficzny zastrzega, że w razie potrzeby będzie wprowadzał ograniczenia dla użytkowników niekulturalnych lub łamiących regulamin (przez użytkownika rozumie się właściciela/współwłaściciela bloga figurującego w spisie).
akceptuje x
Nabór
Nabór
Potrzebujemy osób, które wykażą się kreatywnością oraz mają w zapasie trochę wolnego czasu. Chętnie przyjmiemy kogoś, kto zaproponuję jakiś ciekawy pomysł na urozmaicenie Katalogu. Wysyłając zgłoszenie do naboru musisz zawrzeć poniższe informacje:

1. Nick jakim posługujesz się w blogosferze.
2. Pomysły, bądź też plany związane z tym co chciałbyś/chciałabyś robić na Katalogu. Możesz zaproponować własny projekt lub wybrać któryś z wolnych, znajdujących się w zakładce Projekty.
3. Przykładowy tekst, jaki zamieściłbyś/zamieściłabyś na KG.
4. Wiek (nie będzie mieć on wpływu na przyjęcie na staż).
5. Jeśli posiadasz blog, podaj również jego adres, abyśmy mogły zobaczyć kto chce dokładnie do nas dołączyć.

Jeśli jesteś zainteresowany/a zgłoszeniem pisz na ten adres email: kassfelis@gmail.com
x
Ogłoszenia
Chcąc dodać ogłoszenie należy napisać jego treść (bez obrazków) pod najnowszym postem.
Graficzna Przystań ogłasza nabór na swoim blogu! >>
Szabloniarnia w Łatki otwiera nabór! Tak naprawdę wymagamy tylko chęci do pracy i entuzjazmu, a we wszystkim innym chętnie pomożemy, jeśli będzie taka potrzeba. Zapraszamy do zakładki "rekrutacja". >>
All of me organizuje nabór! Szukamy nowych duszyczek. Zapraszamy tych, którzy w świecie grafiki są nowi, jak i tych, którzy już w tej grafikosferze siedzą jakiś czas. Więcej informacji w zakładce nabór. >>
7 tygodni. 28 notek. 7 tematów. 4 dziewczyny. 1 blog. Start: 20.05.2016r Miejsce: Szablono-Sfera Zapraszamy! >>
Serdecznie zapraszam na imprezę graficzną, z okazji drugich urodzin bloga, która odbędzie się 08 sierpnia o godzinie 18:00. Postaram się aby w tej notce znalazło się bogactwo prac oraz dodatków. Oczywiście dla osób, które wstawią button, będzie czekał miły upominek. :D >>
Spis blogów

Poniżej znajduje się lista blogów, które są uporządkowane alfabetycznie w kategoriach. Po kliknięciu na kategorię pojawi się lista blogów.
Anime/Manga
5 blogów
Anime/Manga
Jeżeli chcesz zmienić kategorię napisz w zakładce "Dodaj bloga"
Fantazja Graphics Idk-p Lunedolly Panda Graphics Rinne Tworzy x
Azjaci
8 blogów
Azjaci
Jeżeli chcesz zmienić kategorię napisz w zakładce "Dodaj bloga"
AB City Graficzna Przystań Lunedolly nattliv Panda Graphics Rosalainess Shandie Life Unique Graphic x
Celebryci
19 blogów
Dodatki
41 blogów
Fanfiction
19 blogów
Fantasy
5 blogów
Fantasy
Jeżeli chcesz zmienić kategorię napisz w zakładce "Dodaj bloga"
Bajkowe Szablony Graphic Harmony Larwiasta Tapeciarnia Rinne Tworzy Wioska Szablonów x
Minimalistyczne
26 blogów
Tutoriale
11 blogów
Inne
26 blogów
» Jak zdobyć dodatkowe punkty?
Jak zdobyć dodatkowe punkty?
Możesz zdobyć dodatkowe punkty będąc aktywnym na Katalogu Graficznym. Poniżej znajduje się lista punktowanych rzeczy.

- zajęcie 1 miejsca w konkursie - 10pkt
- zajęcie 2 miejsca w konkursie - 8pkt.
- zajęcie 3 miejsca w konkursie - 6pkt.
- udział w artykule Taka sytuacja - 5pkt.
- udział w nie-wywiadzie 5pkt.
- udział w Tak zaczynała 5pkt.
- udział w konkursie - 4pkt.
- wygrana w puzzlach 4pkt.
- użyczenie swojej pracy w puzzlach - 3pkt.
- wyróżnienie w przeglądzie - 2pkt.
- przegląd bloga - 2pkt.
- komentarz - 1pkt.
x
» Zasady
Zasady
Każdy blog należący do Katalogu przynależy do rankingu. Ranking aktualizowany jest na bieżąco. Zabrania się wstawiania linku do sondy na blogi, portale społecznościowe itd., można jednak dodawać informacje o rankingu z dołączonym linkiem do KG. Karą za oszustwo jest wykluczenie z rangingu. Jeden głos w sondzie równa się jednemu punktowi. Punktowany zostaje tylko jeden sensowny komentarz na jeden post, blog może otrzymać maksymalnie jeden punkt na post. Jesteśmy zmuszeni do zastosowania tej metody, by wyrównać szanse między blogami grupowymi a prywatnymi. Osoby ubiegające się o punkty dodatkowe mają obowiązek informowania z jakiego są bloga, osoby będące na wielu blogach muszą wybrać, na którego z nich przeznaczone zostaną dane punkty. Zasady mogą ulec zmianie.
x
Najpopularniejsze blogi
Ranking pokazuje sześć blogów, które zdobyły największą ilość punktów. Najwięcej punktów można zdobyć za pomocą sondy, jednak przyznawane są również pkt. dodatkowe, za poszczegółne osiągnięcia.
GŁOSUJ!
1
71pkt
2
48pkt
zobacz wszystkie »