9 cze 2016

Taka sytuacja... – Koloryzacje

Witam wszystkich bardzo serdecznie!
Nie było mnie baaardzo długi czas, ale wątpię, aby jakiekolwiek tłumaczenia coś tutaj wniosły. Zajmijmy się lepiej tym, że dzisiaj wracam do Was z artykułem z serii: „Taka sytuacja...”. Tematem, jaki obrałam tym razem są koloryzacje, a konkretnie – ich używanie. Przemiłymi osóbkami, które pomogły stworzyć ten post (i w porę mi odpowiedziały) są Scar z Scargraf oraz Ally z m.in. Unique Graphics. Na końcu artykułu znajdziecie kilka pytań do Was. Mam nadzieję, że dzisiejszy post się spodoba. No to do dzieła!

(c)prettysmilex

Na pierwszy ogień – Scar:
F: Ponieważ mowa o koloryzacjach, powiedz, w jakiej kolejności dodajesz je do pracy? Są one jednym z początkowych procesów, dodajesz je gdzieś w środku pracy nad dana grafiką czy na sam koniec zostawiasz jako wisienkę?
S: Powiem szczerze, że jest różnie. To zależy jaki typ pracy robię i jaki kolor chcę uzyskać. Najczęściej sprawdzone koloryzację dodaję na końcu. Czasem jednak, kiedy chcę wypróbować czegoś nowego, zawsze dodaję koloryzację nad pierwszym zdjęciem modelki, żeby upewnić się, czy wszystko będzie do siebie dobrze pasowało kolorystycznie.

F: Z czyich koloryzacji korzystasz najczęściej?
S: Nie mam jakiejś jednej ulubionej graficzki, z której koloryzacji najczęściej korzystam. Jednak odkąd pamiętam używam tych od Carlton oraz Yassmine, staram się również wyszukiwać jakichś perełek u innych graficzek. Ostatnio staram się nawet robić własne koloryzacje.

F: Co jest dla ciebie ważne w koloryzacjach?
S: Myślę, że przede wszystkim przejrzystość. U niektórych nowych graficzek można spotkać koloryzacje, w których na podglądzie wszystko wygląda w porządku, a kiedy nakłada się ją na pracę pojawia się milion różnych kolorów. To oczywiście zależy od pracy, jaką robimy. Dla mnie ważne oprócz koloru są również kontrast i jaskrawość. Nie za duże, nie za małe. Łatwość w użyciu tyczy się każdej koloryzacji, więc tego można nie wliczać. Najważniejsze, żeby praca po dodaniu koloryzacji wyglądała estetycznie i wszystko się ze sobą kleiło.

(c)Scar/Scargraf

Teraz czas na Ally:
F: W jakiej kolorystyce najczęściej robisz prace? Masz jakieś ulubione odcienie?
A: Najczęściej prace wykonuję w stonowanych odcieniach, chociaż zdarzają się też i jaśniejsze. Szczerze mówiąc, nie mam jako takich ulubionych odcieni.

F: Jak zakładam, miałaś na pewno taką sytuację, w której wszystko świetnie do siebie pasowało i wyszło Ci nieziemsko, pamiętasz taką pracę?
A: Tak, miałam taką sytuację (co rzadko mi się zdarza xD). Właściwie mam trzy takie prace, które podobają mi się najbardziej z dotychczas wykonanych.
F: Pokażesz nam je?
A: 1, 2, 3.

F: Teraz dla kontrastu – na pewno zdarza się, że żadna koloryzacja nie pasuje do pracy. Co wtedy robisz?
A: Oh! Ile razy ja tak miałam. Nienawidzę takich sytuacji, wtedy często wyrywam sobie włosy z głowy. Sprawdzam praktycznie wszystkie koloryzacje w folderze i NIC, żadna nie pasuje ;-; Najczęściej łączyłam dwie (ew. trzy) koloryzacje bądź dodawałam czarno-białą maskę i wyróżniałam jeden kolor. Kilka razy zdarzyło się, że tworzyłam na szybko swoją koloryzację i wcale nie było tak źle ; >

(c)Ally/panda-graphics

Jak widzicie z koloryzacjami jest bardzo różnie. Ja jako osoba bez grama cierpliwości zawsze szybko się wkurzam i od razu zamykam program. Bywa jednak też tak, że próbuję do upadłego. Najwidoczniej zależy to i od chęci i od humoru :) Warto pamiętać, że każdy, ale to dosłownie każdy ma czasami problemy z koloryzacjami. Dlatego też nie warto się poddawać, tylko próbować dalej! A nuż, może kolejna koloryzacja będzie tą ostateczną?
Moje rady, w punktach, wyglądają następująco:
♦ nigdy się nie poddawać
♦ próbować naprawdę wszystkiego
♦ radzić się innych
♦ odpocząć chwilę i powrócić do grafikowania, ew. na następny dzień sprawdzić, jak się sprawy mają
♦ pobawić się nieco w opcjach i połączyć kilka koloryzacji w jedną
Jestem pewna, że każdy na pewno ma swoje sposoby na radzenie sobie w takich sytuacjach. Jeżeli tylko chcecie się nimi podzielić – zapraszam do napisania o tym w komentarzach!
A teraz 3 pytania ekstra dla Was:
– Czy zdarzyło Ci się w ogóle nie użyć koloryzacji?
– Co robisz, kiedy żadna koloryzacja nie pasuje do pracy?
– Jakiego typu koloryzacje dodajesz do prac? Wolisz takie, które diametralnie zmieniają całokształt czy jednak jak subtelnie dodają wdzięku?
Czekam niecierpliwie na Wasze odpowiedzi.
Tymczasem żegnam się!
Papatki!
Forain

6 komentarzy:

  1. Gdy robiłam nagłówki na gimpie to nie używałam koloryzacji (bo nie umiałam ♥) tylko wybierałam stocki, testurki i modelki, które były podobne kolorystycznie. Teraz rzadko nie używam koloryzacji
    .
    Nie znoszę gdy nie mogę znaleźć odpowiedniej koloryzacji. To bardzo uciążliwe i tracę na tym masę czasu. Przeważnie w takich wypadkach wybieram jakiś gradient i zmieniam krycie na barwę albo kolor.

    Osobiście lubię jaskrawe koloryzacje, takie, które dużo zmieniają. Chyba, że praca już sama w sobie jest spójna kolorystycznie to wtedy wybieram coś co tylko podkreśli jakiś kolorek <:

    Pozdrawiam!
    oreuis [GrafikaCentaura]

    OdpowiedzUsuń
  2. Czy zdarzyło mi się nie użyc koloryzacji...hmmm... raczej nie bo zawsze to była chociaż niewielka zabawa z barwą/nasyceniem itp, po prostu nie umiem zrobic pracy bez koloryzacji... no way,

    Co robie kiedy żadna koloryzacja nie pasuje? Przeważnie szukam tak długo aż znajde albo łączę jakieś 5 koloryzacji w różnym "stężeniu" ze sobą. A już kiedy desperacja jest zbyt ogromna i frustracja związana z poszukiwaniem koloryzacji zbyt wielka to albo a) robie ją po prostu czarno białą pracę albo b) usuwam elementy które nie pasują kolorystycznie i zamieniam je na pasujące bądź też opcja c) praca ląduje w koszu *sniff sniff*

    A co do typów... to kiedyś kochałam takie koloryzacje, które diametralnie zmieniają kolory (takie, które działają na każdej pracy nie zależnie od tego jakie są jej barwy początkowe). Ostatnio jednak moje serce zdobywają takie które albo nieco kolory podkreślają albo zmieniają tylko ich odcienie i takie też próbuję robic, chociaż sentyment pozostaje ^^

    Świetny artykuł i z niecierpliwością czekam na kolejne ♥

    OdpowiedzUsuń
  3. Przed odpowiedzią na Twoje pytania chciałam baaardzo pochwalić artykuł. Wyczerpałaś temat, przeprowadziłaś research, przez co miałaś możliwość nie opierać się na swojej subiektywnej opinii, ale i poznać zdanie grafików na ten temat. :D
    Moim skromnym zdaniem to najlepszy tekst, jaki wyskrobałaś do tej pory na katalogach. Mam nadzieję, że się nie rozleniwisz i wkrótce znów nas nakarmisz czymś tak fajnym.

    No... A teraz pytanka! :)
    Pytasz, czy zdarzyło mi się nie korzystać z koloryzacji. Owszem, zdarzyło i szczerze mówiąc zdarza do tej pory, choć dużo rzadziej i... Nie tyle przy grafice co tworzeniu szablonów, gdy mam jakiś gotowy obrazek, który nie wymaga większej edycji. W takich wiesz... Minimalistycznych, gdy trzeba coś przyciąć, czy domalować xD
    Notorycznie natomiast nie używałam koloryzacji na początku, kiedy pracowałam w PhotoFiltre Studio.

    Kolejne... Co robię gdy coś mimo moich poszukiwań nie pasuje do pracy? Staram się unikać takich sytuacji i na początku tworzenia już mniej więcej planuję sobie kolorystykę.:) Gdy jednak przez gapiostwo się to nie uda to to... Cóż. Pozostaje zatrzasnąć laptopa i wyrzucić go przez okno z powodu frustracji po kilku godzinach bezowocnej pracy xD

    Typy koloryzacji? Mam kilku swoich ulubieńców. Głównie mętne, szarawe kolory. Często selekcja jednego koloru...
    Ciężko mi znaleźć coś nowego dla siebie, przez co często mam wrażenie, ze te prace są identyczne. :<

    Pozdrawiam! I tak jak Lotus z niecierpliwością czekam na wincy! :D

    Kociak / MRUwisko

    OdpowiedzUsuń
  4. Raczej nie zdarzyło mi się nie dać koloryzacji, a przynajmniej tego nie pamiętam. Według mnie koloryzacja to idealne zwieńczenie pracy, więc nigdy o niej nie zapominam :>

    Hm... Niestety, często zdarzają mi się takie sytuacje, a wtedy po prostu zamykam program i tracę chęci na cokolwiek. Po jakimś czasie robię kolejne podejścia, czasem sama zrobię jakąś koloryzację, ale one rzadko się nadają XD Cóż, po prostu próbuję tak długo, aż efekt będzie znośny.

    To zależy od typu grafiki; czy jest z samymi png'sami, czy normalnymi stockami, ale ostatnio preferuję łagodne koloryzacje :)

    Alessa

    OdpowiedzUsuń
  5. Zdarza mi się nie dodawać "całych" koloryzacji, tylko np. wprowadzić jakieś delikatne zmiany krzywymi czy coś w tym stylu, ale to rzadko. Kiedy nic mi nie pasuje, po prostu zapisuję i wracam do pracy za jakiś czas, po co się denerwować </3. A co do typu, wszytko zależy od pracy, naprawdę :D
    Pozdrawiam,
    Mrs Black

    [WioskaSzablonów]

    OdpowiedzUsuń
  6. Owszem, zdarzyło mi się nie używać koloryzacji. Ale to w takich typach prac, które są czarno-białe i po dodaniu ostatniej tekstury dodającej tzw. światła, koloryzacja już byłam zbędnym dodatkiem.

    Kiedy żadna koloryzacja nie pasuje mi do pracy, to zmieniam autora koloryzacji, w sensie, że: ja mam ogromną ilość koloryzacji, pogrupowałam je sobie po twórcach i w zależności od humoru wybieram sobie koloryzacje danej osoby. Jeśli mi nie pasuje nic od danej osoby, to po prostu zmieniam folder, no i tak szukam, dopóki nie znajdę idealnego połączenia, bo nie poprzestaję na znalezieniu pierwszej koloryzacji, która jakoś pasuje do grafiki. Wybieram zawsze tę najlepszą, to nic, że siedzę czasami nad tym dwie godziny. Staram się, by wszystko, co wychodzi ode mnie było dopracowane.

    Koloryzacje, jakie najbardziej lubię to takie, które diametralnie zmieniaj całokształt właśnie. Podobają mi się takie z mapą gradientu, gdzie grafika przyjmuje do 3 barw w różnych odcieniach i wtedy to się dobrze łączy ze sobą. Najczęściej te subtelne koloryzacje nie podołają zapanowania nad moim wszechobecnym (nie tylko w grafice) chaosem.

    OdpowiedzUsuń

^
Rinne Tworzy
Strona główna
Dodaj bloga
Regulamin
1. Katalog Graficzny jest miejscem gromadzącym linki do blogów związanych z grafiką.
2. Przed zgłoszeniem do katalogu należy umieścić link lub button Katalogu na stronie głównej swojego bloga. Jeśli umiejscowienie na stronie głównej zaburza estetykę szablonu, dopuszczalne jest umieszczenie go w wybranej zakładce.
3. Wszystkim blogom zapisanym do Katalogu przysługuje prawo do dodawania ogłoszeń dotyczących imprez graficznych, specjalnych notek itp. Pełną treść ogłoszenia należy umieścić w komentarzu pod najnowszym postem.
4. Do obowiązków administratora zgłoszonego bloga należy informowanie załogi Katalogu o istotnych zmianach, które zachodzą na blogu (np. zamknięcie naboru, usunięcie, zmiana kategorii). Informację taką należy umieścić pod najnowszym postem.
5. Blogi nieaktywne dłużej niż 6 miesięcy zostają usunięte ze spisu.
6. Katalog Graficzny zastrzega, że w razie potrzeby będzie wprowadzał ograniczenia dla użytkowników niekulturalnych lub łamiących regulamin (przez użytkownika rozumie się właściciela/współwłaściciela bloga figurującego w spisie).
akceptuje x
Nabór
Nabór
Potrzebujemy osób, które wykażą się kreatywnością oraz mają w zapasie trochę wolnego czasu. Chętnie przyjmiemy kogoś, kto zaproponuję jakiś ciekawy pomysł na urozmaicenie Katalogu. Wysyłając zgłoszenie do naboru musisz zawrzeć poniższe informacje:

1. Nick jakim posługujesz się w blogosferze.
2. Pomysły, bądź też plany związane z tym co chciałbyś/chciałabyś robić na Katalogu. Możesz zaproponować własny projekt lub wybrać któryś z wolnych, znajdujących się w zakładce Projekty.
3. Przykładowy tekst, jaki zamieściłbyś/zamieściłabyś na KG.
4. Wiek (nie będzie mieć on wpływu na przyjęcie na staż).
5. Jeśli posiadasz blog, podaj również jego adres, abyśmy mogły zobaczyć kto chce dokładnie do nas dołączyć.

Jeśli jesteś zainteresowany/a zgłoszeniem pisz na ten adres email: kassfelis@gmail.com
x
Ogłoszenia
Chcąc dodać ogłoszenie należy napisać jego treść (bez obrazków) pod najnowszym postem.
Graficzna Przystań ogłasza nabór na swoim blogu! >>
Szabloniarnia w Łatki otwiera nabór! Tak naprawdę wymagamy tylko chęci do pracy i entuzjazmu, a we wszystkim innym chętnie pomożemy, jeśli będzie taka potrzeba. Zapraszamy do zakładki "rekrutacja". >>
All of me organizuje nabór! Szukamy nowych duszyczek. Zapraszamy tych, którzy w świecie grafiki są nowi, jak i tych, którzy już w tej grafikosferze siedzą jakiś czas. Więcej informacji w zakładce nabór. >>
7 tygodni. 28 notek. 7 tematów. 4 dziewczyny. 1 blog. Start: 20.05.2016r Miejsce: Szablono-Sfera Zapraszamy! >>
Serdecznie zapraszam na imprezę graficzną, z okazji drugich urodzin bloga, która odbędzie się 08 sierpnia o godzinie 18:00. Postaram się aby w tej notce znalazło się bogactwo prac oraz dodatków. Oczywiście dla osób, które wstawią button, będzie czekał miły upominek. :D >>
Spis blogów

Poniżej znajduje się lista blogów, które są uporządkowane alfabetycznie w kategoriach. Po kliknięciu na kategorię pojawi się lista blogów.
Anime/Manga
5 blogów
Anime/Manga
Jeżeli chcesz zmienić kategorię napisz w zakładce "Dodaj bloga"
Fantazja Graphics Idk-p Lunedolly Panda Graphics Rinne Tworzy x
Azjaci
8 blogów
Azjaci
Jeżeli chcesz zmienić kategorię napisz w zakładce "Dodaj bloga"
AB City Graficzna Przystań Lunedolly nattliv Panda Graphics Rosalainess Shandie Life Unique Graphic x
Celebryci
19 blogów
Dodatki
41 blogów
Fanfiction
19 blogów
Fantasy
5 blogów
Fantasy
Jeżeli chcesz zmienić kategorię napisz w zakładce "Dodaj bloga"
Bajkowe Szablony Graphic Harmony Larwiasta Tapeciarnia Rinne Tworzy Wioska Szablonów x
Minimalistyczne
26 blogów
Tutoriale
11 blogów
Inne
26 blogów
» Jak zdobyć dodatkowe punkty?
Jak zdobyć dodatkowe punkty?
Możesz zdobyć dodatkowe punkty będąc aktywnym na Katalogu Graficznym. Poniżej znajduje się lista punktowanych rzeczy.

- zajęcie 1 miejsca w konkursie - 10pkt
- zajęcie 2 miejsca w konkursie - 8pkt.
- zajęcie 3 miejsca w konkursie - 6pkt.
- udział w artykule Taka sytuacja - 5pkt.
- udział w nie-wywiadzie 5pkt.
- udział w Tak zaczynała 5pkt.
- udział w konkursie - 4pkt.
- wygrana w puzzlach 4pkt.
- użyczenie swojej pracy w puzzlach - 3pkt.
- wyróżnienie w przeglądzie - 2pkt.
- przegląd bloga - 2pkt.
- komentarz - 1pkt.
x
» Zasady
Zasady
Każdy blog należący do Katalogu przynależy do rankingu. Ranking aktualizowany jest na bieżąco. Zabrania się wstawiania linku do sondy na blogi, portale społecznościowe itd., można jednak dodawać informacje o rankingu z dołączonym linkiem do KG. Karą za oszustwo jest wykluczenie z rangingu. Jeden głos w sondzie równa się jednemu punktowi. Punktowany zostaje tylko jeden sensowny komentarz na jeden post, blog może otrzymać maksymalnie jeden punkt na post. Jesteśmy zmuszeni do zastosowania tej metody, by wyrównać szanse między blogami grupowymi a prywatnymi. Osoby ubiegające się o punkty dodatkowe mają obowiązek informowania z jakiego są bloga, osoby będące na wielu blogach muszą wybrać, na którego z nich przeznaczone zostaną dane punkty. Zasady mogą ulec zmianie.
x
Najpopularniejsze blogi
Ranking pokazuje sześć blogów, które zdobyły największą ilość punktów. Najwięcej punktów można zdobyć za pomocą sondy, jednak przyznawane są również pkt. dodatkowe, za poszczegółne osiągnięcia.
GŁOSUJ!
1
71pkt
2
48pkt
zobacz wszystkie »